Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Mikähän toi mainitsemasi vähemmän haitallinen päihde on? toivottavasti et ole niin ruohonjuuritasolla että luulet sen olevan kasvikunnan horsmaa.
Ulkoilu,liikunta ,seksi ja ruoka = )
Mä olen ottanut viimeksi marraskuussa 2020 valkoviiniä,röökin lopetin 2008 ,24v tuli poltettua
Olen 60 vuotias mamma. Otan joka päivä 1-2 annosta olutta. Viikonloppuna puoli pulloa lisäks viiniä.
En edes halua lopettaa. Olen hoikka ja muutenkin kaikki ok.
Elämässä sopivasti nautintoja.
En mielestäni ole juoppo. En tiedä edes minkälainen tila on krapula, enkä ees halua tietää. Tämä määrä sopii minulle.
Kahdeksas viikko tipatonta menossa. Varmaan ennätys minulle kymmeniin vuosiin. Olo on hyvä, mieliala korkealla jatkuvasti. Enää alkoholi ei käy enää mielessäkään, ennen pe tai la-iltana viimeistään alkoi menojalkaa vipattaa. Nykyään saatan huomata la-iltana että nythän on lauantai, enkä ole suunnitellutkaan baariin lähtöä. On niin miellyttävä kokemus että taidan jatkaa näin pidemmästikin.
Olen ollut "tipattomalla" nyt 52 päivää. Katsoin äsken kalenterista, en muuten välttämättä tietäisikään... Sata päivää tulee täyteen kai joskus marraskuun puolivälissä.
Koska en aiemminkaan ole juonut päivittäin, ei alkuun niin erityisesti huomannutkaan tätä tipattomuutta. Mutta viikkojen kuluessa välillä on tullut olo, että olisi mukavaa joskus työpäivän jälkeen relata itsensä sillä viinipullolla. Kun juon, juomiseni tapa on lähinnä kotona yksin tai puolison kanssa "tissuttelu", baareissa voin käydä seuran vuoksi joskus harvoin, mutta siellä en juuri juo kuin jonkun oluen seuran vuoksi.
Alkoholittomuus on ollut pettymys sikäli, että painoni ei ole laskenut, uneni laatu ei ole parantunut ja lisäksi vitutus ja muu pahamieli on ajoittain vaan ollut itse asiassa isompi tai ainakin kestänyt pidempään. Muutamat krämpät vaivaa ja särkylääkkeiden käyttö on lisääntynyt.
Ehkä olen sit vaan juonut aiemmin niin vähän, että lopettaminen ei ole juuri isosti vaikuttanut elämääni. Luulen, että sadan päivän haasteen jälkeen unohdan tämmöisen täysraittiuden...
Vierailija kirjoitti:
100 päivää ilman mielalalääkkeitä?
Tähän ei kyllä nyt pysty ei millään.
Join viime viikonloppuna 21-vuotiasta Glenfarclasia. Kohta meinasin ottaa ehkä Laphroaigia tai Taliskeria.
Itse kans pakko ottaa nyt tipaton kuukausi - ainakin. En juo joka päivä ja välillä oon parikin viikkoa ilman, välillä otan pari ja välillä juon useamman. Mutta mun ongelma on ihan sietämättömät krapulat, jotka tulee aina. En kestä niitä ja sitten saatan tasoitella 3-4 päivää putkeen ja pahemmaksihan se vaan menee. Sit on vaan jossain vaiheessa kärsittävä. Eka pelkää, et kuolee ja lopulta pelkää, ettei kuolekaan. Vasta 2-3 erittäin tuskaisen päivän jälkeen tuntuu, että tästä vielä selvitään.
Wuhuu, laskin että mulla on 87. tipaton päivä menossa. Pitää varmaan jatkaa vielä ainakin tuo parisen viikkoa, että saan satasen täyteen. Painoakin tippunut yli 6 kiloa tänä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama projekti menossa. Vaimo jätti kaiken tissuttelun viime vuonna ja tiputti kaiken ylipainonsa sen ansiosta. Nyt on minun vuoro. Aika tuntuu matelevan. Juoppoja ei olla oltu, mutta pitkin viikkoa on mennyt helposti 2 sixpackiä lonkeroa tai olutta. Ei olisi pitänyt Latvian kaljanhakureissuja tehdä.
Hyvä päätös lopettaa alkoholin käyttö kokonaan.
Keidenkään muiden kuin alkoholistien ei ole tarpeen lopettaa alkoholinkäyttöä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Join viime viikonloppuna 21-vuotiasta Glenfarclasia. Kohta meinasin ottaa ehkä Laphroaigia tai Taliskeria.
No eihän sitä kehtaa nauttia kuin täysi-ikäisestä viskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama projekti menossa. Vaimo jätti kaiken tissuttelun viime vuonna ja tiputti kaiken ylipainonsa sen ansiosta. Nyt on minun vuoro. Aika tuntuu matelevan. Juoppoja ei olla oltu, mutta pitkin viikkoa on mennyt helposti 2 sixpackiä lonkeroa tai olutta. Ei olisi pitänyt Latvian kaljanhakureissuja tehdä.
Itsellä ei kyllä alkoholin pois jättäminen vaikuta läskeihin mitenkään. Vaikka siis luulisi, kun on tullut juotua 1-2 casea kaljaa viikossa, mutta ainakaan kuukauden juomattomuus ei näkynyt painossa mitenkään.
Ei se vielä kuukaudessa näykään. Jatka puoli vuotta niin paino humpsahtaa alaspäin.
Kokemusta on.
10-vuotta ilman alkon tuotteita. En käytä lääkkeitäkään. Sain herätyksen, että väkeviä en käytä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se niin, että mitä enemmän syö mielialalääkkeitä, sen parempi on mieliala? Siis purkillinen kerralla?
Tehkää lapsia, kummasti vähenee alkoholinkäyttö. Ennen tuli tissuteltua viikottain, nyt voi mennä helposti pari-kolme kuukautta ilman. Ja vuodessakin tulee nautittua vain n. 10 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se niin, että mitä enemmän syö mielialalääkkeitä, sen parempi on mieliala? Siis purkillinen kerralla?
2007 alkaen ketipinor ensin 500 mg/päivä nyt 300 mg/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuu mamma - tai jonne - ASIAA!
Olen ollut monta vuotta ilman alkoholia, vähän vahingossa ekat vuodet, sitten huomasin että kas, tähän on tultu ja eipä ole hassumpaa.
Eilen sitten otin huvikseni ystävän kanssa yhden rommitotin.
Nyt voin sanoa, että eipä tarvitse ottaa enää. En saanut siitä oikeasti mitään. Tuli vaan vähän väsynyt olo. Että eipä kannata : ) Ja että mitään ei menetä jos jättää alkoholin pois. Aion siis jatkaa alkoholittomalla linjalla jatkossakin. Tulipa kokeiltua.
Minulla tulee ylihuomenna yksi päivä