Missä kohdassa Tietzen oireyhtymän kipu tarkalleen ottaen tuntuu? Miten lähellä tai kaukana rintalastan keskiosasta?
Siinäpä kysymys tulikin. Netti sanoo kivun tuntuvan ruston liitoskohdassa, mutta missäs se nyt sitten sijaitseekaan 😊
Kommentit (7)
Tietzen syndrooma on helppo sekoittaa sydänkohtaukseen, multa otettiin ekg monta kertaa ja diagnoosi tuli gastroenterologin pöydällä (kardiologin jälkeen) kun hän alkoi painella tuota rintalastan alaosaa.
Kiitos.
Muotoile hieman kysymystä uudelleen 😊: Miten keskellä ihmisen keskikohtaa kipu tuntuu, vai onko se useita senttejä "keskiviivasta" sivulle päin?
Onko Tietzessä kipu aina noin kovaa? Voiko se olla vaimeampaa, mutta niin että kosketettaessa luut ovat tosi arat?
Mulla todettu, sattuu vasemmalla sivulla aina jos siihen nojaa joku/jokin. Ei sillä lailla häiritse elämää kun oon esim seurustellessa aina maininnut asiasta niin osaavat varoa vasenta kohtaa koska sillon se kipu tosiaan tuntuu.
muistaakseni mulla oli kerran tuntui rintalastan alueel viiltäviä kipuja luulin et tulee sydänkohtaus