En osaa suuttua tai varsinkaan olla pitkävihainen
Vaikka minulle sanottaisiin ilkeästi niin käännän jotenkin aina asiat parhain päin ja sitten oikeastaan unohdan että minulle on sanottu ilkeästi, ja olen niin kuin ennenkin. Onko tämä outoa?
Kommentit (27)
Ne jotka suuttuvat helposti ja alkavat huutaa ja raivota ovat todella lapsellisia. Ei ole normaalia kypsää käytöstä ettei aikuiset voi puhua normaalisti. Voi vaikka ottaa aikalisän että rauhoittuu mutta mulla menee hermo jos toinen vain huutaa eikä kuuntele. En silti osaa suuttua ja vaikka mua kohtelis huonosti ja alistais ja pomottas tekemään asioita niin koen huonoa omatuntoa jos suutun ja vedän rajan. Sehän on tosi väärin kokea huonoa omatuntoa siitä että vetää rajan asialle
Minäkään en juurikaan suutu ja jos suutun, lepyn nopeasti. En koe kauhean voimakkaita tunteita, olen aika tasainen.
Yhdessä asiassa kuitenkin suutuin syvästi ja olen edelleen loukkaantunut, vaikka asiasta vuosia. Minulla oli oikein hyvä lapsuus ja olin läheinen vanhempieni kanssa. Kun äitini kuoli, isäni päätti jostain kumman syystä kertoa, että ei ollut halunnut minua, enkä ollut äidillenikään tärkeä. Tiedän, että me lapset olimme äidilläni kaikki kaikessa, hän rakasti meitä syvästi. Lisäksi tiedän, että minut on "tekemällä tehty", eli en ollut vahinko, vaan raskautta toivottiin kuukausia. Olen siis loukaantunut äitini puolesta. Miten isä voi sanoa noin?
Minä taas karsin ystävistäni ja lähipiiristäni ne, joiden huomaan olevan tahallaan ilkeitä. En pidä enää koskaan yhteyttä.
Riiteleminen on ikävää naapurien ja läheisten kanssa. Mieluummin on hiljaa vaikka se kyrsiikin.
Itse olen huomannut että ihmiset ei useinkaan ole sellaisia kuin kertovat olevansa. Tässä just yksi "ei suuttuva" vaikuttaa mököttävän jonkun aivan typerän jutun takia. On hän itseään rehelliseksikin mainostanut vaikka jutut tuntuu muuttuvan aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei vielä ole sanottu tai tehty tarpeeksi pahasti. Kyllä sinustakin suuttumus ja pitkävihaisuus löytyy.
Tämä. Minäkin olen ihmistyyppiä joka ei suutu helposti. Kuitenkin on ollut pari tilannetta jossa joku on tehnyt minulle jotakin niin loukkaavaa, että tiedän etten koskaan tule sitä unohtamaan enkä antamaan anteeksi. Olen heittänyt nämä ihmiset suoraan mustalle listalle ja siellä pysyvät elämäni loppuun saakka.
Lukekaa dissosiaatiosta.