Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan laitosta tykkäävät, mistä haette ideoita ja inspiraatioita?

Vierailija
04.01.2021 |

Nettisivuja, instatilejä? Mitkä ovat suosikki keittokirjojanne?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta. Hävikkikokkaan, joten tuon mitä on tarjolla punalapuilla tai HäVi -pusseissa, ja kotona tuijotan sitä tamarindia tai kastanjoita ja mietin, mitä sille teen. Sama homma metsästä, mereltä, järvestä ja kauppahallista tulevien emmeiden kanssa, raaka-aine ensin, sitten mietitään mitä sille tehdään. Meillä on hyvät kotivarat, siitä ei jää kiinni. Sivustoista käytän Meillä kotona (Maku) ja Glorian ruoka/viiniä. En jaksa blogeja.

Vierailija
2/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toista sataa keittokirjaa. Ei ole varsinaisia suosikkeja, tykkään niistä kaikista. Mulle on myös välillä tullut ruokalehtiä esim Maku ja  Glorian Ruoka&Viini. Facebookin ruokaryhmistä saan myös ideoita. Netistä saatan hakea jonkin yksittäisen raaka-aineen perusteella ideoita tai sitten esim laittaa hakuun "venäläinen ruoka" ja hakea sillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta päästä tuppaan soveltaan. Inspiraation saan millon mistäkin (netistä, kaupasta, lounaalta), mutta muu on omaa kokeilua. Kaikki ruuat on ollu syötäviä vaikka en reseptejä seuraakaan (joskus saatan jotain suhdelukuja miettiä valmiin reseptin pohjalta).

Vierailija
4/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras inspiraatio on se, mitä kulloinkin sattuu tekemään mieli. Siinä aikaa myöten tulee aika laaja kirjoa kaikenlaista. Esim. joulun jälkeen olen kokkaillut mm. kiinalaista valkosipulihärkää, ruskeaa jauhelihakastiketta, äyriäispastaa, entrecotepihvejä ja punaviinikastiketta, punaista currya ja voissa paistettua nieriää. Mukavaa, kun voi joka päivä syödä juuri sitä, mitä itse haluaa, mutta murto-osalla ravintolahinnoista.

Vierailija
5/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hard kokin youtube videot  .

Vierailija
6/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasi Viherahon kokkausvideot ovat varsin rautaisia! Niistä minä ammennan ideani.

Vierailija
7/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:n ruokaohjelmista ja Youtuben kokkausvideoista. Toisinaan myös selailen reseptejä netissä, niistä on helppo tehdä samantien ostoslista jos haluaa heti kokeilla jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan