Miten muuttaisin itseäni niin, että saisin vakituisen työn?
Miten voisin muuttaa itseäni siten, että saisin vakituisen paikan? Mitä teen väärin? Olen tehnyt määräaikaisuuksia 9 vuotta, mutta en pääse koskaan hakemiini paikkoihin. Muut on vakinaistettu parissa kuukaudessa tai vuoden sisällä eli minussa on jotain vikaa.
Kommentit (30)
Koeta saada määräaikaisuus jostain muualta. Sä olet niitä hyviä sijaisia.
Olen yleensä vain pari päivää vuodessa pois eli se tuskin on syynä?
Roikut liikaa vauva-palstalla huokailemassa. Töitäkin pitäisi tehdä.
Älä muuta itseäsi vaan asuinkuntaasi.
Kiitos ideoista. Muuttaminen auttaisi varmasti, mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista. Pelkään myös joutuvani pätkäkierteeseen seuraavassakin työpaikassa.
Roikun kyllä liikaa vauvapalstalla, mutta en työaikana.
Auttaako, jos yritän muuttaa luonnettani tai aloitan parempia harrastuksia?
Muuta käytöstäsi, luonnetta ei voi paljoakaan muuttaa.
Jotainhan sinussa on vialla, koska vakituista paikkaa sinä et saa.
Sinua ei jostain syystä haluta pysyväksi työntekijäksi.
Pitäiis muuntaa sukupuolta ja sen jälkeen alkaa myymään itteensä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiis muuntaa sukupuolta ja sen jälkeen alkaa myymään itteensä.
Kylllä toi pullollisella kossua menis.
Ole aina ajoissa paikalla, positiivinen reipas asenne kaikkeen, ole luotettava ja teet aina mitä lupaat. Ole oppimishaluinen ja miellyttävä luonteeltasi eli ei selän takana puhuja. Älä ole puhelimen räplääjä tai negatiivisen ilmapiirin lietsoja. Tuo esille, että sinua oikeasti kiinnostaa firman asiat.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako, jos yritän muuttaa luonnettani tai aloitan parempia harrastuksia?
Harrastan pomon kanssa samaa harrastusta. Toimi meillä 👍 Kollega sai vakipaikan nopeasti kun kävivät samalla salilla. Älä myöskään puutu epäkohtiin. Ikinä. Sinun kuuluu olla harmaa ja huomaamaton, vakkarit voivat draamailla.
Oletko kysynyt syytä miksei juuri sinua vakinaisteta?
Olen aina ajoissa. Joustan aina ja tulin joulunakin kesken loman töihin, kun pyydettiin. Esimies on sanonut, että olen joustava ja tunnollinen ja luotettava työntekijä. Olen ollut täällä 9 vuotta, joten kai he tuntevat minut. En puhu pahaa muista. Olen aika ujo ja ehkä siksi näkymätön työntekijä.
Miksi sitten olen saanut olla näin kauan töissä, jos minua ei haluta tänne pysyvästi. Melkein 10 vuotta on aika pitkä aika katsoa p-skaa työntekijää. Olisihan minusta päästy eroon.
Sairastatko jotain kroonista sairautta, joka on työnantajan mielestä (eläke)riski?
Vaikka sairaus ei aiheuttaisi mitään ongelmia, se voi pelottaa työnantajaa.
En ole kertonut työnantajalle sairauksistani. Ne eivät vaikuta työntekoon.
Eikö tuo ole laitonta? Kysy apua liitolta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajoissa. Joustan aina ja tulin joulunakin kesken loman töihin, kun pyydettiin. Esimies on sanonut, että olen joustava ja tunnollinen ja luotettava työntekijä. Olen ollut täällä 9 vuotta, joten kai he tuntevat minut. En puhu pahaa muista. Olen aika ujo ja ehkä siksi näkymätön työntekijä.
9 vuotta määräaikaisuuksia? Laitonta ketjuttaa noin. Työnantajasi ei ihan kartalla.
1. Nuorru 4-12 vuotta
2. Opiskele lääkäriksi tai juristiksi
Lopeta saikuttaminen.