Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diabetespotilas saatko riittävästi verensokeri liuskoja

Vierailija
03.01.2021 |

Itse en. 150 eli 3x50kpl/v on lääkärin lähete. Toki ne ovat kalliita mutta välttämättömiä. Nytkin jouduin itse tilaamaan diabeteskaupasta kun loppuivat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ykköstyypiin vai kakkostyypin diabetes?

Ei sitä verensokeria tarvitse jatkuvasti mitata, jos vointi on yleensä hyvä.

Riittää aamumittaus ja iltamittaus eikä niitäkään joka päivä, jos tauti on tasapainossa.

Ja sitten tarvittaessa, riippuen voinnista. Näin ainakin kakkostyypin diabeteksessä.

Vierailija
2/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä elämäntapa tauteja voi hoidattaa veronmaksajilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen saanut 10 pakettia/vuosi mutta nyt sain tuplamäärän kun määrättiin tiheämpää seurantaa. Helsingin kaupunki antoi ja 2.tyypin diabetes. Seurannan määräsi työterveyshuolto.

Vierailija
4/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin. Mutta uusi lääke joka laskee rajusti verensokeria. Alle 5. Minusta se jo "vaarallista" ja pitäisi tarkkailla. Tavoitehan on pitää sokerit tasaisena. Eihän se onnistu jos ei voi mittailla tarpeen mukaan.

Ap

Vierailija
5/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olen saanut 10 pakettia/vuosi mutta nyt sain tuplamäärän kun määrättiin tiheämpää seurantaa. Helsingin kaupunki antoi ja 2.tyypin diabetes. Seurannan määräsi työterveyshuolto.

Oikeastiko?! 😯 Onkohan kaupunkien välillä eroja? Itse asun Espoossa ja en saa kuin tuon 3x50kpl/v.

Vierailija
6/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan olen saanut riittävästi. Jos minä parin kuukauden välein muistan mitata, niin yleensä liuskoja on mennyt jo vanhaksikin. Ei se mittaamalla parane. Kaksi kertaa vuodessa käyn otattamassa pitkäaikaisen sokerin ja se kertoo sen oleellisen. Nuo itse mittaukset on niin vaihtelevia että en luota niihin ollenkaan. Ja 2-tyyppi itsellä jos sillä mihinkään on merkitystä.

Vierailija
7/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia arvoja olette saaneet kotimittauksilla?

Vierailija
8/8 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia arvoja olette saaneet kotimittauksilla?

5.5 - 9.5 aamumittauksissa ilman että mitään oleellista eroa edellisen päivän ruokailussa. En luota noihin ollenkaan. Pitkäaikainen sokeri on ainoa johon voi luottaa.