Miten muuttaisin itseäni niin, että saisin vakituisen työn?
Miten voisin muuttaa itseäni siten, että saisin vakituisen paikan? Mitä teen väärin? Olen tehnyt määräaikaisuuksia 9 vuotta, mutta en pääse koskaan hakemiini paikkoihin. Muut on vakinaistettu parissa kuukaudessa tai vuoden sisällä eli minussa on jotain vikaa.
Kommentit (30)
Uskon kyllä, että minussa on jotain vikaa. Haluaisin vain tietää mitä, että voisin muuttaa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
En ole kysynyt liitosta. En haluaisi vaivata niitä näin korona-aikana.
Hyvänen aika! Nyt vähän selkärankaa. Noin pitkä ketjuttaminen on laitonta, ja tota varten sä maksat liittoon. Olen pahoillani, mutta jos olet noin saamaton ja ylikäveltävissä töissäkin, sinua ei ikinä vakinaisteta.
Kysyisin suoraan ensin työnantajalta, sitten vasta liitto, jos ei auta.
Mitä liitto tähän kuuluu.
Työnantaja saa itse valita työntekijänsä, ei niitä liitto valitse.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta itseäsi vaan asuinkuntaasi.
Kannattaa määräaikaistöistä sellaiselle alalle, jossa suurin osa työpaikoista on vakituisia.
Vierailija kirjoitti:
Saa valita työntekijänsä, mutta ei saa ketjuttaa määräaikaisia sopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertonut työnantajalle sairauksistani. Ne eivät vaikuta työntekoon.
Olisiko joku kertonut niistä työnantajallesi?
Ei tarvitse vaikuttaakaan työntekoon, mutta jos ne ovat työnantajan mielestä riski, hän ei palkkaa vakituiseksi.
Minulla on lievä astma.
Naiiviuttani kerroin sen muinoin työnantajalleni, minua ei otettu vakituiseksi moderniin elektroniikkatehtaaseen, joka on puhtaampi kuin meidän keittiömme.
Määräaikaiseksi kelpasin, jopa armeijasta kotiuduttuani minulle kotiin soitettiin ja pyydettiin töihin.
Onneksi...
Tuli nähtyä maailmaa ja päädyin samaan tehtaaseen suunnittelijaksi muutamaksi vuodeksi.
Nyt olen tehnyt 17 vuotta toiminimellä astmaatikolle yäysin sopimatonta työtä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa valita työntekijänsä, mutta ei saa ketjuttaa määräaikaisia sopimuksia.
No, sitten usein on seurauksena työpaikan menetys...
En ole kysynyt liitosta. En haluaisi vaivata niitä näin korona-aikana.