Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atopia=ruoka-aineallergia

Vierailija
04.01.2021 |

Näin minulla. Kun jättää syömättä sellaista jolle on VÄHÄÄKÄÄN allerginen. Ei ihoa tarvitse rasvata lainkaan.
Kaikki ihottumat parani kun selvitin allergisoivat aineet.
On ihan turha hoitaa ihottumaa rasvalla ja kortisonilla kun syy on siinä mitä syöt.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulis kunnon nälänhätä, niin johan "ruoka-aineallergiat" unohtuisivat!

Minulla tämä allergia on johtanut pahimmillaan siihen, että en voi kunnolla kävellä, kun kantapääni ja jalkapohjani ovat niin rikki ja halkeilleet.

Vierailija
22/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliminaatiodieetti jos ei testeihin pääse. Vähän niin kuin koirilla. Siitä minä aloitin.

Kaksiviikkoa ilman jotain tiettyä ruoka-ainetta.

2 viikkoa ilman vettä niin eiköhän allergianoireet poistu.

Ennemmin kannattaa kokeilla 2 viikkoa PELKÄLLÄ vedellä. Onko vesipaasto tuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiemmin ehdotettu eliminaatiodieetti on muuten hyvä keino saada selvyys ongelmien aiheuttajasta. Itse olen käynyt allergiatesteissä, mutta niissä ei käynyt ilmi allergiaa mitään ruoka-ainetta kohtaan, ainoastaan siitepölyallergia muutamalle kasville. Olen kuitenkin itse huomannut, että sitrushedelmät ja tomaatit aiheuttavat ongelmia. Allerginen en niille siis testien mukaan ole.

Vierailija
24/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliminaatiodieetti jos ei testeihin pääse. Vähän niin kuin koirilla. Siitä minä aloitin.

Kaksiviikkoa ilman jotain tiettyä ruoka-ainetta.

2 viikkoa ilman vettä niin eiköhän allergianoireet poistu.

Ennemmin kannattaa kokeilla 2 viikkoa PELKÄLLÄ vedellä. Onko vesipaasto tuttu?

Tuossa ylempänä taisi olla sellainen pointti, että ihminen ei selviä hengissä juomatta kahta viikkoa...

Vierailija
25/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aiemmin ehdotettu eliminaatiodieetti on muuten hyvä keino saada selvyys ongelmien aiheuttajasta. Itse olen käynyt allergiatesteissä, mutta niissä ei käynyt ilmi allergiaa mitään ruoka-ainetta kohtaan, ainoastaan siitepölyallergia muutamalle kasville. Olen kuitenkin itse huomannut, että sitrushedelmät ja tomaatit aiheuttavat ongelmia. Allerginen en niille siis testien mukaan ole.

Tämäpä juuri! Ja vaikka keliakiatesti näyttää negatiivista se ei tarkoita että vehnä sopii sinulle. On olemassa sellainen kun gluteeniherkkyys ja siihen ei ole olemassa testiä.

Vierailija
26/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin aloittajalla. Lääkärit määräävät vain rasvoja ja käskevät siedättämään ruoka-aineita. Jos jätän kaikki ne ruoat syömättä, joille olen allerginen, paranee ihoni käytännössä täysin.

Kesä on erityisen ongelmallinen, koska ruoka-aineet vaikuttavat myös hien kautta. Hormaalisti hiki ei aiheuta ihottumaa, mutta kesällä (ihania mansikoita jne.) aiheuttaa.

Itselleni tulee kaikkein pahimmat iho-oireet noin vuorokausi rukiin tai kauran syömisestä. Lapsena ja teininä käytännössä elin ruisleivällä ja sitten kutisin. Vilja-allergia selvisi vasta aikuisena. Vijoista tulee ihottuman lisäksi kasvojen turvotusta ja keuhkoihin limaneritystä (=yskä).

Vierailija
27/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vautsi, yhden ihmisen otannalla pitäisi kirjoittaa lääketieteen kirjat uusiksi?

No, mutta kiva juttu silti, että homma toimii sinulla.

Olen eri, mutta ihmettelen asennettasi.

Kyseiset havainnot tulisi selvittää ja tutkia onko havainto merkittävä laajemmassa merkityksessä. Rahoitusta tällaiseen tutkimukseen on hankalaa saada, koska lääkefirmat haluavat ylläpitää omat perinteiset hoitomenetelmänsä - ruokavalion kautta hoidettuna lääkebisnes kärsii.

Kakkostyypin diabeteskin hoituu ruokavaliolla, ainakin useimmissa tapauksissa - tähänkään tutkimukseen ei löytynyt rahaa lääkefirmojen kautta. Tutkimus on toteutettu yliopistorahoituksen turvin, en ole nähnyt loppuraporttia, mutta itse sain kakkosen kuntoon ko tutkimuksen menetelmien kautta itseeni soveltaen. Hoitava lääkäri määräsi rankan lääkekuurin, jätin väliin. Selvitin alkuun mitkä ruoka-aineet nostavat verensokeria ja kahden viikon päästä aloin välttelemään haitallisia ruoka-aineita (lähinnä vehnä- ja riisipitoiset tuotteet). Neljän viikon välein viikon paasto (16/8) ja kahden kuukauden kuluttua sokeriarvot normaalitasolla (7.5% -> 5%), lisäbonuksena paino putosi 10 kiloa ja kaikki ilmeisesti vyötäröltä, koska vyötärön ympärys kapeni yli 10 cm.

Diabetes havaittiin n 2 vuotta sitten. Lääkärin kanssa en ole sen jälkeen keskustellut, diabeteshoitaja on sen sijaan ollut tyytyväinen tuloksiin, vaikkei ole ollut vaikuttamassa, on silti seurannut menetelmiäni kiinnostuneena. En tiedä onko menetelmä nykyisin virallinen, mutta joistakin puheista olen saanut vaikutelman, ettei kakkostyypin diabetesta pidetä enää parantumattomana, kuten aiemmin.

Vierailija
28/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sä lähdit oikein selvittämään niitä allergioitasi?

Olen yrittänyt terveyskeskuksessa saada lähetettä ihottumaiselle pojalleni, mutta eipä kuulu mitään.

Tämä. Minulla itsellänikin *joku* allergia aiheuttaa atopiaa, mutta lääkärin mielestä ei edes kannata yrittää selvittää, mistä se voisi johtua, kun se voi johtua ihan mistä tahansa!

Meillä selviteltiin lapsella noi kaikki. Mikään ei ollut se allergisoiva aine. Sitten googlasin tätä itse, linkki toi tälle palstalle, jossa joku kertoi oman lapsensa kohdalla syyllisen olleen oma hiki. Aamuin, illoin suihku ja uusi pyjama joka ilta, vaatteet vaihtoon päivittäin, ei tarvinnut edes rasvaa.. ja kas, sama toimi meillä.

"- oma hiki ja muutkin eritteet jos on syönyt jotain jolle allerginen"

https://www.vauva.fi/keskustelu/3937888/mille-olette-allergisia-etsitaa…

Ei ollut tuo ketju. Ja jospa toistan itseäni.. kaikki ruoka-aineet oli jo tutkittu JA tuolla hoidolla atopia on käytännössä hävinnyt, perusrasvalla rasvataan iltaisin. Mitään kortisoneja tms ei ole tarvittu vuosiin.

Vierailija
29/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutama atoopikko perheessä. Minä koen että atopia tarkoittaa että reakoi joihiniin asioihin tyypillisesti ihottumalla.

Esikoisen atopia alkoi 3 kk rokotusten jälkeen. Aamuisin pyjama piti repiä jaloista koska kangas tarttui ihottuman visvalla ihoon kiinni yön aikana. Lääkärin mukaan ei kannata selvittää syyllistä koska atopiaa.

No puoliksi vahingossa selkeni että esikoinen voimakkasti allerginen esim muovitetulle froteelle jota tuli pala äitiyspakkauksessakin. Kun poistin muovitetun froteen lapsen sängystä lakanan alta puolet ihottumasta häipyi. Kun lisäksi poistettiin iholle vastaavat metallit vaatteista (vetoketjut ja metaliset bodyn nepparit iholle vastatuna) häipyi loputkin ihottumat.

Meillä ihottumaa aiheuttaneita asioita

- oma hiki erityisesti jos syönyt jotain sopimatonta ruokaa

- kuminauhat, muovitettu frotee, vahapainatukset vaatteissa, äidin kynsilakka lapselle koskettaessa

- tekokuituiset vaatteet iholle vastattuna (pahimmllaan jo pesu erkintälapuista puuvillaisessa vaatteessa iso ihottuma alue.

- kipu, yksi lapsista saa voimakkaat ihottumat kun hammas lähtee, uusi hammas tulee, korva kipeä jne. Tällä lapsella pakko antaa herkästi kipulääkettä sairastaessa koska muuten iho menee läpi.

- metallit iholle vastattuna

- ruokaaine allergiat. Sopimattomista ruuista tulee ihottumaa.

Vierailija
30/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseiset havainnot tulisi selvittää ja tutkia onko havainto merkittävä laajemmassa merkityksessä. Rahoitusta tällaiseen tutkimukseen on hankalaa saada, koska lääkefirmat haluavat ylläpitää omat perinteiset hoitomenetelmänsä - ruokavalion kautta hoidettuna lääkebisnes kärsii.

Kakkostyypin diabeteskin hoituu ruokavaliolla, ainakin useimmissa tapauksissa - tähänkään tutkimukseen ei löytynyt rahaa lääkefirmojen kautta. Tutkimus on toteutettu yliopistorahoituksen turvin, en ole nähnyt loppuraporttia, mutta itse sain kakkosen kuntoon ko tutkimuksen menetelmien kautta itseeni soveltaen. Hoitava lääkäri määräsi rankan lääkekuurin, jätin väliin. Selvitin alkuun mitkä ruoka-aineet nostavat verensokeria ja kahden viikon päästä aloin välttelemään haitallisia ruoka-aineita (lähinnä vehnä- ja riisipitoiset tuotteet). Neljän viikon välein viikon paasto (16/8) ja kahden kuukauden kuluttua sokeriarvot normaalitasolla (7.5% -> 5%), lisäbonuksena paino putosi 10 kiloa ja kaikki ilmeisesti vyötäröltä, koska vyötärön ympärys kapeni yli 10 cm.

Diabetes havaittiin n 2 vuotta sitten. Lääkärin kanssa en ole sen jälkeen keskustellut, diabeteshoitaja on sen sijaan ollut tyytyväinen tuloksiin, vaikkei ole ollut vaikuttamassa, on silti seurannut menetelmiäni kiinnostuneena. En tiedä onko menetelmä nykyisin virallinen, mutta joistakin puheista olen saanut vaikutelman, ettei kakkostyypin diabetesta pidetä enää parantumattomana, kuten aiemmin.

Selvä juttu, eli big pharman salaliitto, koska omat teoriat eivät ole nettiin kirjoitettuna ottaneet tuulta alleen.

Ennen kuin alkaa syyttää lääketeollisuutta ja korruptoitunutta tiedeyhteisöä, kannattaa perehtyä ainakin termiin "anekdoottinen todiste".

Vierailija
31/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun tyttärelläni oli atooppinen ihottuma. Rasvaa kului.

Sitten tuli vatsaoireet, ja lääkäri totesi hänellä IBS:n. Kun tytär sai vatsansa kuntoon oikealla ruokavaliolla, parani ihokin siinä sivussa. Nykyisin hän syö hyvällä menestyksellä sellaisiakin ruokia, joille oli todettu olevan allerginen. IBS ruokavalionkin on pystynyt aika pitkälle purkamaan. Vain keinotekoiset makeutusaineet ja alkoholi ovat täysin kiellettyjä. Kaikkea muuta voi syödä vähintäänkin satunnaisesti kohtuudella. (paitsi nyt, kun pikkusisko syötti hänelle vahingossa xylitolia)

Vierailija
32/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muutama atoopikko perheessä. Minä koen että atopia tarkoittaa että reakoi joihiniin asioihin tyypillisesti ihottumalla.

Esikoisen atopia alkoi 3 kk rokotusten jälkeen. Aamuisin pyjama piti repiä jaloista koska kangas tarttui ihottuman visvalla ihoon kiinni yön aikana. Lääkärin mukaan ei kannata selvittää syyllistä koska atopiaa.

No puoliksi vahingossa selkeni että esikoinen voimakkasti allerginen esim muovitetulle froteelle jota tuli pala äitiyspakkauksessakin. Kun poistin muovitetun froteen lapsen sängystä lakanan alta puolet ihottumasta häipyi. Kun lisäksi poistettiin iholle vastaavat metallit vaatteista (vetoketjut ja metaliset bodyn nepparit iholle vastatuna) häipyi loputkin ihottumat.

Meillä ihottumaa aiheuttaneita asioita

- oma hiki erityisesti jos syönyt jotain sopimatonta ruokaa

- kuminauhat, muovitettu frotee, vahapainatukset vaatteissa, äidin kynsilakka lapselle koskettaessa

- tekokuituiset vaatteet iholle vastattuna (pahimmllaan jo pesu erkintälapuista puuvillaisessa vaatteessa iso ihottuma alue.

- kipu, yksi lapsista saa voimakkaat ihottumat kun hammas lähtee, uusi hammas tulee, korva kipeä jne. Tällä lapsella pakko antaa herkästi kipulääkettä sairastaessa koska muuten iho menee läpi.

- metallit iholle vastattuna

- ruokaaine allergiat. Sopimattomista ruuista tulee ihottumaa.

Se "muovipinta" on keinokumia eli polyuretaania. Olen samalle tavaralle erittäin allerginen ja saan siitä kuukausia kestäviä ihottumia. Polyuretaania on lakoissa, liimoissa, työkalujen kahvoissa, remmeissä, vaatteiden kalvoissa, kondomeissa, lääketieteellisissä välineissä, keinonahat ovat polyuretaania jne.

Vierailija
33/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälänhädästä seuraa yleensä sellainen ilmiö, että moni ihminen kuolee. Ensimmäisten joukossa kuolee silloin he, jotka ovat allergisia juuri niille ruoka-aineille, mitä juuri silloin sattuu olemaan saatavilla.

Nälänhädän sattuessa sinäkään et välttämättä saisi syödäksesi niitä ruokia, mihin olet tottunut. Voisit joutua syömään vaikkapa petäjän kuorta. Jos vatsasi ei sitä kestäisi, saattaisit kuolla vaikkapa sisäiseen verenvuotoon.

Vierailija
34/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sinnittelin kolmekymppiseksi vaikean atopian kanssa.

Gluteeniviljat ja siemenöljyt pois jätettyäni en tarvitse enää edes perusvoiteita.

Ihan turha yrittää lääkärien kanssa tästä vääntää. Itse olen vain kiitollinen, että olen oireeton.

Vierailija
35/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atooppista ihottumaa aiheuttaa yksi laajalti käytetty ja yleisesti hyvin siedetty lisäaine, jota on mm. lähes kaikissa apteekin perus- ja lääkevoiteissa - myös siinä kortisonivoiteessa, jolla ihottumaa yritettiin hoitaa. Sitä on myös käsidesissä, shampoossa, hoitoaineessa, silmätipoissa, jäätelössä, lentokoneiden jäänestoaineessa, jossain sisustusmaaleissa, jne, jne... Asia selvisi allergiakokeella. Sen jälkeen olen tätä ainetta menestyksekkäästi vältellyt ja atopia on muisto vain. 

Vierailija
36/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla atooppista ihottumaa aiheuttaa yksi laajalti käytetty ja yleisesti hyvin siedetty lisäaine, jota on mm. lähes kaikissa apteekin perus- ja lääkevoiteissa - myös siinä kortisonivoiteessa, jolla ihottumaa yritettiin hoitaa. Sitä on myös käsidesissä, shampoossa, hoitoaineessa, silmätipoissa, jäätelössä, lentokoneiden jäänestoaineessa, jossain sisustusmaaleissa, jne, jne... Asia selvisi allergiakokeella. Sen jälkeen olen tätä ainetta menestyksekkäästi vältellyt ja atopia on muisto vain. 

Olisitko vielä kertonut mikä se lisäaine on??

T. Mikään shampoo ei sovi päänahalle, ei edes apteekin tuotteet

Vierailija
37/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä juttu, eli big pharman salaliitto, koska omat teoriat eivät ole nettiin kirjoitettuna ottaneet tuulta alleen.

Ennen kuin alkaa syyttää lääketeollisuutta ja korruptoitunutta tiedeyhteisöä, kannattaa perehtyä ainakin termiin "anekdoottinen todiste".

Jos et ymmärtänyt, toteutin jenkki-yliopiston tutkimusohjelman mukaista menetelmää, omakohtaisena sovelluksena, joka oli liki yksi-yhteen samanlainen kuin tutkimuksen jatko-ohjelma, joka siirtyi tuossa vaiheessa eläin-vaiheesta ihmis-vaiheeseen. Heillä paasto-aika oli sovittu 5vrk mittaiseksi, kun itse katsoin 7vrk mittaisen käytännön kannalta helpommaksi. En ole seurannut heidän tuloksiaan, omalta osalta tulokset ovat olleet hyviä.

Vierailija
38/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottumien aiheuttaja voi olla äärimmäisen vaikeaa selvittää. Usein oireet pahenevat vasta päivän tai kahden kuluttua. Allergiatesteissä testataan vain pieni joukko aineita. Jos pahoja oireita aiheuttava aine ei ole testissä mukana, ei sitä sillä selville saada.

Oma hartsiallergia selvisi ihan vahingossa. Käytin tauon jälkeen kynsilakkaa ja raavin kynsillä kutiavia silmäluomiani. Siitähän se karmea ihottuma sitten räjähti....

Korulakat ovat myös luonnonhartsia. Samaa ainetta löytyy myös suurimmasta osasta meikkejä.

Vierailija
39/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko vielä kertonut mikä se lisäaine on??

T. Mikään shampoo ei sovi päänahalle, ei edes apteekin tuotteet

Propyleeniglykoli (propylene glycol). Ruoassa E1520, lääkkeissä E490. Luonnonkosmetiikassa ei tätä yleensä ole.

Vierailija
40/61 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sitten allergiset/yliherkät kuolisivat nopeammin kun kaikkea ei voi lappaa kurkusta alas.

Miten niiden "allergisten" geenit ovat edeltävinä vuosisatoina tuon tuostakin jyllänneistä nälänhädistä selvinneet? Ovatko silloin kaikki "allergiset" kuolleet pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän