Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pysytte kuosissa etätöissä?? Elämä on nykyään pelkkää istumista.

Vierailija
03.01.2021 |

Huono olla kun ei ole koskaan tarvetta mennä ulos :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä napostele, nouse aina välillä ja tanssi vaikka yksi biisi tai tee käsipainoliikkeitä.

Syömisen takia paino nousee, ei niinkään liikkumattomuuden. Liikkumisesta on muu hyöty.

Vierailija
22/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin seisontapöydän kotiin, jatkuvasta koneella istumisesta alkoi tulla niin huono olo.

Tämä on helppo konsti painonhallintaan. Seisominen tuplaa energiankulutuksen istumiseen nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on pullollaan jos jonkinlaista jumppavideota. Ei tarvitse mennä ulos kuntoillakseen. Toki ulkoilu on hyvästä oli etätöissä tai ei. Eikö liikunta ja raitis ilma ole syitä?

Vierailija
24/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vain olla paikallaan? En ole edes etätöissä vaan lomautettu ja paremmassa kunnossa kuin ikinä.

Kävelen, käyn uimassa (eilen viimeksi), teen pihatöitä parhaimmillaan usean tunnin päivässä, ulkoilen ja touhuan lastenlasten kanssa. Remppaan, teen pieniä raksahommia tässä kotona. Koronakeväänä rempattu myös 2 lasten asuntoa. 

Nyt on aikaa tehdä herkkuruokia ajan kanssa. Paino pudonnut 5kg keväästä

Mitä mä just luin? :D Vertaat lomautettuna oloa työssäkäyvän elämään. Ei ihmekään, kun panostasi ei tarvita työelämässä.

Vierailija
25/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä ennen töiden alkamista, ruokatunnilla happihyppely ja töiden jälkeen taas lenkille. En ole ikinä kävellyt näin paljon päivän aikana aina. 

Vierailija
26/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vain olla paikallaan? En ole edes etätöissä vaan lomautettu ja paremmassa kunnossa kuin ikinä.

Kävelen, käyn uimassa (eilen viimeksi), teen pihatöitä parhaimmillaan usean tunnin päivässä, ulkoilen ja touhuan lastenlasten kanssa. Remppaan, teen pieniä raksahommia tässä kotona. Koronakeväänä rempattu myös 2 lasten asuntoa. 

Mitä mä just luin? :D Vertaat lomautettuna oloa työssäkäyvän elämään. Ei ihmekään, kun panostasi ei tarvita työelämässä.

Käyn kokopäivä työssä, mutta silti kykenen melkein kaikkeen, mitä lainaamasi kirjoittaja kirjoitti. Ainoastaan lasten asuntojen remontointi ei onnistu. Liikunnan lisääminen päiviin on vain järjestelykysymys. 

Vierailija
27/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kuukautta etatoissa.... Koneella istuen. Olen saanut 6 lisakiloa, nyt 57kg painoinen, mutta olen raskaana 32 viikolla, joten olen armollinen itselleni. Kayn joka paiva edes yhden kerran 30 minuutin kavelylla. Joskus kaksi, riippuen saastaa. Uskon etta se on auttanut painonhallinnassa. Jos ei kavisi lainkaan ulkona niin pakostakin siina lihoaisi?

Vierailija
28/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankin seisontapöydän kotiin, jatkuvasta koneella istumisesta alkoi tulla niin huono olo.

Tämä on helppo konsti painonhallintaan. Seisominen tuplaa energiankulutuksen istumiseen nähden.

Suonikohjut. Kuten kaikilla vuosia seisomatyötä tehneillä.

Ei kiitos.

Vierailija
29/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen kuukautta etatoissa.... Koneella istuen. Olen saanut 6 lisakiloa, nyt 57kg painoinen, mutta olen raskaana 32 viikolla, joten olen armollinen itselleni. Kayn joka paiva edes yhden kerran 30 minuutin kavelylla. Joskus kaksi, riippuen saastaa. Uskon etta se on auttanut painonhallinnassa. Jos ei kavisi lainkaan ulkona niin pakostakin siina lihoaisi?

En käy juurikaan ulkona, mutta olen laihtunut kevään jälkeen 8kg.

Kuntopyöräilen päivittäin tunnin. Useimmiten lounasaikaan.

Vierailija
30/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin! Säästän rutkasti aikaa joka päivä kun työmatka on makuuhuoneesta työhuoneeseen ja ei tarvitse istua autossa. Käyn joka päivä lenkillä kun olen lopettanut työt, ihan sama mikä sää. Saa hyvin työasiat katki.  Lisäksi pyrin ruokiksella tekemään lyhyen happihyppelyn. Ruokailu sujuu nopeasti, ruoka on valmiina ja ei mene aikaa siirtymiin niin ehdin vielä hetkeksi uloskin. Illalla teen usein vielä esim. kahvakuulatreenin kotona. 

Minkälaisesta liikunnasta tykkäät itse? Sopiiko sinulle aamu, ilta vai ehkä päivä? Aloita kevyesti (esim. 10 min joka päivä). Kun siitä tulee tapa voit alkaa pidentää aikaa. 

Vierailija
31/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se konttorillakaan istuminen kovin liikunnallista ole. Minä käyn aamulla kävelemässä pienen lenkin aamiaisen jälkeen, että virkistyn ennen töiden aloittamista. Puolilta päivin käyn kaupassa tai teen muuten pienen lenkin. Kun lopetan työt, lähden ulos niin kuin olen tehnyt koko ikäni.

Nyt ehtii päinvastoin liikkua puoli tuntia päivässä enemmän, kun ei mene aikaa työmatkaan autossa istuen.

Vierailija
32/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella plösähtänyt etätöiden myötä. Läppärin edessä kyyhöttäminen on huonontanut ryhtiä, vähätkin vatsalihakset ovat poissa ja perse on kuin seitsemän leivän uuni feat. selluliitti.

Pahinta on se, että kodista tuli työpaikka eikä työasioista pääse eroon millään. Vika on ennen kaikkea korvieni välissä. Liikunta tekee hyvää, mutta joka tuutista tulee viestiä ja vaatimuksia, joista irroittautuminen on hankalaa.

Vierailija
33/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Ennen pyöräilin työmatkoja reilu 20km/päivä kesät talvet ja tämän lisäksi vielä työpaikalla välimatkat kahville/syömään/vessaan ovat pidempiä kuin kotona ja siinä kertyy huomaamatta liikettä. Kotona minulla on säädettävä pöytä kuten tässäkin, mutta ei se mitään pelasta. Vaikeaa orientoitua vapaa-ajan liikuntaan ainakaan siinä määrin, että se korvaisi myös aiemman hyötyliikunnan.

Aivan juuri kuin itselläni, paitsi että kunnon työpistettä en ole vielä saanut tehtyä, siis säädettävää pöytää ja tuolia. Muutaman kuukauden pyöräilin sen saman n. 90-100 km mitä tuli aikaisemmin, mutta sittemmin motivaatio on hiipunut ja pyöriinkin tullut vikoja. Nyt tuli lunta, että jos pääsisi hiihtämään.

Vierailija
34/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto on romahtanut ja paino noussut kymmenisen kiloa. Asun maassa, jossa on pakko pitää maskia aina ulkona. Nyt talvella maski kostuu hetkessä sisäpuolelta, nenä vuotaa koko ajan viileässä ilmassa ja silmälaseja ei voi pitää höyrystymisen takia. Maskia on hankala riisua koko ajan nenän niistämisen takia kun on pipokin päässä. Ilman laseja en näe kunnolla ja varsinkin hämärässä ja pimeässä, joka tulee jo ennen työpäivän päättymistä, pelkään kaatuvani. Pienessä ja ahtaassa asunnossa ei paljon askelsarjoja jumppailla (juu tiedän sen kiinalaisen joka juoksi maratonin päivässä sohvapöydän ympäri). Kuntosalit tietysti kiinni ja jumppatunneista voi vain haaveilla. Suomessa olette todella, todella onnekkaita kun voitte ulkoilla ilman maskia ja tilaa riittää pitää turvaväliä, ja luonto on lähellä. Älkää vaan ryssikö sitä niin että sielläkin jouduttaisiin maskipakkoon ulkona.

Vierailija
35/44 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vain olla pa8ikallaan? En ole edes etätöissä vaan lomautettu ja paremmassa kunnossa kuin ikinä.

Etätöissä oleva tekee töitä kotona työpäivän verran. Yleensä istuen. Kaikki on lähellä, työpäivän aika ei tarvitse liikkua. Lomautettu ei ole töissä ja on vapaa tekemään mitä haluaa.

Semmonen pieni ero.

Riippuu ihan työpaikasta. Oma työpaikkani on pieni toimisto, jossa esimies istuu koneellaan vastapäätä. Aika lailla tulee vain istuttua ne 8 tuntia siinä, ja ruokatauon pidän kahden metrin päässä olevan sivupöydän ääressä. Ei tule liikuttua yhtään. Kotona kehtaan pitää parin minuutin taukojumppia, jos alkaa hartioita jomottaa tai voin pistäytyä viemässä roskat ulos. Ihan varmasti jokainen etätyöläinen voi vähän liikkua. 

Vierailija
36/44 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vain olla pa8ikallaan? En ole edes etätöissä vaan lomautettu ja paremmassa kunnossa kuin ikinä.

Etätöissä oleva tekee töitä kotona työpäivän verran. Yleensä istuen. Kaikki on lähellä, työpäivän aika ei tarvitse liikkua. Lomautettu ei ole töissä ja on vapaa tekemään mitä haluaa.

Semmonen pieni ero.

Olen tehnyt jo vuosia etätöitä, vuodesta 2014 lähtien kokoaikaisesti:) Aloittanut työt 07-08 ja lopettanut n klo 16 (+illalla vielä tarkistanut sähköpostin). 

Silti päivän aikaan ehtii vaikka mitä. On ihan itsestä kiinni liikkuuko muutenkin kuin työpöydän ja jääkaapin väliä. Esim presentaatioita/ voi kuunnella vaikka lenkin aikana (materiaali tulee kuitenkin sähköpostilla perässä ja tutustun sitten kunnolla), ruokatunnilla kävin uimassa jne. Kun työt aloittaa aikaisin on vielä pitkä ilta jäljellä. Jos nukkuu ysiin puoli päivää on jo hukattu.

Mulle tämä ei ole tuottanut ongelmia mutta joillekin ilmeisesti vaikeaa. 

Vierailija
37/44 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa että kyse on eniten asenteesta. Nämä miinuspeukuttajat miinustaa joka-ainoaa liikkumisehdotusta mitä täällä on mainittu. 

- totuus on että toimistolla istutaan ihan yhtä paljon kuin etätöissä. Harvoin sitä juorutaan ja kahvitellaan työkavereiden kanssa seisten/kävellen?? Mikä onkaan todellinen tehollinen työaika verrattuna etätöihin?

- työmatkoista vapautuu todella paljon aikaa, itsellä 1h50 minuuttia per päivä. Jos sen treenaisin joka päivä olisin tosi timmissä kunnossa! Voi käydä kävelemässä tai pyöräilemässä tai vaikka seurata netistä jotain jumppavideota.

- työasioista pääsee eroon sulkemalla puhelimen ja läppärin kun oma aika alkaa. Omalla kohdalla tämä on vähän hämärä alue koska aikaerot Aasiaan ja Amerikkaan on useita tunteja jolloin viestejä tulee aamuvarhaisesta yömyöhään. Silti yritän jakaa aikani siten että teen töitä vain n 8h. 

- jos ei ole teamspalaveria tai asiakasta langan toisessa päässä pidän hyvällä mielellä vaikka vartin tauon. Laitan perunat kiehumaan tai pyykit pyörimään. Se ei ole keneltäkään pois mutta käy taukojumpasta. Työt tulee aina tehtyä ajoissa. 

Vierailija
38/44 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman asiaton kommentti. Korona vei kaikilta työt matkailualalla. 

Olen kuitenkin ollut etätöissä 6v täysiaikaisesti joten tiedän mistä puhun ja mihin vertaan. 

Vierailija
39/44 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet etätöitä, niin työsi on todennäköisesti alusta saakka ollut lähes istumatyötä. Voithan sinä aamulla käydä vaikka lenkillä sen työmatkan verran ja töiden jälkeen sitten vähän pidempi kävely. En muuten kyllä ymmärrä yhtään miten kaikki muka muuttuu niin erilaiseksi etätöissä, kuin työmatkat!?

Vierailija
40/44 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin lähitöissä. Pidän taukoja ja käyn sauvakävelemässä. Jumppaan youtuben jumppavideon mukana. Koska olen kotona, voin paremmin hallita sen, mitä ja koska syön.

Ok, kotitoimistossa ei ole sähköpöytää ja läppärin ruutua tihrustaessa niska kipeytyy eli työergonomia on huono, mutta muuten siis kotosalla kunto pysyy parempana, koska ehtii tehdä työt tehokkaammin ja toisaalta työaika joustaa hieman vapaan puolelle, jolloin kehtaa päivällä käydä lenkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän