Miksi nämä työkaverit syö KOKO ajan?
Mulla pari vähän alle kolmekymppistä työkaveria, jotka syö töissä aamupalaksi pikapuuroa ja hedelmiä tai jugurttia ja mysliä, välipalaksi reissaria raejuustolla ja kasviksilla, lämpimän lounaan ja salaattipöydän, iltapäivällä välipalaksi ensin rahkaa ja hedelmiä, kolmelta taas reissaria ja juustoa sekä kasviksia.
Nämä naiset syö siis TUNNIN välein jotain!
Mietinkin että voiko heillä olla diabetes? He ovat hurjasti ylipainoisia, siis todella pullukoita. Pitääkö heidän koko ajan syödä ettei veren sokerit laske esim insuliinin takia?
En muuten ihmettelisi, mutta kun he ovat koko ajan kahvihuoneessa häärimässä ja laittamassa teetä ja voikkareita tai muuta purtavaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diabetes, ja syön 2-3 tunnin välein. Työpäivän aikana siis yleensä aamupalan aamun kahvitauolla, lounaan ja iltapäivän kahvitauolla jonkun välipalan. 5 ateriaa työpäivän aikana kuulostaa kyllä paljolta, kun ei taukojakaan ole niin paljoa. Kakkostyypin diabeteksessa ei sokeritkaan laske yleensä kovin helposti vaarallisen alhaiseksi.
Tuollaisella ruokailutahdilla verensokeri pysyy vaarallisen korkealla, jos on kakkostyypin diabeetikko.
Hampaatkin kärsii ja koko kroppa. Ei säännöllinen ruokailu tarkoita jatkuvaa, yhtämittaista syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden on pakko syödä kun ovat nälissään. Noilla syömisillä ei ravintoa saa ja keho kerjää lisää ruokaa ravinnonpuutteessaan.
Oliko tuo vitsi vai mitä? Jaa että ruisleipä, raejuusto ja kasvikset eivät ole ravintoa? Itse pärjäisin tuolla helposti koko päivän. Mitä pitäisi olla, paistettu härkä vai?
Pelkkää pötsintäytettä, joka ylläpitää herkkuhimoa ja josta ei tule ikinä kylläiseksi. Kotona sitten katseilta piilossa mätetään kaikkea mitä käsiin osuu.
Jos söis kolme kertaa päivässä itsensä kylläiseksi sellaisella ruoalla, joka koostumuksensa puolesta saa aikaan kylläisyyden ja ylläpitää sitä myös, niin ei tarvita moisia nälänsiirtäjiä kuin reissareita raejuustolla. Siitä kun ei saa ravinteita.Jaa. Mikäs luonnonoikku minä sitten olen, kun tuhti ruisleipä juuston ja kasvisten kera riittää minulle mainiosti lounaaksi? Enkä päivällistä edes tarvitse, kun teen kevyttä toimistotyötä.
No kuule justiinsa se. Luuletko että kaikki on samanlaisia kuin sinä? Onnea vaan ravintopuutosten kanssa tulevina vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden on pakko syödä kun ovat nälissään. Noilla syömisillä ei ravintoa saa ja keho kerjää lisää ruokaa ravinnonpuutteessaan.
Oliko tuo vitsi vai mitä? Jaa että ruisleipä, raejuusto ja kasvikset eivät ole ravintoa? Itse pärjäisin tuolla helposti koko päivän. Mitä pitäisi olla, paistettu härkä vai?
Pelkkää pötsintäytettä, joka ylläpitää herkkuhimoa ja josta ei tule ikinä kylläiseksi. Kotona sitten katseilta piilossa mätetään kaikkea mitä käsiin osuu.
Jos söis kolme kertaa päivässä itsensä kylläiseksi sellaisella ruoalla, joka koostumuksensa puolesta saa aikaan kylläisyyden ja ylläpitää sitä myös, niin ei tarvita moisia nälänsiirtäjiä kuin reissareita raejuustolla. Siitä kun ei saa ravinteita.Jösses. Yhdestä reissarista saa esim 3,9g kuitua, 0,5g rasvaa ja 2,8g proteiinia. 100g raejuustoa on 15g proteiinia ja Valion purkissa sanotaan, että siinä on myös 20% päivän fosforista. Vitamiineja ja hivenaineita ei noissa ole valitettavasti listattu, mutta niitäkin niistä varmasti löytyy.
Mitä ravinteita sä kaipailet?
Rasvaa lisää, viljakuitua vähemmän. Riippuen päivän muista aterioista en puutu tuon annoksen proteiinin. En edes söisi tuota välipalaa, sillä se ei antaisi minulle mitään tarvittavaa.
Ei nyt ihan aloitukseen verrattavissa, mut mut.
Ite teen fyysistä ulkotyötä ja syön kunnolla joka ikisellä tauolla, vaikka varsinaisesti nälkä ei olisikaan eikä usein olekaan. Lisäksi töiden jälkeen lämmin ruoka ja illalla yleensä jotain pientä. Lisäksi vettä juon tolkuttomasti, varsinkin kunnon "hikipäivinä".
Energiankulutukseni on pelkästään töissä ihan tolkuton (kesäisin usein pelkästään päivän askelmäärä 23t + kaikki muu raskas työ) ja siihen vielä kotona koirien kanssa lenkkeilyt, joten jos söisin vain yhden ruoan työpäivän aikana, niin siitä olisi vain ja ainoastaan haittaa. En oikeasti jaksaisi työtäni yhdellä ruoalla, kokeilin sitä jonkin aikaa, josta syystä kotona ahmisin sitten kuoleman nälkääni kuin sika ruoka-aikaan ja saan päälle vatsakivut ja jäätävän ähkyn.
Tarpeeksi kevyttä tarpeeksi usein saa jaksamaan eikä ähkykään yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenut palstaa? Jokaiseen ravintoketjuun tulee karppaajat huutamaan, miten hiilarit lihottaa ja kaikkien pitäisi vetää rasvaa leukaperät rasvasta kiiltäen. Eli se pikapuuro ja ruisleipä eivät ole oikeastaan ruokaa ollenkaan, kun ne ovat vaan pahaa hiilaria.
Ja jokaiseen ravintoketjuun tulee yksi inisemään karppauksesta, vaikka ei mitään hajua asiasta. Eikä kukaan muu ole maininnut kyseistä ruokavaliota missään viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos söis kolme kertaa päivässä itsensä kylläiseksi sellaisella ruoalla, joka koostumuksensa puolesta saa aikaan kylläisyyden ja ylläpitää sitä myös, niin ei tarvita moisia nälänsiirtäjiä kuin reissareita raejuustolla. Siitä kun ei saa ravinteita.Jaa. Mikäs luonnonoikku minä sitten olen, kun tuhti ruisleipä juuston ja kasvisten kera riittää minulle mainiosti lounaaksi? Enkä päivällistä edes tarvitse, kun teen kevyttä toimistotyötä.
No kuule justiinsa se. Luuletko että kaikki on samanlaisia kuin sinä? Onnea vaan ravintopuutosten kanssa tulevina vuosina.
Joo, luulen että kaikki ovat samanlaisia kuin minä. Siksihän esim lääketiede toimii. Ja juuri kävin terveystarkastuksessa, kaikki arvot ovat hyvät. Sairaslomia 2 elämäni aikana. Ja syön jopa suklaata ja sipsejä, silti porskutan menemään. OOH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenut palstaa? Jokaiseen ravintoketjuun tulee karppaajat huutamaan, miten hiilarit lihottaa ja kaikkien pitäisi vetää rasvaa leukaperät rasvasta kiiltäen. Eli se pikapuuro ja ruisleipä eivät ole oikeastaan ruokaa ollenkaan, kun ne ovat vaan pahaa hiilaria.
Ja jokaiseen ravintoketjuun tulee yksi inisemään karppauksesta, vaikka ei mitään hajua asiasta. Eikä kukaan muu ole maininnut kyseistä ruokavaliota missään viestissä.
No se on hyvä jos ei ole hajuakaan mistään ihmedieeteistä. Huuhaata kaikki. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on hyvä jos ei ole hajuakaan mistään ihmedieeteistä. Huuhaata kaikki. -eri
Siinä kans yks inisee jostain ihmedieetistä, sellaisestakaan ei ole tässä ketjussa ollut puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tosi läski myös ja ihmettelen samaa joidenkin ihmisten kohdilla. Toki yleensä lihavuus on näillä yhteinen tekijä, mutta on niitä normaalipainoisiakin. On jopa ärsyttävää kun on näitä, jotka ei kestä edes yhtä hetkeä olla syömättä. Itsellä ylipainoa vähintään 40kg ja pystyn olemaan ongelmitta vaikka 24h paastolla ja usein olen ollutkin, toisille taas tulee nälkäkiukku kun eivät ole syöneet 3 tuntiin...
On hyvä, että etenkin lihavana teet noita paastoja. Puhdistuu maksa ja diabetesriski pienenee. Paasto on myös hyvä tapa testata onko diabetes.
No höpöhöpö nyt taas kerran. Mikään paasto ei poista mitään gurujen julistamia kuvitteelisia kuona-aineita yhtään mistään, eikä todellakaan ainakaan maksasta, joka puhdistaa sekä itsensä että muun elimistön ihan äärimmäisen tehokkaasti ilman mitään paastoja. Eikä paasto todellakaan kerro mitään diabetesriskistä. Itse saa ihan vapaasti uskoa ihan minkä huuhaan haluaa, mutta älkää nyt hyvät ihmiset näitä sekoilujanne netissä faktoina levittäkö.
En ole hän, jota kommentoit, mutta paasto kyllä korjaa elimistöä. Googlaa vaikka autofagia. Autofagiasta on tehty ihan nobel -palkinnon arvoista tutkimusta.
1) autofagialla ei ilmiönä ole mitään tekemistä maksan tai elimistön puhdistumisen kanssa ja 2) vielä vähemmän diabetesriskin testaamisen kanssa. Ja tuo Nobel-tutkimus tosiaan tutki autofagiaa ilmiönä solutasolla esim. alzheimerin taudin ja parkinsonismin yhteydessä, se ei millään tavalla osoittanut paaston puhdistavan elimistöä tai soluja, eikä siinä tutkittu paaston vaikutusta ilmiöön. Tämä on paastogurujen itse vähän sinne päin lainaamaa ja ties mistä vähän väärin yhdistelemää tulkintaa, joka sitten asiaa ymmärtämättömiin on uponnut taas "tutkittuna fakatana", kun niitä lähteitä ei osata ja pystytä tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos söis kolme kertaa päivässä itsensä kylläiseksi sellaisella ruoalla, joka koostumuksensa puolesta saa aikaan kylläisyyden ja ylläpitää sitä myös, niin ei tarvita moisia nälänsiirtäjiä kuin reissareita raejuustolla. Siitä kun ei saa ravinteita.Jösses. Yhdestä reissarista saa esim 3,9g kuitua, 0,5g rasvaa ja 2,8g proteiinia. 100g raejuustoa on 15g proteiinia ja Valion purkissa sanotaan, että siinä on myös 20% päivän fosforista. Vitamiineja ja hivenaineita ei noissa ole valitettavasti listattu, mutta niitäkin niistä varmasti löytyy.
Rasvaa lisää, viljakuitua vähemmän. Riippuen päivän muista aterioista en puutu tuon annoksen proteiinin. En edes söisi tuota välipalaa, sillä se ei antaisi minulle mitään tarvittavaa.
Rasvassa ei ole hivenaineita lainkaan, paria vitamiinia voi löytyä. Ravintoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvii rasvaa niin pysyy nälkä poissa. Lihominen alkoi, kun ihmisiltä kiellettiin rasva, ja kevyttuotteet ja kasvirasvat tuli markkinoille.
Paitsi että sitten kun katsotaan tilastot, niin tämäkin osoittautuu urbaanilegendaksi ja suuri osa ylipaino-ongelmaa selittyy sillä, että ihmiset syövät todellisuudessa nykyään ihan todella paljon enemmän rasvaa kuin aiemmin. Siitä huolimatta, että ennen milikuvissa vedettiin kaksin käsin läskiä ja lotinaa ja nykyään mukamas syödään vain rasvatonta jogurttia ja kevytjuustoa. Eli mielikuva ei vastaa todellisuutta, jos oikeasti tilastoidaan, paljonko yksilö saa rasvaa ja muita ravintoaineita ruokavaliostaan. Sekä rasvan että etenkin proteiinin saanti on lisääntynyt, hiilihydraattien saanti pysynyt aika vakaana ja sokerin saanti jopa vähentynyt. Silti tämä palsta on täynnällään ihmisiä, jotka kuvittelevat että lihavuusepidemia johtuu sokerista ja ruisleivästä ja perunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvassa ei ole hivenaineita lainkaan, paria vitamiinia voi löytyä. Ravintoa?
Oliskohan sulla tarvetta tiedon hankintaan? Tiedon puute on ainakin ilmeinen.
Kantsisko kysyä niiltä työkavereilta? Me ei täällä voida tietää miksi sun työkaverit syö koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kans yks inisee jostain ihmedieetistä, sellaisestakaan ei ole tässä ketjussa ollut puhetta.
Sinulla on nyt joku pakkomielle tuosta ininästä.
Noin se teillä ihmedieetteihin höyrähtäneillä aina on. Kaikki muut ovat ihmedieettejä paitsi se mihin minä olen höyrähtänyt. Tämä minun on ihan oikea tieteellinen juttu.
Itse syön parin tunnin välein pieniä aterioita terveyssyistä. Ei ole diabetesta enkä ole ylipainoinen (pikemminkin päinvastoin). Työelämässä en ole, joten ketään en edes ärsytä tällä. Ihmettelen minäkin, miksi ihmiset kyttäävät ja arvostelevat muita ja heidän syömisiään. Moinen ei ole normaalia.
Kerrankin lihava joka ei esitä muille ettei syö juuri mitään.