Ahdistaako muita tämä maailmanloppu?
Olen 15v tyttö ja olen ihan valtavan ahdistunut koko ajan, koska pelkään lähestyvää maailmanloppua. Olen menettänyt kaiken toivoni ja olen hyvin masentunut, koska tiedän etten saa elää täällä aikuiseksi eikä täällä ole enää turvallista elää.
Ilmastonmuutos etenee niin pelottavaa vauhtia että itse olen ollut täysin lamaantunut jo kuukausia, lisäksi pelkään tauteja, sotaa ja salaliittoteoreetikkoja sekä yleistä maailmanlopun meiningillä pelottelua.
Tiedän etten voi pelastaa koko maailmaa, mutta ahdistaa todella seurata tätä touhua sivusta. Mitä voisin tehdä oloani helpottaakseni?
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa voisin lohduttaa sinua tai omaa tytärtäni, joka on 14vuotias ja valvoo yöt samojen murheiden vuoksi.
Ainoa mitä voin sanoa on : nauti elämästä ja nuoruudesta. Älä sure sitä mille et mitään voi.
Lue tätä ja näytä lapsellesi, niin hän rauhoittuu. Puhu hänelle reinkarnaatiosta, niin saatte molemmat rauhan, jos kerran tykkäätte tässä maailmassa elämisestä.
Pyydä mielummin ainutta elävää Jumalaa auttamaan. Että hän antaisi uskon, ja saisitte ottaa Jeesuksen vastaan.
Hänen rauhassa on turvallista olla.
""Ahdistaako muita tämä maailmanloppu?"
Miksi sen pitäisi ahdistaa?
Miksi? Siihen on vielä melkein 427000 vuotta aikaa. Ydinsota voi kuitenkin tulla? Ja "maailmaloppu" on vain yhden aikasyklin loppu, jonka jälkeen alkaa uusi sykli. Loppu on alku.
Tämä ei ole maailmanloppu. Mikä edes on maailmanloppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutaan, että olis jatkuvaa pelkoa.
Juuri näin. Koko ajan on joku pelko päällä. Kun yksi loppuu, seuraava on hyllyllä odottamassa. Hysteerisiä ihmisiä on helppo hallita.
Niin. Hajota ja hallitse - Divide et impera. Se on käynnissä tällä hetkellä maailmanlaajuisesti.
Herätkää jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa voisin lohduttaa sinua tai omaa tytärtäni, joka on 14vuotias ja valvoo yöt samojen murheiden vuoksi.
Ainoa mitä voin sanoa on : nauti elämästä ja nuoruudesta. Älä sure sitä mille et mitään voi.
Lue tätä ja näytä lapsellesi, niin hän rauhoittuu. Puhu hänelle reinkarnaatiosta, niin saatte molemmat rauhan, jos kerran tykkäätte tässä maailmassa elämisestä.
Pyydä mielummin ainutta elävää Jumalaa auttamaan. Että hän antaisi uskon, ja saisitte ottaa Jeesuksen vastaan.
Älä puhu paskaa. Saarnaus jumalista ja pelastuksista on pahinta aivopesua koko ihmisen historiassa.
Jos joku kokee että on "maailmanloppu tulossa" tai uusi alku, sitten on hyvä toteuttaa unelmia, siltä osin kuin se on mahdollista. Tai haaveilla.
Ihmiset ovat olleet ahdistuneita monta kertaa aiemminkin joten ei tämä ole mitään uutta auringon alla.
1809 - Venäjä kaappasi Suomen Ruotsilta
1905 - Suomen autonominen asema uhattuna
1918 - sisällissota
1920-luku - paine kommunistien taholta
1930-luku - paine äärioikeiston taholta
1939-1945 - sota
1958 - poliittiset yöpakkaset, sodan uhka
1962 - Kuuban kriisi, jossa Neuvostoliitto ja Yhdysvallat olivat käyttämäisillään ydinaseita
1991 - kovan linjan vanhoillisten vallankaappausyritys Neuvostoliitossa
1991-1993 - Suomen talous on romahtamaisillaan
Että onhan näitä. Maailman kansojen merien myllerrys ei laannu, vaan pärskyy ja kuohahtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tuhoudumme, mutta Kristuksessa synnymme uudelleen. Maranatha. Rakastan teitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tuhoudumme, mutta Kristuksessa synnymme uudelleen. Maranatha. Rakastan teitä kaikkia.
Emme halua syntyä uudelleen.
Nyt ei puhuta uudesta maallisesta syntymisestä. Raamatullisen Jeesuksen kautta synnymme henkiseen ikuisuuteen taivaassa, Hänen kanssaan!
T.eri
Haluaisin uskoa Jumalaan mutta uskoa ei ole kristittyjen puheita yms seurannut mutta en vaan saa uskoa sydämeen,olisihan se ihanaa päästä siihen ylostempaukseen mukaan mutta en tiedä käykö niin,toivotaan parasta.
Hirvittää tämä maailman meno. Teen sen mitä itse pystyn: elän elämää niin pienillä päästöillä kuin suinkin pystyn, syön kasvisruokaa, en aja henkilöautolla yms. Tiedän, että se ei riitä, mutta teen parhaani. Maailma tulee tuhoutumaan, sille ei voi mitään. Tästä syystä en lisäänny. Olen jotenkin sinut, kun itse teen parhaani osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittää tämä maailman meno. Teen sen mitä itse pystyn: elän elämää niin pienillä päästöillä kuin suinkin pystyn, syön kasvisruokaa, en aja henkilöautolla yms. Tiedän, että se ei riitä, mutta teen parhaani. Maailma tulee tuhoutumaan, sille ei voi mitään. Tästä syystä en lisäänny. Olen jotenkin sinut, kun itse teen parhaani osaltani.
On hyvää, että teet parhaasi.
Siihen on kuitenkin vielä tuhansia vuosia aikaa. Ja sekin on vain uuden alku. Loppu on alku.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin uskoa Jumalaan mutta uskoa ei ole kristittyjen puheita yms seurannut mutta en vaan saa uskoa sydämeen,olisihan se ihanaa päästä siihen ylostempaukseen mukaan mutta en tiedä käykö niin,toivotaan parasta.
Hei! Hienoa että haluaisit uskoa.
Rukoile että Jumala antaisi uskon, ja että saisit ottaa Jeesuksen vastaan.
Kaikkea hyvää Sinulle!
Älä murehdi tyttökulta asioista, joille et voi mitään.
Sinulla on vain yksi elämä, kannattaa käyttää se asioihin joista pidät.
Ahistaa tämä maailmanlopun pittuus.
Miten se voi ahdistaa, kun siihen on vielä lähes 427 000 vuotta aikaa, mutta toinen asia on se, mitä tapahtuu siinä aikana koko planeetalle. Ja silloinkin se on vain yhden aikakauden loppu ja toisen alku.
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi ahdistaa, kun siihen on vielä lähes 427 000 vuotta aikaa, mutta toinen asia on se, mitä tapahtuu siinä aikana koko planeetalle. Ja silloinkin se on vain yhden aikakauden loppu ja toisen alku.
Loppu on myös uuden alku. Uuden elämän alku (jälleensyntyminen), uuden luomisen alku. Maailmankaikkeuden tuhoutumisen jälkeen kaikki luodaan uudelleen (ei välittömästi). Uuden ajanjakson alku.
Vaikka olisitkin jo kertakaikkiaan kyllästynyt tästä kaikesta, sinun on pakko syntyä uudelleen, vaikka et haluaisikaan. Ja mikä tässä maailmassa on niin houkuttelevaa, että pitää pelätä kuolemaa, vaikka se olisikin lopullinen? Mutta se ei ole. Onko tämä elämä autuutta? En usko. Se on taistelua olemassaolosta, pärjäämisestä.
Eikö ilmaston pitäisi ensin lämmetä, että siitä pitäisi olla huolissaan?
IPCC sanoi ihmisen vaikutus ilmastoon on mahdollista vasta 1950 jälkeen. Nyt tuo tärkeä maalitolppa on siirretty vuoteen 1850, koska ilmasto ei lämmennyt toivotulla tavalla. Tuo 1850 oli vielä pikkujääkaudeksi kutsuttua aikaa ja tuosta vuodesta ilmasto on lämmennyt 1,07C. Ja juuri sen verran tarvittiin pikkujääkaudesta toipumiseen. (Tuo 1850 on myöhemmin siirretty vuoteen 1750.). Tiede ei tunne käsitettä maalitolppien siirtely.
Kun IPCCn huolestumisraja (1,5C) ei toteutunut 2020, se siirrettiin vuoteen 2035 ja kerran vielä vuoteen 2075.
Mitään normaaleista luonnon omista sykleistä poikkeavaa ei ole tapahtunut. Ja nyt taas ilmasto viilenee, kuten -60 luvun lopun ja -70 luvun alun välittömän jääkauden uhkan aikana.