Mitä juustoa käytätte lasagneen?
Itse ostin nyt edamia ja sinileima emmentalia, käytän molempia jottei tule liian väkevän makuista. Olen niin herkkä juustojen kanssa. Entäs te?
Saa myös kertoa muutenkin miten tekee lasagnen.
Hyvää viikkoa kaikille! :)
Kommentit (35)
Valkokastikkeeseen Gruyèrea tietenkin, ja pinnalle joko samaa tai sitten jos on jotain jämäjuustoa jääkaapissa, niin sitä.
Käytin joskus sitä pizzaan tarkoitettua, valmiiksi höylättyä, mitä lie se onkaan.
Tylsästi yleensä mature tai extra mature cheddaria.
Vierailija kirjoitti:
Ai juusto väkevää? Käytä vaan sitä Edamia, sopii sun ruokakulttuuriin varmaan parhaiten.
Niin käytänkin. Hyvää uutta vuotta sinulle! :) Ap
Juustokastikkeen teen voimakkaasta koskenlaskijasta.
Mulla on aina pakkasessa juustojen jämiä, siis niitä mitä ei voi enää höylätä.
Näitä sitten käytän laatikkoruokiin. Jäisenä niitä ohuita liuruja on helppo raastaakin
Meillä on aina edamia jääkaapissa, joten sitä tulee laitettua.
Valkokastikkeen en laita juustoa. Pinnalle tulee Parmesania.
Milloin mitäkin. Nyt on kermajuustoa ja goudaa jääkaapissa. En vielä tiedä, kumpaa huomenna laitan. Meillä on yksi, joka ei tykkää juustoista, joten noita mietojakin juustoja pitää laittaa maltillisesti, että poika suostuu syömään.
Joskus olen laittanut sulatejuustoakin, esim. Koskenlaskijaa. Hyvää tulee silläkin.
miksi te käytätte kalliita parmesaneja ja kypsytettyjä cheddareita lasagneen, jossa se juusto ei ole se pääpointti? mikäs siinä jos on varaani, ni eihän siinä mitään
Yleensä laitan mozarellaa koska sitä meillä on aina jääkaapissa. Laitan sitä myös pizzan päälle joko raastettuna tai revin paloja siitä isosta möykystä.
voimakasta koskenlaskijaa (se musta)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä laitan mozarellaa koska sitä meillä on aina jääkaapissa. Laitan sitä myös pizzan päälle joko raastettuna tai revin paloja siitä isosta möykystä.
😃 Ihana.
Toi suomalaisten Edam villitys on kyllä aivan mielipuolista. Eihän se maistu millekkään!
Sama kuin olisi ilman. Tai no tuleehan siitä vähän tekstuuria.
Hermannia ja emmental-raastetta, jos laiskottaa.
Ai juusto väkevää? Käytä vaan sitä Edamia, sopii sun ruokakulttuuriin varmaan parhaiten.