Paras hampaidenvalkaisutapa kotona?
Pelkään hammaslääkäriä, joten sinne en mene vapaaehtoisesti, enkä näin korona-aikaan viitsi kyllä lähteäkään minnekään. Mitä olette kokeneet hyviksi ja tehokkaiksi valkaisukeinoiksi? Olen testannut erilaisia hammastahnoja, Crestin liuskoja, enkä ole kokenut saavani hyvää tulosta.
Kommentit (16)
Auttaako hampaiden harjaus useasti päivässä ja tiettyjen ruokien välttäminen? Vai onko mahdoton jo kellastuneita hampaita saada valkoiseksi. Tämä aihe kiinnostaa täälläkin.
Ruokasooda. Tosin tuhoaa kiilteen joten omalla vastuulla.
Ruokasoodalla voit pestä esim. viikon mutta ei pitempään.
Ruokasoodaa ei kannata käyttää. Kohta on hampaat ihan reijillä kun kiille on mennyt.
Crestin liuskat on parasta mitä on, joten jos ne ei auta niin sua ei auta mikään. Ota kuoret.
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodaa ei kannata käyttää. Kohta on hampaat ihan reijillä kun kiille on mennyt.
Soodaputsausta tekevät myös suuhygienistit. Viikon verran voi itse kotona pestä mutta ei pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Hampaitten pesu säännöllisesti
Kahdesti päivässä peseminen ei auta keltaiseen hammasluuhun. Hampaat eivät ole likaiset, mutta eivät kiiltävän valkoisetkaan, eivät kiiltävän valkoiset edes hammashygienistin jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Crestin liuskat on parasta mitä on, joten jos ne ei auta niin sua ei auta mikään. Ota kuoret.
Saako niitä nykyään Suomesta?
miksi ne pitäis olla luonnottomat kiiltävän valkoiset? amerikkalaiset on ihan hysteerisiä hampaistaan - tarvitaanko sama suomeenkin vai?
Mitä se haittaa vaikka luu on kelletävä. Se on vaan elämää.
Yotuel all-in-one on tehokas hammastahna, jos ja kun haluaa pitää hampaat luonnollisen valkoisina. Hiukan kallista, mutta toimii. Suuhygienistilläkin kannattaa aina välillä käydä ainakin poistamassa hammaskiveä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokasooda. Tosin tuhoaa kiilteen joten omalla vastuulla.
Olen käyttänyt ruokasoodaa. Ei sillä ainakaan valkaiseva vaikutus ole, mutta sen ja xylitolipurkan kanssa reikiä on tullut nolla taannoisen tarkastuksen mukaan. Toimii paremmin kuin kaikki hammastahnat.
Mä haluaisin tietää kanssa. Hammashoitaja tosin sanonut, että minulla ja yleensä suomalaisilla on keltainen hammassävy, joka ei valkaisemalla valkene. Pitäisi tehdä kuoret. Siihen en kyllä lähde.