Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan sairauslomat on vähentyneet huomattavasti!

Vierailija
03.01.2021 |

En muista yhtä tervettä syksyä kuin mitä edellinen 4-5 kuukautta on ollut!
38 henkilön työyhteisössä oli yksi nuhakuume, yksi vatsatauti ja yksi koronaan sairastunut!
Edellisinä vuosina oli jatkuvasti joku sairaana, useinmiten 2-3 samaan aikaan!
Töissä ei enää ruokailla samoissa pöydissä, työpäätteitä desinfioidaan säännöllisesti ja maskit on käytössä muun ajan kuin syödessä.
Jotain hyvääkin on ollut tässä korona-ajassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit, turvavälit ja käsienpesu ehkäisee tehokkaasti. Koronatartunta on tällä hetkellä todennäköisin tarttuva tauti minkä voi saada. Muita tauteja ei leviä nyt lähes ollenkaan.

Vierailija
2/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö todennäköisesti vähentää myös sairauslomia, kun kotona työssä on jo valmiiksi enemmän joustoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun olin ulkotöissä ja pelkät tauot oltiin työporukalla yhdessä, saikutin 10 vuodessa 2 päivää.

Sekin oli itseaiheutettua (krapula).

Vaihdoin konttorihommiin ja nykyään olen joka vuosi influenssassa tai muussa. Saikkua noin 10pv vuodessa.

Vierailija
4/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset etätöissä, niin ei tartte kännin/krapulan/laiskotuksen takia saikuttaa...

Vierailija
5/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit, turvavälit ja käsienpesu ehkäisee tehokkaasti. Koronatartunta on tällä hetkellä todennäköisin tarttuva tauti minkä voi saada. Muita tauteja ei leviä nyt lähes ollenkaan.

Höpö höpö. Meidän koululla jatkuvasti lapsia pois. Yhtään koronaa ei ole ollut.

Vierailija
6/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan kukkua. Tällä hetkellä esimerkiksi testataan lähinnä oireisia henkilöitä, ja tehdyistä testeistä pari prosenttia on positiivisia. Esimerkiksi flunssaoireiden iskiessä on kymmeniä kertoja todennäköisempää, että kyseessä on jokin muu tauti, kuin korona.

Vierailija
7/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat kertoneet, että syksyllä oppilaita on ollut todella vähän poissa koulusta . Kyse on siis koronavapaasta kaupungista.

Oma perheemme ei ole kai koskaan ollut näin terveenä kuin tänä talvena, "kiitos koronan"!

Vierailija
8/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tänä vuonna sairaana kaksi kertaa. Mutta koska olen ollut etätöissä, en ole pitänyt sairaslomaa.

Olen tyhmä, tiedän.

Vierailija
9/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut etätöissä viime maaliskuusta lähtien. Toimistolla käynyt 5-6 kertaa. Eipä täällä kotona paljon tartunnat leviä.

Vierailija
10/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäisen vanhempana olen joka ikinen kuukausi sairaslomalla, koska koronatestissä on käytävä jokaisesta nuhasta minkä saan lapseltani. Kyllä hävettää, mutta enemmän hävettäisi tuoda korona työpaikalle leviämään. Ilman lasta olisin todennäköisesti pysynyt koko vuoden terveenä.

Vierailija
11/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö todennäköisesti vähentää myös sairauslomia, kun kotona työssä on jo valmiiksi enemmän joustoa

Mä olen tehnyt etätöitä jo 8 vuoden ajan. Näinä vuosina mulla ei ole ollut kertaakaan flunssaa ja sitä ennen oli pari kertaa vuodessa. On varsin todennäköistä, että sain flunssatartunnat joko ruuhkabusseista tai työpaikalta. Ennen pandemiaa ihmiset menivät tosi puolikuntoisina töihin, yskivät ja aivastelivat bussissa ja töissä. Nyt kun tekevät töitä kotona, eivät ole tartuttamassa muitakaan, vaikka esim lapset toisivat flunssan koulusta kotiin. 

Vierailija
12/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on lisääntynyt ja tuntuu, että sama porukka on aina pois ”nuhasena” ja kuinkas ollakaan, yleensä aina maanantai.

Vierailija
13/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lähteä tuonne säkkipimeään ja loskapaskaan enää muutenkaan, kun on etätyöt. Sen takia on moni raihnainen monisairaskin kokenut ihmeparantumisen.

Vierailija
14/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyydellä on merkitystä. Kukaan ei tule viereen nojailemaan.

Vierailija
15/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on yli 100 hengen työyhteisö ja porukkaa on jatkuvasti saitsulla. Meillä hoitoalalla ei voi tulla töihin jos on pienintäkään oiretta ja sitten pitää käydä koronatestauksessa. Töissä paljon nuoria naisia, joten saavat lapsiltaan kuitenkin kaikenlaista räkistä. Vain yksi koronapositiivinen on ollut. Itsekin joudun olemaan ainakin huomenna pois töistä, koska heräsin yöllä vatsatautiin. Muutama oksennus ja vatsa sekaisin, nyt ei enää paljon mitään. Koronatestissä kävin ja tuloksia odotellessa pysyn pois töistä.

Vierailija
16/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkotöissä olen ja tauotkin enimmäkseen yksin. Kahden vuoden aikana ei päivääkään saikkua.

Vierailija
17/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä paljon migreenipotilaita.

Vierailija
18/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi maskit, desinfiointi ja välit tepsivät vain nuhakuumeeseen, mutta miksi korona leviää siitä huolimatta?

Vierailija
19/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sairaslomat osittain vähentyneet koska ei ilkeä valehdella. Olisi mentävä testiin.

Vierailija
20/23 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Meidän koululla jatkuvasti lapsia pois. Yhtään koronaa ei ole ollut.

No niillä lapsillahan on voinut olla lievä korona.

Mistä tiedät, jos et käyttänyt testissä.

Ja totta on, että nyt on vähemmän ollut pikkuflunssia kuin aikaisempina syksyinä, se on ihan selvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi