Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOIRAIHMISET! Koiranpentu+muutto

Maija
03.01.2021 |

Miltä kuulostaa muutto n. 4kk ikäisen koiranpennun kanssa ulkomaille? Lähinnä mietin koiran kannalta, koska itselle olisi nyt hyvä sauma ottaa koira, kun muutetaan miehen töiden perässä vuodeksi ulkomaille ja en itse ole siellä töissä.

Sopiva pentu olisi todennäköisesti luovutusiässä toukokuussa ja muutto olisi elokuun lopussa. Rokotukset ym. ehtii hoitaa, mutta voiko muutto pennun kanssa laukaista esim. eroahdistusta? Rotuna villakoira, jos sillä on väliä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mihin muutatte, koira mahdollisesti potee jonkinlaista stressiä ympäristön muutoksesta. Meillä reilu puolivuotias koira stressasi muuton jälkeen pari viikkoa vaikka muutettiin alle kilometrin päähän entisestä asunnosta.

Vierailija
2/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottasin vasta vuoden jälkeen. Koira kyllä varmasti stressaa ensin muutosta teille, sitten muutosta ulkomaille ja sitten taas muutosta takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  ostanut kaksi noin 4 ,5 - 5 kk:n ikäistä pentua, ja kumpikin sopeutui heti uuteen kotiin eivätkä yhtään stressanneet. Kummatkin hain ulkomailta. 

Vierailija
4/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/3 menikö stressi parissa viikossa sitten ohi? Miten se ilmeni?

Vierailija
5/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän koirat sopeutuvat yleensä ihan kaikenlaiseen, en tuollaisen takia jättäisi pentua ottamatta.

Vierailija
6/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottasin vasta vuoden jälkeen. Koira kyllä varmasti stressaa ensin muutosta teille, sitten muutosta ulkomaille ja sitten taas muutosta takaisin.

Koiralle on ihan sama missä se asuu kunhan omat rakkaat ihmiset eli koiran lauma pysyy samana. Meillä on 7v koira joka on usein mukana lomilla ja on muualla ihan samanlainen kuin kotonakin. Jos muutatte EU:n ulkopuolelle kannattaa ottaa selvää byrokratiasta!

Vierailija
7/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullahan on siinä täydellinen tilaisuus kouluttaa koiraa ja totutella yheiselämää kun et kerran käy töissä siellä toisessa maassa. Sitten kun palaatte Suomeen, koira on suhun /teihin jo niin kiintynyt että se seuraa sua vaikka maailman ääriin.

Vierailija
8/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo ehtinyt tottua teihin hyvin ja ei muuta kuin reissuun vaan. 

Tosin kannattaa kysyä asiaa myös kasvattajalta, joka tuntee sen rodun parhaiten. 

Vierailija
9/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailman- ja ilmaston tilanteessa, EI OLE MITÄÄN järkeä ottaa koiraa. Ihmisiä kuolee nälkään, koirat levittäneet koronaa, jote NYT JÄITÄ HATTUUN ja odotat tilanteen rauhoityumisen. Oletko edes ottanut selvää saako ko. maassa edes pitää koiraa. Aasian maissa ne on nykyään niin no no juttu, että miehesi saisi varmaan potkut töistä, jos muut saavat tietää.

Vierailija
10/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele kasvattajan kanssa. Ja eihän vielä tiedä edes tuleeko niitä pentuja, jos luovutusikä on toukokuussa, mutta onhan asiasta hyvä jutella etukäteen jo. 

Vierailija
11/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeni läähätyksenä ja siten, että karkaili ulos. Oli vaikea saada kiinni uuden asunnon pihalla, ei meinannut tulla luokse millään vaikka aiemmin ei ollut ongelmaa. Tottui sitten pikkuhiljaa parin viikon aikana :)

Vierailija
12/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa ja mikä matkustustapa?

Vierailija
13/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/12 Ei tässä järkeä olekaan. Ilmastopuolta olen koiran suhteen miettinyt itse asiassa paljon, mutta tärkeissä asioissa sitä on kuitenkin valmis tekemään myönnytyksiä. Aiotaan ottaa ilmastokysymyksen vuoksi pieni koira ja pyrin ostamaan ympäristöystävällistä ruokaa. Ja tämä ilmastotilanne ei taida tästä ainakaan paremmaksi mennä...

Muutetaan Englantiin, lentokoneella tarkoitus mennä. Brexitin jälkeenkin byrokratian pitäisi onnistua

Vierailija
14/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten opettaa koira yksinoloon, vaikka et olekaan töissä, tai edessä on eroahdistushelvetti siinä kohtaa kun menet taas töihin.