Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini lumitöihin vai ei?

Vierailija
03.01.2021 |

Lunta tuli yöllä. Meillä teinit nukkuivat tänään kymmeneen sillä välin, kun vanhemmat siivosivat ja laittoivat brunssin. Brunssilla kysyimme vapaaehtoisia lumitöihin, mutta kukaan ei ilmoittaunut. Käskisitkö?

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lumityöt kuuluu nimenomaan teinille. Olen yh ja asumme pienessä ok-talossa. Mielestäni kaikki talon työt eivä kuulu yksin minulle. Niinpä teini saa vaivautua lumitöihin, ajaa kesällä nurmikot ja tekee muutakin. Toki mitään ei tee, ellei käsketä. Mutta käsken ja aion käskeä tulevaisuudessakin, enkä pode siitä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
42/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia lumityöt kuuluu teineille? Ei meillä ainakaan.

Teinit asuvat taloudessa, missä pitää tehdä lumitöitä, eli teinit tekevät lumitöitä. Jos taloudessa on lemmikkejä, niistä huolehtiminen kuuluu myös teineille. Jos taloudessa ei käy siivoojaa, siivous kuuluu myös teinille.

Lemmikit on kyllä oma harrastus ja niistä huolehtii se, joka ne on ottanutkin. Eri asia, jos perheen kanssa on asia yhdessä päätetty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lumityöt kuuluu nimenomaan teinille. Olen yh ja asumme pienessä ok-talossa. Mielestäni kaikki talon työt eivä kuulu yksin minulle. Niinpä teini saa vaivautua lumitöihin, ajaa kesällä nurmikot ja tekee muutakin. Toki mitään ei tee, ellei käsketä. Mutta käsken ja aion käskeä tulevaisuudessakin, enkä pode siitä huonoa omaatuntoa.

Minäkin olen yh, ja asun isossa omakotitalossa. Kolattavaa aluetta on paljon. Ei tulisi mieleenkään pakottaa teiniä, olen kyllä sanonut, että kolaaminen on mukavaa ja hyvää treeniä. Se on silti liian raskasta hennolle keskenkasvuiselle.

Vierailija
44/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pakottaa teini tekemään yhtään mitään? Itse olet hänet tänne maailmaan vängännyt, pidä huoli nyt vaan.

Teini voi omaan tahtiinsa opetella kotitöitä. Oman huoneen siistinä pitäminen pitää opettaa jo taaperona/lapsena, eikä siitä voi luistaa. Teinin työ on koulu, sen pitää sujua, sekä valitsemansa harrastukset, kaikki muu on toisarvoista.

Lumitöitä voi kevyesti harjoitella, jos teini haluaa, mutta rinnastaisin raskaat lumityöt kuntosaliharjoitteluun , jota ei keskenkasvuinen saa tehdä. Muutenkaan minkään työn tekeminen pakotettuna, hampaat irvessä tai itku kurkussa ole mitään muuta kuin vanhempien tyranniaa.

Näin kasvatetaan omaa napaa tuijottavia ihmisprseitä joilla työelämässä ensimmäiset 15 vuotta kuluvat alkeellisten yhteityötaitojen opettelussa.

Vierailija
45/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pakottaa teini tekemään yhtään mitään? Itse olet hänet tänne maailmaan vängännyt, pidä huoli nyt vaan.

Teini voi omaan tahtiinsa opetella kotitöitä. Oman huoneen siistinä pitäminen pitää opettaa jo taaperona/lapsena, eikä siitä voi luistaa. Teinin työ on koulu, sen pitää sujua, sekä valitsemansa harrastukset, kaikki muu on toisarvoista.

Lumitöitä voi kevyesti harjoitella, jos teini haluaa, mutta rinnastaisin raskaat lumityöt kuntosaliharjoitteluun , jota ei keskenkasvuinen saa tehdä. Muutenkaan minkään työn tekeminen pakotettuna, hampaat irvessä tai itku kurkussa ole mitään muuta kuin vanhempien tyranniaa.

Näin kasvatetaan omaa napaa tuijottavia ihmisprseitä joilla työelämässä ensimmäiset 15 vuotta kuluvat alkeellisten yhteityötaitojen opettelussa.

Jep.

Joillain ihan käsittämätön asenne töissä. Minä minä minä minä minä. Asiakkaille ollaan töykeitä.

Yhteen firmaan lähetin palautteen että teidän ennen niin hyvä asiakaspalvelu on vähän kärsinyt näistä tekokynsihirviöistä jotka nykyään on teillä töissä. En saanut vastausta mutta nuo muitsut katosi katukuvasta aika nopeasti ja meno palautui paremmaksi.

t. ohis

Vierailija
46/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin juuri ja teinit nukkuu vielä. Kukahan tekisi lumityöt? No eiköhän ne tuosta sula itsestään jos ei hötkyile.

Vierailija
47/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään meidän teinit ottaat traktorin ja tekee lumityöt. Melkein kisaa kuka pääsee.

Vierailija
48/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ne lumet siellä pihalla haittaa?

Vierailija
49/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini teki meistä lasun liikojen kotitöiden takia. Tämä on tosi. Oli jopa kiireellisesti sijoitettuna tämän vuoksi. Lastensuojelun selvitettyä asiaa perusteellisesti teini joutui palaamaan kotiin ja sitoutumaan tekemään osansa kotihommista.

Vierailija
50/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v innostui jo aamulla, koska lumenluontiin tarvitaan traktoria. Taitava kuski ja teki hyvää työtä.

Vierailija
51/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini teki meistä lasun liikojen kotitöiden takia. Tämä on tosi. Oli jopa kiireellisesti sijoitettuna tämän vuoksi. Lastensuojelun selvitettyä asiaa perusteellisesti teini joutui palaamaan kotiin ja sitoutumaan tekemään osansa kotihommista.

Itse asiassa lastensuojelu ei toimi noin. Lapselta ei vaadita vanhemmille kuuluvan työn tekemistä ja sitä myös valvotaan lasu-tapauksissa.

Vierailija
52/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa lastensuojelu ei toimi noin. Lapselta ei vaadita vanhemmille kuuluvan työn tekemistä ja sitä myös valvotaan lasu-tapauksissa.

Kyllähän lasten kuuluu osallistua kotitöihin. Kuka sicko siellä lasulaarissa on töissä?

Vierailija
53/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lastensuojelu määrittelee vanhemmille kuuluvat työt?

Vierailija
54/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
55/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten saitte vastahakoisen lapsen tekemään ne kotityöt? Kurituksella ei voi uhata, koska silloin teini ilmiantaa vanhemmat lasulle.

Vierailija
56/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Joillain ihan käsittämätön asenne töissä. Minä minä minä minä minä. Asiakkaille ollaan töykeitä.

Yhteen firmaan lähetin palautteen että teidän ennen niin hyvä asiakaspalvelu on vähän kärsinyt näistä tekokynsihirviöistä jotka nykyään on teillä töissä. En saanut vastausta mutta nuo muitsut katosi katukuvasta aika nopeasti ja meno palautui paremmaksi.

t. ohis

Nämä sankarit eivät osaa keittää kahvia, laittaa tiskikonetta päälle tai tyhjentää sieltä puhtaita (ei mulle niistä makseta), jotkut pystyvät peräti laittamaan omat astiansa koneeseen jos joku on ehtinyt tyhjentää sen.

myös ohis

Vierailija
57/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhdessä lumitöihin. Hyvä se on teinienkin oma osansa tehdä mistä tahansa kodin työstä.

Vierailija
58/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

t. ohis

Nämä sankarit eivät osaa keittää kahvia, laittaa tiskikonetta päälle tai tyhjentää sieltä puhtaita (ei mulle niistä makseta), jotkut pystyvät peräti laittamaan omat astiansa koneeseen jos joku on ehtinyt tyhjentää sen.

myös ohis

Meillä kahvin keittävät ne, jotka sitä juovat. Tästä on jatkuvaa natinaa kahvinjuojien kanssa, koska heidän mielestään kahvinkeitto kuuluu nuorille.

Vierailija
59/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, teinit on niin tyhmiä

Vierailija
60/191 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän teinit taitaa olla jo  on jo menetetty tapaus kun tuommoisia kyselet