Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saisin vertaistukea kun mies on aika hankala?

Vierailija
02.01.2021 |

Puhuu mulle rumasti ja se loukkaa mua. Tänään harmittelin kun ei siivoa vaikka itse oon siivonnut tosi paljon, että haluisin että jaetaan työt vähän tasapuolisemmin. Siihen sanoi rumasti että hän kyllä siivoaa että älä jäkätä.

On ollut tosi tyly, joskus ämmitellyt ym hirveää mitä en itse oikein hyväksy parisuhteessa.

Hänessä on ehkä liian huonoja puolia enkä oikein tiedä rakastanko edes häntä enää. On hyviä puolia mutta jotenkin elämästä suuri osa menee siihen että toivun hänen loukkaavista sanoistaan. On myös tosi kiltti monella tapaa ja huomaavainen ja loistava rakastaja. Mulla on vaan hirveän usein paha olo hänen kanssaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valitettavasti voi tukea ketään joka vapaaehtoisesti jää huonoon suhteeseen. Mulle ei riittäis se että mies on hyvå sängyssä jos se muuten on sysip'ska.

Sorry, koita saada se pariterapiaan tai mene itse yksilöterapiaan ja ennen kaikkea tajua että kumppanisi ei muutu koska hänellä ei ole tarvetta siihen - sinähän alistumalla mahdollistat tuon käytöksen ja annat signaalin että sua saa kohdella huonosti.

Vierailija
2/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet pariterapiassa ja olen kertonut että rakkauteni häneen tulee päättymään jos hän puhuu mulle rumasti. Taloudellisista syistä ei niin vaan erota.

Ap

Vierailija
4/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä. Paljon kohtalotovereitasi pesiytynyt tänne.

Vierailija
5/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet pariterapiassa ja olen kertonut että rakkauteni häneen tulee päättymään jos hän puhuu mulle rumasti. Taloudellisista syistä ei niin vaan erota.

Ap

Rahasta siis kiinni. Niimpä tietenkin :D

Noh, mutta tavataan tinderissä aikanaan, puhelen hempeitä saadakseni sinulta pesää. Olet oikein otettu niistä kauniista sanoista silloin ;)

Vierailija
6/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on henkistä väkivaltaa ja kierotunut parisuhde jos olette terapiassakin käyneet.

Vierailija
7/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ei nyt taas jaksa näitä paskajuttuja.

Vierailija
8/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Seliseli. Jos oikeasti haluaa erota löytää siihen keinon. Toi taloudelliset syyt-lässytys ei mene läpi.

Vierailija
9/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme naisia vaivaa kun pitää jäädä kitumaan huonoon parisuhteeseen? Sitten kysellään täällä että "mitäköhän tekis? Voit muuttaa vain itseäsi, et toista. Sinun elämä, sinä päätät. Raha ei ole kuin tekosyy jäädä siihen. Kokemuksesta tiedän että kaikki kyllä järjestyy, ajastaan.

Vierailija
10/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja taas asialla....ja kuinkakohan monta kertaa vielä tämä sama asia!?!

Vierailija
12/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole monetta kertaa tällä asialla vaan ensimmäistä. Ehkä tämä parisuhde on sitten paska. Miehessä on paljon sitä hyvääkin enkä vielä ole siksi tosissaan miettinyt eroa ja vaikka olen itse hyvätuloinen niin tietenkin talousasioilla on väliä. Tällä palstalla halutaan laittaa aina mutkat suoriksi mutta ehkä ymmärrys kasvaa kun sattuu omalle kohdalle.

Ehkä siksi kaipaisikin vertaistukea ettei tarvis kuunnella mustavalkoista aukomista vaan tarvitsisin ehkä jonkun jonka kanssa pohtia onko tämä suhde huono, onko rumasti puhuminen syy lopettaa koko suhde. Kun suhteessa on paljon hyvääkin.

Ehkäpä jos itse olisin täydellinen vaatisin sitä kumppanilta mutta kun en ole niin siksi pohdin että onko tässä aineksia jatkaa jne.

Ap

Vierailija
13/14 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kerrot, että suhteessa sinulla on usein huono olla vaikka siihen liittyy paljon hyvääkin. Hyvän ja huonon vuorottelu suhteessa, niin kutsuttu vuoristorata on todella kuluttavaa kenelle tahansa. Olet oikeassa siinä, että kukaan meistä ei varmastikaan ole täydellinen, eikä tarvitsekaan olla. Silti jokaisen tulisi suhteessaan tulla nähdyksi ja arvostetuksi omana itsenään suhteessa jossa elää. Suhteen on tarkoitus tuoda iloa kahden ihmisen elämään, ei kärsimystä. Suhde ei myöskään ole avain onneen vaan onnellisuus tulisi olla meissä jokaisessa itsessämme. Tarkoitan sitä, että sinuna pohtisin mitä suhde jossa tällä hetkellä olet tuo sinun elämääsi? Mitä saat/menetät jos jäät suhteeseen? Mitä menetät/saat jos lähdet ?

Monta kertaa perustamme suhteemme haaveekuvaan siitä mitä suhde voisi olla tai tuoda mukanaan. Onko sinun haavekuvasi suhteesta totta vai pelottaako sinua myöntää ettei suhde tule vastaamaan toiveitasi?

Liian usein selitämme toisen käytöstä huonolla päivällä tai etsimme syytä itsestämme. Olet kuitenkin oikeutettu asettamaan ne rajat joiden mukaan sinun on hyvä elää ja toisen tulee niitä kunnioittaa. Sinä opetat toiselle miten sinua saa kohdella.

Yksin et suhdetta pysty pelastamaan. Onko teillä molemmilla halua tehdä töitä sen parantamiseksi ja oletteko molemmat konkreettisesti valmiita tutkimaan itseänne ja tapojanne toimia eri tilanteissa sekä kehittämään niitä. Vastuu on molempien.

Sanot, että et ole varsinaisesti pohtinut vielä eroa. Se, että ero ajatuksena on tullut edes mieleesi on jo usein alku koko ero prosessille.

Puhu, mieti,lue, kirjoita ja etsi tietoa. Anna itsellesi aikaa. Kirjoista voin tilanteeseesi suositella rakkakauden (r)evoluutio kirjaa. Paljon hyviä harjoituksia ja pohdintaa selkeyttämään ehkä ajatuksia.

Tsemppiä !

Vierailija
14/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä sympatiat sinulle! Meillä on mielestäni samankaltainen tilanne. En kuitenkaan näe eroa ratkaisuna. Mieheni puhuu minulle välillä todella rumasti mutta olen huomannut että hänen äänensävyllään on asiaan vaikutusta. Minä otan asiat ”rumempina” kuin ne oikeasti ovat. Eniten minua inhottaa että mies ei pyydä anteeksi loukkauksiaan. Olen päätynyt siihen ettei hän tee asioita tahallaan vaan on luonteeltaan tuollainen. Suorastaan idiootti. Omahyväinenkin välillä!