Alexi Laiho kuollut
Kommentit (4925)
Muusikoiden "raksa"tai "hanttihommat" on sama kuin naisten "en halua muuttaa sua mitenkään" tai "kaikki maksetaan puoliks" 😂😂😂😂
Oikeesti, miten paljon hölmöjä tuolla on, uskotte sokeesti esim. Allun kirjaan kans 🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Voin sanoo että ihan 100% uskollinen hän ei ikinä ollut kumppaneilleen 🤟🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua on että Bodomin jengi Alekseineen oli Espoolaisia jotka oli pop jazz koulun kasvatteja ja musiikkiopiston käyneitä poroporvariperheistä
Juu tottahan se on, eipä siinä kyl mitää erikoista oo, no köyhä tietenkin älähtää näistä, mutta joo, varakkaiden perheiden lapsia ovat kaikki jäsenet, Mankkaalta Allu ja Alexander, Henkka taas Westendistä, oli rahaa ostaa kalliita soittimia jne itsestään selvää niille tietenkin, ei köyhien perheiden kotona ollu Jacksonin kitaroita tai Taman rumpusettejä jne. Oli myös aikaa soittaa ja rellestää kesät läpi, köyhät muksut oli hanttihommissa jotta perhe sai leivän päälle jotain.
Ihan keskiluokkaista ja miksei todella varakastakin voi vienosti hymyilyttää nämä tietoisesti ylläpidetyt stereotypiat köyhistä taustoista ponnistavista muusikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenki vaan naurattaa noi Kimin ystävät. ”My dear friend Gas Lipstick” :D mun on vaan vaikea kuvitella, että hän olisi näinä vuosina asuessaan jenkeissä, pitänyt muka niiiiiin hyvinä ja lämpiminä yhteydet kaikkiin vanhoihin muusikkotuttavuuksiin.
Niin no.. Mulla on ainakin muutamia ystäviä joiden kanssa ystävyys jatkuu aina samasta kohtaa, vaikka välissä olisi ollut pitkäänkin etäisyyttä ja vuosia. Tosiystävyys on vähän sellanen, että ei se sieltä mihinkään kuihdu.
Ihmeellistä porukkaa täälä kyllä, ihan kun olis kateellista jotenkin, kun kaiken kyseenalaistaa ja epäilee.
Hänellä ei vaikuta olevan naispuoleisia kavereita ollenkaan. No, toiset elävät miesten huomiolla
Niin, aika vähemmistönä naiset edelleen ovat metallimusiikkipiireissä. Siis toimijoina. Valitettavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua on että Bodomin jengi Alekseineen oli Espoolaisia jotka oli pop jazz koulun kasvatteja ja musiikkiopiston käyneitä poroporvariperheistä
Juu tottahan se on, eipä siinä kyl mitää erikoista oo, no köyhä tietenkin älähtää näistä, mutta joo, varakkaiden perheiden lapsia ovat kaikki jäsenet, Mankkaalta Allu ja Alexander, Henkka taas Westendistä, oli rahaa ostaa kalliita soittimia jne itsestään selvää niille tietenkin, ei köyhien perheiden kotona ollu Jacksonin kitaroita tai Taman rumpusettejä jne. Oli myös aikaa soittaa ja rellestää kesät läpi, köyhät muksut oli hanttihommissa jotta perhe sai leivän päälle jotain.
Aleksi itse kertoo kirjassaan, miten oli raksalla hanttihommissa että sai uusia vahvareita ja kitaroita ostettua. Itse tienaamillaan rahoilla on ostanut kaiken pl. ensimmäisen kitaran osti isä. Että tuskinpa nyt ihan niinkään, että vanhempien rahoilla olisi kaikki kustannettu. Tok köyhät keksivät itselleen tästäkin tekosyitä siihen, miksei itse voisi menestyä tai olla hyvä jossain. Ihme homma, että kun joku tekee kovasti töitä kehittymisen eteen, niin se kuitataan vaan varakkailla vanhemmilla. Jssus :D
Höpöhöpö, tietysti A kertoi tällaista tarinaa, totuus on että oli varakkaasta perheestä, asuivat omakotitalossa Mankkaalla, A ja K asuivat pitkään jopa talon kellarissa eivätkä periaatteessa joutunet käyttämään "omaa" rahaa oikein mihinkään. Fakta on se että rikkaan perheen lapsi voi rellestää miten haluaa, tulee mieleen tää paleface-räppäri, sama historia periaatteessa, ei rajun näköinen ulkokuori, ryyppäminen ja kiroileminen poista sitä tosiasiaa että olivat etuoikeutetussa asemassa. Oikeasti rajun elämän elänyt lapsi ei ensinäkään ala muusikoksi, se on rikkaiden kapina-ammatti.
Niinpä, ei huonoista lähtökohdista olevat lapset voi menestyä millään mittakaavalla, vaan heidän on pakko tyytyä surkeaan kohtaloonsa itsesäälissä kerien. Johnny Cash, Elvis ja Princekin on varmasti vain huijanneet olevansa huonoista lähtökohdista, oikeasti heillä oli kartano palvelijattarineen ja lääkäri-pankkiiri-sijoittaja vanhempineen.
En ole mitenkään syvällisesti perehtynyt Laihon elämään, mutta sen mitä nyt viime aikoina jonkin verran lukenut vanhoja haastatteluja, niin pisti silmään, että jossain Aleksi kertoi vanhemmistaan, että isällä oli mainostoimisto ja äiti oli toimistossa töissä. Toisessa jutussa mainittiin, että molemmat vanhemmat ovat ammattimuusikoita, oliko niin, että äiti soitti poikkihuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksi itse kertoo kirjassaan, miten oli raksalla hanttihommissa että sai uusia vahvareita ja kitaroita ostettua. Itse tienaamillaan rahoilla on ostanut kaiken pl. ensimmäisen kitaran osti isä. Että tuskinpa nyt ihan niinkään, että vanhempien rahoilla olisi kaikki kustannettu. Tok köyhät keksivät itselleen tästäkin tekosyitä siihen, miksei itse voisi menestyä tai olla hyvä jossain. Ihme homma, että kun joku tekee kovasti töitä kehittymisen eteen, niin se kuitataan vaan varakkailla vanhemmilla. Jssus :D
Hienoa, että hanttihommilla tienaa niin hyvin, että saa elinkustannusten lisäksi kitaroita ja vahvistimia ostettua.
Mitä ihmeen merkitystä tällä nyt on? Haluatko nyt repiä tästä väkisin jonkin luokkakysymyksen? Että köyhillä ei mitään mahdollisuutta ole koskaan pärjätä elämässä millään osa-alueella?
Köyhillä on aina varaa kahteen asiaan: tupakkaan ja viikonloppukaljoihin (ml. keskiviikko)
Ei kukaan voi olettaa että rahoja käytettäisiin vaikka harrastuksiin
Rikkaiden mukuloilla on varaa noiden lisäksi harrastuksiin. Eiköhän noille bändinpojille kalja ja kessu maistu siinä missä köyhillekkin. Ei ollut heille valinta kysymys kumman valitsee harrastukset vai huvit. Ja tiedä kumman olisivat valineet jos olisi ollut joko tai.
Annettaisiinko jo tämän ketjunkin levätä rauhassa?
Kuten täällä joku sanoi, köyhän prioriteetit on muussa kuin muusikon urassa. Rikas voi leikkiä köyhää muusikkoa, siinä on edelleen jotain typerää romantiikkaa, oikeasti köyhä ilman lämmintä ruokaa haluaa ihan muita juttuja, toki poikkeuksiakin löytyy molemmista ihmistyypeistä. Joku jankkaa Elviksestä jne, se ei ollut pointti, oikeesti miten monet teistä on pärjänny koulumaailmassa näin huonolla luetun ymmärtämisellä, käyttekö edes töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, tietysti A kertoi tällaista tarinaa, totuus on että oli varakkaasta perheestä, asuivat omakotitalossa Mankkaalla, A ja K asuivat pitkään jopa talon kellarissa eivätkä periaatteessa joutunet käyttämään "omaa" rahaa oikein mihinkään. Fakta on se että rikkaan perheen lapsi voi rellestää miten haluaa, tulee mieleen tää paleface-räppäri, sama historia periaatteessa, ei rajun näköinen ulkokuori, ryyppäminen ja kiroileminen poista sitä tosiasiaa että olivat etuoikeutetussa asemassa. Oikeasti rajun elämän elänyt lapsi ei ensinäkään ala muusikoksi, se on rikkaiden kapina-ammatti.
Niinpä, ei huonoista lähtökohdista olevat lapset voi menestyä millään mittakaavalla, vaan heidän on pakko tyytyä surkeaan kohtaloonsa itsesäälissä kerien. Johnny Cash, Elvis ja Princekin on varmasti vain huijanneet olevansa huonoista lähtökohdista, oikeasti heillä oli kartano palvelijattarineen ja lääkäri-pankkiiri-sijoittaja vanhempineen.
Ei kaikki ole mustavalkoista vastakkainasettelua. Aina on poikkeuksia suuntaan jos toiseenkin. Onhan Suomessakin Mikael Gabriel ja Olavi Virta, sekä muitakin köyhistä oloista ponnistaneita näiden pankinjohtajaperheen punkkareiden ohella.
Pointti varmaan se, että jostain syystä sellaisia mielikuvia halutaan luoda. Kai se sitten on joidenkin mielestä sankarillisempaa, mitä suurempia vastoinkäymisiä on ollut. Pidetään jonain todisteena motivaatiosta.
A:n vanhempien mainostoimisto on fakta. Itse asiassa, ensimmäisen levyn (Something Wild vuonna 1997) kansikuva valittiin juuri sellaisesta mainostoimistoissa käytettävistä kuva-albumista missä on taustakuvia ja yleistä grafiikkaa myytävänä, pojat ostivat käyttöoikeuden kyseiseen kuvaan ja sen jälkeen viikatemies on ollut maskottina.
Vierailija kirjoitti:
Annettaisiinko jo tämän ketjunkin levätä rauhassa?
Mä en tajuu näitä 🔝
Jos sinua häiritsee tämä keskustelu, älä osallistu äläkä avaa ketjua. Niin helppoa se on. Tämä on keskustelupalsta ja aihe on vapaa. Ihmiset saa puhua vaikka letunpaiston aineksista tai elviksen kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
A soitti viulua musiikkiopistossa 6-12-vuotiaana. Suoritti viulututkintojakin. Vanhemmat kustantaneet viulun ja opinnot.
Kyllä 6 vuotiaana pitää omat rahat tienata viuluun ja opiston maksuihin, ei sitä muuten ole oikea muusikko.
Sulle joka kävit koulua Alexin kanssa: mitä väliä. Ei täällä kellekään tullut yllärinä noi mitä kerroit, lähinnä annat itestäs kuvan että olit kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Sulle joka kävit koulua Alexin kanssa: mitä väliä. Ei täällä kellekään tullut yllärinä noi mitä kerroit, lähinnä annat itestäs kuvan että olit kateellinen.
Sinä tässä vaikutat vihaiselta, miksi? Miten se on sinulta pois jos joku kävi samaa koulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä vaikutat vihaiselta, miksi? Miten se on sinulta pois jos joku kävi samaa koulua?
Niinpä. Mun isosisko on ollut samalla luokalla Alexin kanssa ylä-asteella. Eli olen melkein sukua julkkikselle 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaiselta?? Niinku mä sanoin niin mulle on ihan sama kuka kävi kenenkin kanssa koulua. Tuntuu vaan turhalta että koulukaveri vetää Alexia lokaan täällä vaan siksi ettei itse saanut vanhemmiltaan rahaa ja kesätyöpaikkoja. Mikset muistelisi mieluummin jotain kivoja asioita Alexista.
A on jotenkin elämää suurempi hahmo teille faneille, se että hän oli tavallinen, joskus jopa häikäilemätön on teille iso no-no, miten voidaan keskustella ihmisestä kun jotkut palvoo epänormaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä joku sanoi, köyhän prioriteetit on muussa kuin muusikon urassa. Rikas voi leikkiä köyhää muusikkoa, siinä on edelleen jotain typerää romantiikkaa, oikeasti köyhä ilman lämmintä ruokaa haluaa ihan muita juttuja, toki poikkeuksiakin löytyy molemmista ihmistyypeistä. Joku jankkaa Elviksestä jne, se ei ollut pointti, oikeesti miten monet teistä on pärjänny koulumaailmassa näin huonolla luetun ymmärtämisellä, käyttekö edes töissä?
Varallisuus ei liity musiikkiin. Kurjuudesta laulaminen ei ole köyhien itseoikeus. Kai kuka vaan saa tehdä sellaista musiikkia kuin haluaa.. Rappiolla on kova kappale eikä biisin tehneen vanhempien ammatit vie kappaleelta rosoisuutta ja energiaa. Kappale on suomalaisten karaokepaikkojen legenda vaikka Ismon isi olikin pankinjohtaja.
Ja mitä hittoa, vaikka olis käynytkin samaa koulua jonkun vuoden nii ei kai sen perusteella voi tietää Alexin palkoista tai asumiskustannuksista :D Ja varmasti moni uskoo ennemmin kirjassa Alexin itsensä kertomia juttuja, koska miten jollain etäisillä tutuilla olisi enemmän tietoa siitä mistä Alexi sai rahaa tai maksoiko mitään vuokria.
Kai se jotain kapinaa omaa taustaa vastaan on.