Miten pysytte kuosissa etätöissä?? Elämä on nykyään pelkkää istumista.
Huono olla kun ei ole koskaan tarvetta mennä ulos :(
Kommentit (44)
Mulla on mennyt voimat niin etten jaksa mitään enää tehdä.
Helposti, etätöiden ansiosta on paljon paremmin aikaa liikkua. Olen laihtunut noin viisi kiloa kevään jälkeen.
Miksi pitäisi vain olla paikallaan? En ole edes etätöissä vaan lomautettu ja paremmassa kunnossa kuin ikinä.
Kävelen, käyn uimassa (eilen viimeksi), teen pihatöitä parhaimmillaan usean tunnin päivässä, ulkoilen ja touhuan lastenlasten kanssa. Remppaan, teen pieniä raksahommia tässä kotona. Koronakeväänä rempattu myös 2 lasten asuntoa.
Nyt on aikaa tehdä herkkuruokia ajan kanssa. Paino pudonnut 5kg keväästä
No ihmeen vaikeaa on kyllä.
Töihin oli pakko ajaa fillarilla 9 km suuntaansa. En oikein motivoidu pitemmän päälle ajelemaan korvaavia pikku ympyröitä tässä lähellä. Sen sijaan olen kävellyt aamulla ennen töitä ja illalla, mutta nyt on akillesjänne kipeytynyt eikä tahdo parantua. Menee vähän nilkuttamiseksi, vaikka muuten nautin kävelystä. Uimahallitkin on kiinni.
Työergonomiakin on niin ja näin ja niska hirmu jäykkänä toiselta puolelta. Punttia heiluttelee jonkin verran, mutta tämäkin on sitkeä vaiva. Ihmetyttää, miten nyt tälläiseksi meni.
Olen tehnyt etänä töitä viimeiset 15 vuotta, enkä voi huonosti tai ole muuttunut plösöksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vain olla pa8ikallaan? En ole edes etätöissä vaan lomautettu ja paremmassa kunnossa kuin ikinä.
Kävelen, käyn uimassa (eilen viimeksi), teen pihatöitä parhaimmillaan usean tunnin päivässä, ulkoilen ja touhuan lastenlasten kanssa. Remppaan, teen pieniä raksahommia tässä kotona. Koronakeväänä rempattu myös 2 lasten asuntoa.
Nyt on aikaa tehdä herkkuruokia ajan kanssa. Paino pudonnut 5kg keväästä
Etätöissä oleva tekee töitä kotona työpäivän verran. Yleensä istuen. Kaikki on lähellä, työpäivän aika ei tarvitse liikkua. Lomautettu ei ole töissä ja on vapaa tekemään mitä haluaa.
Semmonen pieni ero.
Helposti. Sain potkut ja elän tyytyväisenä ansiopäivärahalla tekemällä mitä lystää.
Pitäiskö jonkun liikkua teidän plösähtäneiden puolesta? Kun ei se toimi niin.
Käytän työmatkasta säästyneen ajan ulkoiluun, eli käyn kävelyllä tai lenkillä aamulla ennenkuin aloitan ja samoin illalla kun lopetan työt. Kunto on noussut huomattavasti ja paino pudonnut 8kg masliskuusta. Tosin ei minulla ylipainoa juurikaan ollut aiemminkaan. Nyt bmi 21 kun se oli 24.
Hommaa ap kävelymatto ja kävele palaverien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö jonkun liikkua teidän plösähtäneiden puolesta? Kun ei se toimi niin.
Eipä ole tuollaista väitettykään. Mutta sinä, joka olet saanut työmatkaliikunnan hyvin korvattua muulla ja ergonomian pikkurahalla hyväksi niin kerro vinkkisi.
Etätöissä on niin paljon enemmän kiinni itse työssä ja siihen liittyvässä stressissä. Toimistolla pääsi aina välillä irti kun jutteli työkavereille tai kävi asiakkaan luona tapaamisessa.
No mä oon työtön Helsinkiläinen. Ei koskaan asiaa ulkona :( en liho mutta keho kärsii liikumattomuudesta.
Eipä tuo etätyö eroa mitenkään toimistotyöstä, samanlaista istuskelua se sielläkin on.
Olen laihtunut 10kg korona-aikana, 9kk täysin kotitoimistolla. Kun aamulla ei tarvi lähteä mihinkään, on aikaa joogahetkeen. Lounastunnilla punttitreeni omassa olohuoneessa. Heti koneen sulkeuduttua klo tunnin, parin lenkille 16 lenkille. Oikeasti toivon ettei tämä ikinä loppuisi 😍. Olen terveempi ja paremmassa kunnossa kuin ikinä!
Hankin seisontapöydän kotiin, jatkuvasta koneella istumisesta alkoi tulla niin huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Sain potkut ja elän tyytyväisenä ansiopäivärahalla tekemällä mitä lystää.
Et ole etätöissä, kysymys ei koske sinua.
Huonosti. Ennen pyöräilin työmatkoja reilu 20km/päivä kesät talvet ja tämän lisäksi vielä työpaikalla välimatkat kahville/syömään/vessaan ovat pidempiä kuin kotona ja siinä kertyy huomaamatta liikettä. Kotona minulla on säädettävä pöytä kuten tässäkin, mutta ei se mitään pelasta. Vaikeaa orientoitua vapaa-ajan liikuntaan ainakaan siinä määrin, että se korvaisi myös aiemman hyötyliikunnan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo etätyö eroa mitenkään toimistotyöstä, samanlaista istuskelua se sielläkin on.
No minulla kyllä eroaa suurestikin. Toimistolla on säädettävä sähköpöytä, voi seisoa työpäivien aikana helposti. Minulla oli miltei päivittäin kokouksia muualla, joskus useita päivässä. Lähdin siis työpisteeltä, menin portaat alas, kävelin parkkipaikalle, sieltä kokoukseen, usein portaita käyttäen, sieltä taas kävellen autolle, parkkipaikalta kävellen, portaita toimistolle jne. Nyt tuo kaikki on poissa. Sähköpöytä ei mahdu kotona työtilaan, kunnollisen työtuolin olen sentään hankkinut. Päivä täyttyy teams-kokouksista niin, ettei niiden välissä ehdi välttämättä edes vessassa käydä, saati sitten venytellä tai kävellä edes lounastauolla korttelin ympäri.
Olen alkanut käydä aamulla ennen töiden alkua puolen tunnin lenkillä, samoin illalla. Salitreenit on vaihtuneet kotona treenaamiseen säädettävillä painoilla tai kahvakuulalla, mutta tämä nyt ei liity etätyöhön. Mutta ei minun entinen työelämä ollut mitään istuskelua toimistolla, nyt kotona se on.
En pysykään.. olen ihan hirveä plösö ja lihonut koronan aikana 10kg