Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pankkitili mennä miinukselle?

Vierailija
05.01.2021 |

Mitä tapahtuu jos pankkitilillä ei ole rahaa ja pankki kuitenkin ottaa tililtä kuukausittain palvelumaksut. Meneekö tili miinukselle vai pysyykö se nollissa niin pitkään kunnes sinne taas tulee rahaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä. Ostat viimeisillä rahoilla ranskanleivän, 3 päivää ennen palkkaa, mutta seuraavana päivän pankki veloittaa palvekumaksut. Silloin tili on miinuksella kunnes palkka tulee ja tilanne normalisoituu.

Vierailija
22/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin Sammon verkkopankkisotkujen aikaan vaihdoin uuteen pankkiin. Annoin uuden pankin virkailijalle valtuutuksen varojen siirtämisestä ja tilin sulkemisesta. Varat siirtyivät uuteen pankkiin, mutta eihän se tili mennytkään kiinni. Virkailija ei ollut sulkenut sitä, kun oli jo valmiiksi hyväksyttynä seuraavan vastikkeen maksaminen

Menin sitten itse sulkemaan sitä. Virkailija ei ensin halunnut sitä sulkea hyväksytyn maksun takia, mutta joku vanhempi kollegansa kävi sitten käskemässä sitä poistamaan sen maksun. Mutta ei se tili vieläkään mennyt kiinni, kun saldoksi oli jotenkin päätynyt -4 senttiä. En siitä jaksanut alkaa tappelemaan, vaan tarjouduin maksamaan sen käteisellä heti. Ei onnistunut, kun konttorissa ei ollut kassapalveluita. Piti kuulemma maksaa verkkopankissa. Sen jälkeen tili sitten suljettaisiin.

Noh, kävin sitten maksamassa sen verkossa ja pari päivää myöhemmin kävin toisessa konttorissa kysymässä, joskos minulla on pankkitili Sammossa. Ei kuulemma ollut.

Kesti sitten pari kuukautta, niin postista tuli viimeinen tiliote. Sen mukaan tili jäi lopuksi 18 senttiä miinukselle. En reagoinut asiaan mitenkään eikä perästä ole tullut karhukirjeitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on danskella unohtunut tili. Se on miinuksella yhden kuukausimaksun verran. Eivät ole ottaneet yhteyttä vaikka eivät voi edes ottaa palvelumaksuja tililtä. Ja tilanne ollut päällä jo vuosia.

Mun päätililtä meni miinukselle. Tilanne oli se että oli tehty katevaraus normaalisti. Mutta kauppa laskutti vasta kuukauden kuluttua jolloin katevaraus oli kerennyt poistua automaattisesti. Oli ehkä kympin miinuksella mutta ei tullut edes tilinylitysmaksua. Nordealla tämä.

Vierailija
24/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankissa ainakin meni tili miinukselle pankin omista maksuista ja niiden vuoksi pankki vielä miinusti tilinylitysmaksun

Osuuspankissa uhattiin vähän aikaa sitten sulkea niiden ihmisten tilit, jotka eivät ole tunnistautuneet pitkään aikaan. Tämä olisi hyvä asia niille, jotka ovat kyllästyneet isoihin palvelumaksuihin. Nostaisi vain kaikki rahat pois tililtä uuteen pankkiin ja tili sulkeutuisi pankin toimesta. Ei tarvitsisi mennä selittelemään konttorille miksi haluaa sulkea tilin.

Vierailija
25/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkellisesti on ylittynyt kun olen katsonut paljonko rahaa on tilillä ja ostanut kortilla ja sitten onkin joku viikon takainen ostos joka meneekin vasta silloin. On muitakin tilejä mistä sitten siirtää kun en pidä käyttötilillä kuin sen verran kuin tarvitsen, mutta silti potuttaa kun toiset ostokset näkyvät tilillä heti katevarauksina ja toiset ilmestyvät vasta monien päivien kuluttua. Sillä tulee kuitit otettua ostoksista nykyään niin pysyy kärryillä paljonko se todellinen saldo on kun voi katsoa mitkä ostokset on jo lähteneet tililtä.

Vierailija
26/26 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin että miten voi maksaa kortilla jos sielä ei ole rahaa