Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
261/1879 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään täynnä 30 päivää. Varsinaista tavoitetta ei ole, mutta ei tätä ihan hetkeen olla lopettamassa. Yhtään ei ole tehnyt alkoholia mieli kuukauteen, vaikka sitä ennen on tullut juotua aika lailla.

Vierailija
262/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 päivää täynnä. Illalla saa taas rommia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin uuden koeilun : ei täydellistä lopettamista vaan viikottaisten annosten rajoittaminen. Pudotin arvosta 20/viikko arvoon 6/viikko. Tätä nyt 15 päivää takana ja saas nähdä kauanko jatkuu.

Saattaa olla että tällainen sopii minulle paremmin kuin täydellinen lopettaminen koska mentaalisesti olut on ollut minulle aina tärkeä juttu.

Vierailija
264/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeesti porukalla joku alkoholiongelma. 100 päivää ole ongelma eikä mikään olla juomatta. Itellä varmaan joku 280 päivää menossa ja sekin olisi varmaan joku 600 päivää, mutta viime kesänä kaverin luona vierailessa tyrkkäsi jonkun karseen makusen juoman eteen, niin katkesi. Alkoholi ja tupakki aiheuttaa suurimman osan syövistä, niin miksi pitää väkisin tapattaa itsensä?

Vierailija
265/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 päivää täynnä. Illalla saa taas rommia!

Muista että viinilasi päivässä riitttää pitkällä aikavälillä aiheuttamaan haimatulehduksen joka on hengenvaarallinen tila. Eräs mäkikotkakin kuoli siihen.

Vierailija
266/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoholittomuudessa on auttanut vissy ja makuvedet. Kun yritin jättää alkoholin taakseni niin kiskoin vissyä kymmeniä litroja.

Tapa istua juoma kädessä illalla sohvalla "rauhoittumassa" oli juurtunut niin tiukkaan, että siitä tuntui olevan mahdotonta päästä eroon, joten vaihdoin vaan lasin sisällön makuvesiin. Oli huomattavasti helpompaa kuin lopettaa juominen kokonaan.

Vaikutus yöuniin on ollut huima. Nukun niin hyvin ja herään aamulla virkeänä. Joskus tulee vielä juhlia tai tilanteita, jolloin juon alkoholia, mutta niissäkin oikein etukäteen harmittaa kun tietää menettävänsä hyvät yöunet alkon takia.

Vierailija
267/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoholittomuudessa on auttanut vissy ja makuvedet. Kun yritin jättää alkoholin taakseni niin kiskoin vissyä kymmeniä litroja.

Tapa istua juoma kädessä illalla sohvalla "rauhoittumassa" oli juurtunut niin tiukkaan, että siitä tuntui olevan mahdotonta päästä eroon, joten vaihdoin vaan lasin sisällön makuvesiin. Oli huomattavasti helpompaa kuin lopettaa juominen kokonaan.

Vaikutus yöuniin on ollut huima. Nukun niin hyvin ja herään aamulla virkeänä. Joskus tulee vielä juhlia tai tilanteita, jolloin juon alkoholia, mutta niissäkin oikein etukäteen harmittaa kun tietää menettävänsä hyvät yöunet alkon takia.

Mulla suku on täynnä alkoholisteja ja sama homma painaa itellekin päälle, tosin en halua juoda alkoholia, koska olen nähnyt mitä se tekee ihmisille. Äidillä ja minulla näkyy siinä, että korvaamme alkoholin jollain muulla. Äiti juo kahvia n. 10 kuppia ja itse olen koukussa energiajuomiin ja tätä ennen olin pepsiin jumissa. Joskus koittanut pyrkiä eroon, mutta viikon kahden päästä ratkeaa ja taas vetelen pari pulloa päivässä.

Vierailija
268/1879 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 desiä punaviiniä juonut tänä vuonna. Viime vuonna meni lasi shampanjaa, 2dl siideriä ja lasi mansikkaviiniä. Lisäksi 1-2 kertaa vuodessa snapsilasi 2018 avattua viskiä flunssaan.

Ei täysin tipatonta eikä liioin viikottaista ole alkoholin käyttö.

Vierailija
269/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholitonta takana nyt 4kk, ja jatkuu...

Vierailija
270/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

269 jatkaa. Jäin aikoinaan siiderikoukkuun, se makumaailma oli koukuttava. Lopulta tuntui että siitä mausta oli vaikeinta päästä irti, eli lähinnä sen tietty kirpeys maussa koukutti. Lopulta en edes yrittänyt korvata sitä millään, tuli vain tunne että pystyn lopettamaan. Tsemppiä meille lopettaneille ja vähentäneille. 

Vierailija
271/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon kaikille jotka teette hyvän päätöksen olla juomatta!

Itse ollut raittiina joka päivä 62 vuotta, eikä se kaduta.

Vierailija
272/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.

En näe mitään pointtia juoda vain 7 annosta alkoholia. Muutenkin sen voi korvata kokonaan vähemmän haitallisella päihteellä. Laki nyt sallii vain huomattavan haitallisen alkoholin mutta sellaista se elämä on hölmölässä.

Ulkoilu on parasta päihdettä.

Älytöntä on yleensä käyttää noita kemiallisia tuhoavia aineita.

Lähde lenkille.

Ai niin, krapulassa ei voi. Mutta, syö hyvin juo hyvin ja kun olet selvä, aloita ulkoilu.

Vierailija
273/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on noin 850 päivää takana ilman alkoholia. Tupakatta jo yli 9 vuotta. Huumeita tai koukuttavia lääkkeitä en ole koskaan kokeillut. Ylipaino vaan on ja pysyy, toki siitäkin nyt saanut tiristettyä ensimmäiset 7 kg. Pikku hiljaa.

Vierailija
274/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 1.5. on viimeisen krapulan 35-vuotispäivä.

Vierailija
275/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä en jaksa laskea mutta nyt takana 16 kk ilman alkoholia. Totesin että kun käyttö oli muutenkin vähäistä ja en saa siitä juomisesta mitään iloa niin mitä turhaa ottaa edes yhtä. Lähipiiri ei oikein vieläkään ymmärrä tätä mutta tämä onkin minun oma asia.

Vanhemmiten saattoi tulla ihan karmea olo parista lonkerosta joten sekin oli hyvä syy lopettaa.

Vierailija
276/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiviä en jaksa laskea mutta nyt takana 16 kk ilman alkoholia. Totesin että kun käyttö oli muutenkin vähäistä ja en saa siitä juomisesta mitään iloa niin mitä turhaa ottaa edes yhtä. Lähipiiri ei oikein vieläkään ymmärrä tätä mutta tämä onkin minun oma asia.

Vanhemmiten saattoi tulla ihan karmea olo parista lonkerosta joten sekin oli hyvä syy lopettaa.

Suomalaisille on ihan käsittämätön asiaa, jos joku ei juo viinaa. Varaudu siihen , että ei sitä kukaan muukaan ymmärrä.

Vierailija
277/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ihan sama juttu. Pari kaljaa ja kauhea olo. Sukuun tuli sitten lääkäri, jolta kysyin syytä näin huonoon viinapäähän. Hän tiesi asiasta ja sanoi, että n. 15% suomalaisista keho tuottaa jotain antabuksen kaltaista ainetta ja heitä kutsutaan raivoraittiiksi. Ja kun se asia ei ole ongelma, sitä ei ole sen enempää tutkittu. Tervetuloa raivoraittiiden joukkoon, et ole yksin "ongelmasi" kanssa.

Myöhemmin olen lukenut jostain julkaisusta, että ihminen voi olla allerginen alkoholille ja sehän selittää tuon asian.

Vierailija
278/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.12 alkoi ja jatkuu vaan😊

Olin jo 06.30 lenkillä tänään. Hiljainen oli kylänraitti.

Vierailija
279/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.

Ei pidä yleistää.  Sillä minä ja minun kaverini eivät ole koskaan toistensa seurassa humalassa.  Jos olisin, niin siitä vasta kohu syntyisi.

Vierailija
280/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

151 päivää alkoholiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän