Voiko 12v muuttaa isälleen?
Eli siis oon asunu mun äidin kas kahestaa tosi pitkää mut halusin muuttaa mun isälle joka osuu aika kaukana eri kaupungissa. Mul on tosi paljon kouluongelmii ja mua kiusataa siel eikä mul oo yhtään kavereit. Mun isää ei kiinnosta musta huolehtiminen ja se asuu sen äidin kanssa pienessä makuuhuoneessa sen äidin talosta. Mut mua se ei haittaa koska mun kaikki vanhat kaverit ja ystävät on siellä iskän luona ku muutettiin pois ku olin 2lk ja niit kaverei on oikeest reilusti yli 100 mut en nää niit kovinkaan usein ku mun iskä ei oikeestaa haluu mua sen luokse ku en tuu toimee mun mummon miehen kas joka lyö mua räteillä ja pölyhuiskoilla. En tiiä onks iskä muuttamas se uudelle naiselle mut jos muuttaa ni haluisin muuttaa sen kans. Kuulostan tosi oudolt ku haluun asuu mun iskän kas vaik ei se välitäkkään musta mut mun siskoki (meil on eri äidit) asu iskäl sillon ku iskäl oli oma kämppä. Haluisin vastuksia et mitä mun pitäs tehä, oon kuitenki jo 12v et mun pitäs saada päättä et kummal haluun asuu. Mut mun äiti ei oo kovin innostunu täst ideast eikä varmaa ees anna mun muuttaa mut jaa
Provoilijatkin saa ilmoittaa mielipiteensä asuinpaikasta, ja se otetaan huomioon, kunhan on vähintään 12-vuotias. Asia lähtee liikkeelle kertomalla isälle, että mä muutan sun luo. Siitä se etenee joko sovussa tai riitelemällä, mutta todnäk saat muuttaa, jos haluat.
Tämä olis syytä kaikkien vanhempien hyväksyä.