Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
501/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen toin olutpullon, noi kymmenen vuotta väliä edellisestä kaljapullosta.

On se tolkuttoman pahan makuista, pari hörppyä maistoin sitten alkoi yököttää, viemäriin meni loput.

Vierailija
502/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin nyt alkoholiton 100 arkipäivää. On tullut tissuteltua koko kesän ja sitä ennenkin jo arkena myös. Paino noussut, joskus ollut krapulassa töissä, aivan kaameaa.

Eilen oli ensimmäinen arkipäivä ilman lasillista. Tänään seuraava. Viikonloppuna, siis pe tai la saan ottaa maltilla. Ehkä nekin jää jossain vaiheessa pois

Tämä on hyvä päätös.Vielä kun vain saat alkoholin pois kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin nyt alkoholiton 100 arkipäivää. On tullut tissuteltua koko kesän ja sitä ennenkin jo arkena myös. Paino noussut, joskus ollut krapulassa töissä, aivan kaameaa.

Eilen oli ensimmäinen arkipäivä ilman lasillista. Tänään seuraava. Viikonloppuna, siis pe tai la saan ottaa maltilla. Ehkä nekin jää jossain vaiheessa pois

Pikkuhiljaa. Tänään oli jo toinen arkipäivä ilman alkoa.

Vierailija
504/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietin muutama vuosi sitten alkoholittoman,seksittömän sokerittoman ja roskaruuattoman 100 päivää. Seksittömyys sisälsi myös runkkauskiellon ja olen siis mies jolla kohtuullisen korkea libido ja ainainen makeannälkä. Alkoholin suhteen olen aina ollut  kohtuukäyttäjä, mutta osaan minä kyllä vetää myös perseet olalle. Roskaruokaakin on tullut vedettyä enemmän kuin riittävästi.

Oli kyllä aika jänskät 100 päivää, vaikka se loppujen lopuksi melko kivuttomasti sujuikin. Helpoiten sujui se tipattomuus, sekä roskaruuattomuus. Makean ja seksin totaalikielto tekikin jo vähän tiukempaa, mutta repsahdus ei kuitenkaan missään vaiheessa ollut noidenkaan suhteen lähelläkään.

Vierailija
505/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en vain tajua alkoholin hienoutta. Joskus tulee maistettua ruokalusikallinen ja se onkin siinä. Koskaan en oo kännissäkään ollut.

Onnea kaikille jotka osaa jättää tauolle!

N20

Itse spriin sijaan suosittelen ottamaan lasin ruoan kanssa tarjottavaa täsmäviiniä, niin ymmärrät mistä on kyse. Kyse ei suinkaan ole mäyränkoiran juomisesta kerralla ilman ruokaa.

Vierailija
506/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen toin olutpullon, noi kymmenen vuotta väliä edellisestä kaljapullosta.

Sulla on pitkän aikavälin projekti. Vielä 10 vuotta odotusta ja sitten voit jo juodakin ;)

Vierailija
507/1879 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.

En ole laskenut. Joskus 16-17 vuotta sitten tajusin laskea alkoholin + ja - tilastot.

Plussaksi ne positiiviset asiat, jotka ovat tapahtuneet alkoholin ansiosta. 

Miinukseksi ne negatiiviset asiat, jotka ovat tapahtuneet alkoholin takia.

Kävi ilmi, ettei pluspuolella ollut mitään. Kaikki viinan kanssa läträtessä tapahtuneet asiat olivat tapahtuneet alkoholista huolimatta, eivät alkoholin ansiosta. 

Miinuspuolelle tavaraa sen sijaan kertyi. Mm. useampi kaveri oli tappanut itsensä viinapäissään suututtuaan nousuhumalassa uhoten tai masennuttuaan laskuhumalan tullen. 

Ei ollut vaikea valinta sen jälkeen siirtyä limpparilinjalle. Kaveriporukassa voi ihan hyvin istua iltaa muutaman limpparipullon kera kuin six-packin kera.

508/1879 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut alkholinkäytön kokonaan.Se on kyllä ollut hyvä päätös.

Vierailija
509/1879 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuhiljaa. Tänään oli jo toinen arkipäivä ilman alkoa.

Arkipäivät meni hyvin ilman alkoa mutta sitten perjantaina otin muutaman liikaakin. Aamulla pöhö olo ja pää särki tähän asti. Ei ollut varmaan järkeä ottaa. Vielä jäi jäljelle ja nyt huolestuttaa alkaako illalla taas maistumaan. Mutta tavoite olikin nyt alkuun lopettaa arkitissuttelu että ehkä en ruoski itseäni liikaa vaikka nyt viikonloppuna ottaisinkin.

Vierailija
510/1879 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 kertaa juoppoputkassa.Joskus 3 kertaa samalla viikolla.Putkavahti kysyi oletko muuttanut tänne asumaan?Aloin ymmärtää alkoholi ei sovi minulle.Hakeuduin hoitoon.Käyttö loppui kokonaan.

511/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton vuosi 2021 jatkuu edelleen.

Vierailija
512/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille, ketkä ovat sisukkaasti onnistuneet jättämään alkoholin.

Vierailija
513/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 4. päivä menossa enkä oikein usko, että edes 2 viikkoa tulisi onnistumaan. Toisaalta tiedän, että jo ekan viikon jälkeen alkaisi helpottaa. On vaan tullut tavaksi "rentoutua" työpäivän jälkeen ottamalla "yksi", mutta eihän se koskana yhteen jää. 

Vierailija
514/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta ilman alkoholia sitä ennen joskus juhlittua ja vähän siideriä . Nykyään voi ottaa drinkin joskus ulkona aika mietoja tai liköörin baileys herkkua mutta ei se vaikeaa ole kun jättää viikon väliin niin että krapula poistuu eikä enää tärise tai pelkää. Sitten onkin jo mukavaa taas. Liikuntaa vaan.

515/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan kirjoitti:

Paljon onnea kaikille, ketkä ovat sisukkaasti onnistuneet jättämään alkoholin.

Alkoholinkäytön lopetus on aina hyvä päätös.

Vierailija
516/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.

Jos tämä arveluttaa niin suosittelen ostamaan baarissa Ginger Alea. 

Se ei näytä limpparilta lasissa eikä aiheuta kanssaihmisissä hylkimisreaktiota.

Jos mausta ei pidä niin sitä ei ole pakko juoda, lasi kuitenkin pitää olla edessä jos aikoo välttää tuon ulossulkemisen.

Ginger ale on ollut oma suosikkini baareissa, kun olen yrittänyt juoda vähemmän. Tällä hetkellä en ole sitä löytänyt kuitenkaan kaupasta, että voisin kotonakin sen avulla vältellä sen oluen ottamista. Ehkä kohta saavat taas juomatehtailla näitä muitakin kuplajuomia taas tuotantoon, kun helteet on ohi. 

Vierailija
517/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ongelma kun vetää perseet olalle siis tajuttomaksi itsensä tai joku huumeita laittaa ryöstää sun tavarat. Ulkomaalaiset tekee niin virosta idästä...varastaa kellot myös kännykät . Mutta ihmisellä pitää olla muutakin kuin se viina siis sisältöä elämässä harrastukset liikunta koti jonkunlainen. Voimassa pahinta on se rahanmeno ja krapula. Työtä pitäisi tehdä sitten tulee ulkomaalainen varastaa palkkarahat se on väärin. Muutama kuukausi selvinpäin auttaa itsesuojelussa.

Vierailija
518/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan lopettanut alkoholin käyttöä enkä edes tietoisesti vähentänyt, mutta keväästä alkaen olen juonut alkoholia tosi vähän ja kaupasta ostan herkuttelua varten lähinnä vain alkoholittomia oluita, kombuchaa ja hyviä limonadeja. Baarissa tilaan alkoholittoman oluen tai mocktailin, joskus harvoin viiniä. Sen verran on makuaisti muuttunut, että tavallinen olut on alkanut maistua raskaalta ja tunkkaiselta. Hyviä alkoholittomia viinejä en ole vielä löytänyt, mutta viiniä nyt ei muutenkaan tule paljoa juotua (vielä viime vuonna tuli silti ostettua joka viikonloppu pullo viiniä, nyt ei vaan enää huvita tai tee mieli).

Vierailija
519/1879 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö tästä ketjusta vinkkejä siihen, miten saa ekat alkoholittomat viikonloput onnistumaan? Olen siis tällainen elämäntapatissuttelija ja vaikka olen tässä jo viimeisen vuoden ajan yrittänyt keskittyä juomaan lähinnä 1-oluita (alkoholittomista en ole vielä löytänyt sellaista, joka maistuisi hyvältä), niin aika usein homma lähtee varsinkin viikonloppuisin käsistä. 

Vierailija
520/1879 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton jatkuu edelleen.