Harrastaako miehesi mykkäkoulua?
Onko sinulla tällä hetkellä tai onko sinulla joskus ollut mies, joka suuttuessaan saattaa olla pitkiäkin aikoja puhumatta?
Haluaisin tietää onko kovinkin yleistä.
Kommentit (6)
Mykkäkoulu on erittäin raskasta uhrille. Haittaa todella paljon elämää, esimerkiksi lapsiperhe-elämää, yöunia ja työssäkäyntiä, jos parisuhde ei suju. Se, joka aloittaa mykkäkoulun, ei ikinä itse lopeta sitä oma-aloitteisesti, oman kokemukseni mukaan.
Pitäisi olla rohkeus ja voima erota mahdollisimman nopeasti, jos mykkäkoulut toistuvat.
Minä yritin harrastaa seurustelumme alkuaikoina, kotoa opittu tapa. Mutta se ei ottanut tuulta alleen, kun mies ei muistanut, mistä olin suutuksissani.
Ei mykkäkouluile, mutta ei myöskään suuttuessaan tai loukkaantuessaan tai hermostuessaan pätkääkään mieti, mitä sanoo. On todella ilkeä eikä pyydä anteeksi, toteaa vain, että tällaista se riitely on, sanotaan asioita, turha sitä on itkeä. Ei koskaan riidan päätteeksi hellittele tai yritä hyvittää, jättää yksin itkemään ja toteaa, että ei ole vastuussa minun tunteistani. Sitten on kuin ei olisi koskaan riidelty.
Vierailija kirjoitti:
Ei mykkäkouluile, mutta ei myöskään suuttuessaan tai loukkaantuessaan tai hermostuessaan pätkääkään mieti, mitä sanoo. On todella ilkeä eikä pyydä anteeksi, toteaa vain, että tällaista se riitely on, sanotaan asioita, turha sitä on itkeä. Ei koskaan riidan päätteeksi hellittele tai yritä hyvittää, jättää yksin itkemään ja toteaa, että ei ole vastuussa minun tunteistani. Sitten on kuin ei olisi koskaan riidelty.
Kuulostaa tutulta. Exäni teki tuota myös, mykkäkoulun lisäksi, ikinä ei pyytänyt anteeksi mitään.
Ei oma mies, mutta kaveri kyllä. Pystyy olemaan viikkoja puhumatta ja reagoimatta minuun. Aivan sairasta käytöstä tuo on, ja mielenterveyden kanssa kamppailua tuolla kaverilla onkin.