Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronahamstraajat aiheuttivat lääkkeiden saatavuuteen kuukausien vauriot – ”Jotkut ostivat reseptilääkkeitä jopa 1,5 vuoden tarpeisiin ilman Kela-korvausta”

Vierailija
04.01.2021 |

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstrasin kilpirauhaslääkettä. Minulta on poistettu koko kilpirauhanen joten en säily hengissä ilman lääkettä. En luota Suomen terveydenhuoltoon lainkaan.

Ei tyroksiini ole mikään noin kriittinen lääke, sitä valmistetaan ympäri maailmaa monissa eri firmoissa. Sitä voisi hätätilanteessa eristää sian kilpirauhasestakin.

Vierailija
42/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos noiden hamstereiden, omat astmalääkkeeni olleet välillä loppu. 

Tämän takia niitä kannattaa ostaa, kun on saatavilla.

V tut.

Te hamstraajat aiheutatte tämä lääkkeen loppumisen.

Muuten ne ei olisi loppu. Eivät ole ennenkään olleet loppu.

Ihmiset on nii v tun ty hm iä.

Te yritätte VÄLTTÄÄ lääkkeen loppumisen hamstraamalla ja näin te AIHEUTATTE sen loppumisen.

Teille: syy = seuraus.

Toisille on on eri asioita!

Lääkkeissä oli aika paljon saatavuusongelmia jo ennen pandemiaakin. Jo ennen kuin ihmiset alkoivat hamstrata. Omat lääkkeeni ovat olleet loppu usein ennenkin.

Välillä on ollut ja vain viime vuosina.

Luuletko että hamstraus auttaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyh mi ole hamstraajille ja hamstrauksen puolustajille tiedoksi, kuten tuossa uutisessa todettiin:

”Kansalaiset ja valtiot voivat hamstrauksella aiheuttaa itse itselleen saatavuushäiriöitä, koska systeemi ei kestä noin äkillisiä ja suuria kysynnän muutoksia.”

Ymmärrä, että tyh mim mät ei tätä tajua vieläkän. Huokaus

Vierailija
44/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan vuoksi pyysin käsikaupasta saatavalle särkylääkkeelle reseptin, jotta saisi säännöllisesti käyttämääni lääkettä kerralla enemmän kuin myyntirajoitusten mukaisen määrän. Hain ennen vuodenvaihdetta varastoon uudet 100 tbl purkit, jotta tulisi kerrankin Kela-korvauksen alkuomavastuu täyteen. Toivon mukaan pärjään nykyisillä lääkevarastoilla tämän vuoden yli.

Kissani sairastaa munuaisten vajaatoimintaa ja sen saamaan lääkkeeseen tuli saatavuusongelma. Ostin sitten kerralla loput reseptillä olleet pakkaukset, jotka riittivät 2,5 kuukaudeksi, kun yleensä minulla oli tapana ostaa lääke kuukaudeksi kerrallaan. Nyttemmin pyysin reseptin vahvemman annoksen suurimmasta tablettikoosta, joten kissa sai puolen vuoden lääkkeet kerralla.

Vierailija
45/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyh mi ole hamstraajille ja hamstrauksen puolustajille tiedoksi, kuten tuossa uutisessa todettiin:

”Kansalaiset ja valtiot voivat hamstrauksella aiheuttaa itse itselleen saatavuushäiriöitä, koska systeemi ei kestä noin äkillisiä ja suuria kysynnän muutoksia.”

Ymmärrän, että tyh mim mät ei tätä tajua vieläkän. Huokaus

Tämä-

Asia on tullut nyt viranomaisen suusta niin ymmärtäisiköhän jokainen lopultakin tämän.

Vai pitääkö Niinistön sanoa tämä. Sitähän te kuuntelette kuin haltijaa konsanaan.

Vierailija
46/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista? Mä en ainakaan ole saanut kuin parin-kolmen kk annoksen lääkkeitäni kerrallaan, samoin diabeetikkolapseni. Ei todellakaan onnistu hamstraaminen. 

Reseptillä ei saakaan.

Nämä ostavat ilman reseptiä eivätkä saa korvausta. Tuossa pitäisi apteekin KIELTÄYTYÄ myymästä ja myydä korkeintaan 6kk.

Ei vaan ostavat toki reseptillä, mutta eivät saa Kelakorvausta suoraan apteekissa.

Onnistuu osan lääkkeistä kanssa.

Jos ei ole mitään ylemmän tahon rajoitusta voimassa, ei apteekki oikeastaan voi mielivaltaisesti toimia valtakunnallisten toimintaohjeiden mukaankaan.

Höpöhöpö.

Kela ei korvaa kuin 3kk kerrallaan. Ei voi hakea sitä korvausta itsekään kuin 3kk kerrallaan.

3kk ajanjakso = 3kk lääkkeet = 3kk korvaus

(Otat korvauksen heti apteekissa tai haet korvauksen kelasta itse.)

Eikö teillä muilla pala hihat näin saa ta nan tyh miin ihmisiin.

Joo, palaa. Mutta koiran silti jaksaa sulle selittää.

Jos mä olisin lähtenyt vaikkapa 6kk Espanjaan olisin voinut ottaa ne syöpälääkkeet, ihan siis apteekin mukaan, mutta täysin itse maksaen. Sitä Kela-korvausta olisin voinut sitten hakea ajan kulumisen myötä erikseen sieltä Kelasta. Mutta tosiaan, ainakin tuo farmaseutti olisi minulle suostunut yli 3kk annoksen myymään.

Toki on tietenkin eroa sillä, onko reseptillä jotain vahvoja kipulääkkeitä tai huumaaviksi aineiksi luokiteltuja pillereitä, vaiko tosiaan 'vain' tylsiä syöpälääkkeitä.

Vierailija
47/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että tyh mim mät ei tätä tajua vieläkän. Huokaus

Tämä-

Asia on tullut nyt viranomaisen suusta niin ymmärtäisiköhän jokainen lopultakin tämän.

Vai pitääkö Niinistön sanoa tämä. Sitähän te kuuntelette kuin haltijaa konsanaan.

Eiköhän sen tyhmäkin sinällään ymmärrä, ihminen vaan on niin pirun itsekäs, että kun se oma napa on kyseessä niin haluaa pitää huolta, että ainakin itsellä on riittävästi lääkettä vaikka tulisi minkälainen myyntikatkos. Se on himppusen sitä 'survival of the fittest' - pidä huoli itsestäsi, ei susta kukaan muukaan huolen pidä.

Ja minulla ei siis ole yhätikään lääkitystä mitä olisin harkinnut hamstraavani, tajuan vain miten ihmismieli toimii.

Vierailija
48/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia itsekkäitä urpoja kuin ne jotka vuosi sitten hamstrasivat vessapaperia. 

Vierailija
49/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista? Mä en ainakaan ole saanut kuin parin-kolmen kk annoksen lääkkeitäni kerrallaan, samoin diabeetikkolapseni. Ei todellakaan onnistu hamstraaminen. 

Reseptillä ei saakaan.

Nämä ostavat ilman reseptiä eivätkä saa korvausta. Tuossa pitäisi apteekin KIELTÄYTYÄ myymästä ja myydä korkeintaan 6kk.

Ei vaan ostavat toki reseptillä, mutta eivät saa Kelakorvausta suoraan apteekissa.

Onnistuu osan lääkkeistä kanssa.

Jos ei ole mitään ylemmän tahon rajoitusta voimassa, ei apteekki oikeastaan voi mielivaltaisesti toimia valtakunnallisten toimintaohjeiden mukaankaan.

Höpöhöpö.

Kela ei korvaa kuin 3kk kerrallaan. Ei voi hakea sitä korvausta itsekään kuin 3kk kerrallaan.

3kk ajanjakso = 3kk lääkkeet = 3kk korvaus

(Otat korvauksen heti apteekissa tai haet korvauksen kelasta itse.)

Eikö teillä muilla pala hihat näin saa ta nan tyh miin ihmisiin.

Joo, palaa. Mutta koiran silti jaksaa sulle selittää.

Jos mä olisin lähtenyt vaikkapa 6kk Espanjaan olisin voinut ottaa ne syöpälääkkeet, ihan siis apteekin mukaan, mutta täysin itse maksaen. Sitä Kela-korvausta olisin voinut sitten hakea ajan kulumisen myötä erikseen sieltä Kelasta. Mutta tosiaan, ainakin tuo farmaseutti olisi minulle suostunut yli 3kk annoksen myymään.

Toki on tietenkin eroa sillä, onko reseptillä jotain vahvoja kipulääkkeitä tai huumaaviksi aineiksi luokiteltuja pillereitä, vaiko tosiaan 'vain' tylsiä syöpälääkkeitä.

Mutta kun sä et lähde nyt "epsanjaan".

Nyt on korona.

Vierailija
50/50 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamstrasin kilpirauhaslääkettä. Minulta on poistettu koko kilpirauhanen joten en säily hengissä ilman lääkettä. En luota Suomen terveydenhuoltoon lainkaan.

Ei tyroksiini ole mikään noin kriittinen lääke, sitä valmistetaan ympäri maailmaa monissa eri firmoissa. Sitä voisi hätätilanteessa eristää sian kilpirauhasestakin.

Niin on poistettu minultakin. Kyllä apteekit on nykyään aika tarkkoja siitä, milloin sitä saa ostaa lisää ja paljonko. Eläinperäiset valmisteet vaativat erityislupaa, joten tuskinpa ne ovat ratkaisu tähän mahdolliseen thyroksiinipulaan. Toivottavasti Thyroxin ei lopu apteekeista, koska silloin minullekin saattaa käydä jopa niin kuin tuolle yllämainitulle hamstraajalle.