Ahdistaako muita tämä maailmanloppu?
Olen 15v tyttö ja olen ihan valtavan ahdistunut koko ajan, koska pelkään lähestyvää maailmanloppua. Olen menettänyt kaiken toivoni ja olen hyvin masentunut, koska tiedän etten saa elää täällä aikuiseksi eikä täällä ole enää turvallista elää.
Ilmastonmuutos etenee niin pelottavaa vauhtia että itse olen ollut täysin lamaantunut jo kuukausia, lisäksi pelkään tauteja, sotaa ja salaliittoteoreetikkoja sekä yleistä maailmanlopun meiningillä pelottelua.
Tiedän etten voi pelastaa koko maailmaa, mutta ahdistaa todella seurata tätä touhua sivusta. Mitä voisin tehdä oloani helpottaakseni?
Kommentit (319)
Ilmaston lämpeneminen ei niinkään ole se suurin huoli vaan saastuttaminen yleensä, (mikro)muovi, kaivannais- ja öljy/kaasu teollisuus.
Suomessa ilmasto saisikin lämmetä, talvi voisi lyhentyä molemmista päistä ainakin kuukauden mun puolesta tai vaikka loppua kokonaan.
Suurin kärsimys elämässä on hyväksyä , että kärsimystä on.
Nauti elämästä. Jostain syystä tänne olet kuitenkin syntynyt.
Elämässä on kahdenlaisia ihmisiä, uhreja ja selviytyjiä.
Kumpi sinä haluat olla?
Millä tavoin uskot selviytyjän toimivan ja ajattelevan ?
Miksi tulevaa täytyy pelätä? Kenen pelko se on ja ketä se hallitsee?
Tällaisia ajatuksia ja kysymyksiä .
Vierailija kirjoitti:
Kunpa voisin lohduttaa sinua tai omaa tytärtäni, joka on 14vuotias ja valvoo yöt samojen murheiden vuoksi.
Ainoa mitä voin sanoa on : nauti elämästä ja nuoruudesta. Älä sure sitä mille et mitään voi.
Lue tätä ja näytä lapsellesi, niin hän rauhoittuu. Puhu hänelle reinkarnaatiosta, niin saatte molemmat rauhan, jos kerran tykkäätte tässä maailmassa elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa voisin lohduttaa sinua tai omaa tytärtäni, joka on 14vuotias ja valvoo yöt samojen murheiden vuoksi.
Ainoa mitä voin sanoa on : nauti elämästä ja nuoruudesta. Älä sure sitä mille et mitään voi.
Lue tätä ja näytä lapsellesi, niin hän rauhoittuu. Puhu hänelle reinkarnaatiosta, niin saatte molemmat rauhan, jos kerran tykkäätte tässä maailmassa elämisestä.
Niin, lapsesi varmasti rauhoittuu. Minua se kuitenkin kauhistuttaa, että pitää jatkuvasti syntyä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka kukaan muu ole ahdistunut näistä jatkuvasti rikki menevistä lämpöennätyksistä, jäävuorien sulamisista, metsäpaloista ja Suomen mittakaavassa poikkeuksellisista myrskyistä?
Auttaako se ahdistuminen ketään?
Tämä maailma voi tuhoutua niin kovin monella tavalla, oikeasti paha pandemia, supertulivuori, meteoriitti, ydinsota jne. ja vielä helpommin täällä saattaa itse kuolla koska vaan (mm. tuttava vaan kuoli n. 30v iässä yksi aamu ruokapöytään), että jos näistä kaikista alkaa ahdistumaan, niin sittenhän se elämä on pelkkää ahdistusta.
Tai sitten voi päättää elää päivä kerrallaan mahdollisimman hyvää elämää, ja nauttia niistä päivistä, jotka on tähän elämään saanut.
Ja kyllä, nämä on valintoja. Maailma ei ole koskaan ollut turvallinen paikka, itse asiassa nykyään on monintavoin turvallisempaa kuin ikinä.
t:entinen joka asiasta ahdistunut.
"Kunpa voisin lohduttaa sinua tai omaa tytärtäni, joka on 14vuotias ja valvoo yöt samojen murheiden vuoksi.
Ainoa mitä voin sanoa on : nauti elämästä ja nuoruudesta. Älä sure sitä mille et mitään voi."
Sano tyttärellesi:
"Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen
kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".
Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus,
elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai
ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai
koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.
Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää
tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus
määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
Sielua kutsutaan syntymättömäksi, mutta koska se on aineellisessa kehossa, se näyttää siltä kuin
se olisi syntynyt kehon mukana.
Itse asiassa KEHOSSA OLEVA SIELU EI SYNNY EIKÄ KUOLE.
Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. KOSKA SIELU EI OLE SYNTYNYT, SILLÄ EI OLE
MENNEISYYTTÄ, NYKYISYYTTÄ EIKÄ TULEVAISUUTTA.
SE ON AINA OLEMASSA OLEVA JA ALKUPERÄINEN. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ON
MAHDOTONTA määrittää.
Kyllä se on ihan selvästi ihmiskunnan lopppu ajan ja ylöstempauksen merkit ilmassa. Korona, kolmas maailmansota, homouden juhlinta, ilmastonmuutos ja se että Sauli Niinistön jälkeen valitaan joku muu Suomen kuninkaaksi. Maailman loppumisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan selvästi ihmiskunnan lopppu ajan ja ylöstempauksen merkit ilmassa. Korona, kolmas maailmansota, homouden juhlinta, ilmastonmuutos ja se että Sauli Niinistön jälkeen valitaan joku muu Suomen kuninkaaksi. Maailman loppumisen merkkejä.
Nyt on korona, ennen oli rutto. Kumpi on kamalampi sairaus? Nyt on irstaus, mutta eikä menneinä aikoina ole sitä ollut? On ollut. Kolmas maailmansota. Mutta aikaisemmin oli toinen ja ensimmäinen maailmansota jne.
Ei ollenkaan odotan maailmanloppua. Ilmastohömppä ja korona piikkeineen on vain teatteria jossa ihminen yrittää tehdä itsestään jumalan ja puuttua asioihin joita korkeammat voimat ohjailee eikä niille mitään kukaan ihminen pysty tehdä vaikka kuinka kurjistaisi kansalaisten elämää verotuksella ja maksuilla sekä muilla hankaluuksilla. Sellaiset ihmiset joilla ei ole turvaa Jumalassa eivät ymmärrä tätä tilannetta. Ne luulee että, ihmiset hallitsee maailmaa vaikka niin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneet ilmastodenialistit täällä huutelee provoksi kun pelottaa
Ilmastonmuutos (oletettu) ei aiheuta maailmanloppua. Se korkeintaan muuttaa käyttätymistämme ja suhtautumistamme joihinkin asioihin. Ilmasto on muuttunut historiamme aikana moneen kertaan ja aina olemme sopeutuneet. Turha siis panikoida ennen kuin oikea maailmanloppu tulee kun aurinkomme sammuu. Miljardien vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka kukaan muu ole ahdistunut näistä jatkuvasti rikki menevistä lämpöennätyksistä, jäävuorien sulamisista, metsäpaloista ja Suomen mittakaavassa poikkeuksellisista myrskyistä?
Ei ole Suomessa yksikään jäävuori sulanut, eikä ole myrskyjäkään pitänyt. Suomessa ilmasto on lähinnä parantunut. Metsiä pitäisi polttaa enemmän luonnon monimuotoisuuden turvaamiseksi.
Lajeja tulee ja menee, ilmasto muuttuu. Kylmät ja lämpimät kaudet vaihtuvat. Hyvä jos Suomessa päästään pakkasista ja lumesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä minua juuri ahdistaa, että aikuisetkin vaan tarjoavat terapiaa ja käskevät lopettaa uutisten lukemisen ja samaan aikaan itse näkevät ikkunasta ulos katsomalla, että ilmasto lämpenee ennätysvauhtia. Edellinen vuosi oli yksi maailman mittaushistorian kuumimpia ja 2010-luku mittaushistorian kuumin vuosikymmen. Kyllä pieni lapsikin ymmärtää mitä tästä kehityksestä seuraa jo parinkymmenen vuoden päästä, jos lämpötilat nousee jatkuvasti yhtä dramaaattisella tahdilla.
Ap
Ainakin näin vanhempana ihmisenä lämpö on hyvä asia.Saisi olla nytkin vaikka 16 astetta lämmintä,mutta onkohan siellä 4-6 astetta.Tietenkin kesällä pitkät helteet rasittavat ja yöt on tukalia,mutta voi nukkua ulkona teltassa tai viileässä kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneet ilmastodenialistit täällä huutelee provoksi kun pelottaa
Ilmastonmuutos (oletettu) ei aiheuta maailmanloppua. Se korkeintaan muuttaa käyttätymistämme ja suhtautumistamme joihinkin asioihin. Ilmasto on muuttunut historiamme aikana moneen kertaan ja aina olemme sopeutuneet. Turha siis panikoida ennen kuin oikea maailmanloppu tulee kun aurinkomme sammuu. Miljardien vuosien päästä.
Niille ihmisille, jotka ilmastonmuutoksen myötä saavat elinkelvottomat olosuhteet, se on aikapitkälti maailmanloppu.
Ilmastonmuutos on propagandaa, ei totta. Kylmemmäksi menee, ei päinvastoin. On niitä menneinä aikoina myös ollut. Miksi paniikki?
Halutaan, että olis jatkuvaa pelkoa.
Pelko on vain niillä, jotka pelkäävät kuolemaa. Muita ei ole niin helppoa hallita.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan, että olis jatkuvaa pelkoa.
Juuri näin. Koko ajan on joku pelko päällä. Kun yksi loppuu, seuraava on hyllyllä odottamassa. Hysteerisiä ihmisiä on helppo hallita.
haabeilen kaltaisistasi ituhippi tytoista ja tumputan. ei ahdista.
Mitä? Onko nyt niitäkin vielä? Koronapassin tullessa muuten aikanaan pelkäsin. Onneks siitä luovuttiin. Arvatenkin multa siis sitä ei löytynyt (tai just meni vanhaksi). Yks korona takana, ei ollut paha. Ei ensimmäistäkään rokotetta. Mut nöyränä oltava ja kiitollinen, eikä pitää itsestäänselvänä etteikö mikään vitsaus vois omalle kohdalle sattua.