Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies suuttuu pienistäkin asioista?

Vierailija
02.01.2021 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kohta 10 vuotta. Mies on ollut aina hyvin sanavalmis ja hermostuu pienistäkin asioista, mutta nyt asia on vain pahentunut tässä vuosien aikana.
Viikonloppuna joku tavara oli kadoksissa niin ärräpäitä lenteli jatkuvasti kun huusi. Toinen juttu oli kun olimme lähdössä kauppaan ja olin unohtanut avaimet kotiin niin mies alkoi huutamaan autossa mulle. Yritin sanoa, että se oli vahinko, mutta mies jatkoi vaan huutamista.
Yks päivä kun suuttui mulle niin alkoi nimittelemään mua rumilla sanoilla.
Kysymys kuuluukin, että mikä miestä vaivaa oikeen? Ei tarvitse olla kuin jokin pieni ongelma niin mies hermostuu samantien.
Olen yrittänyt keskustella asiasta miehen kanssa ja sanoa, kuinka paljon mua stressaa tuo hänen käyttäytyminen. Tuntuu, että mies kyllä tietää toimineensa väärin ja on luvannut muuttua, mutta sama raivoaminen jatkuu edelleen..
Onko mitään toivoa enää vai täytyykö harkita erilleen menoa?Mikä ihme tuohon hermostumiseen on syynä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ymmärrä miksi on mulqqu. Masennus?

Vierailija
2/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihastunut toiseen tai pettänyt sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on klassinen oire, kun miehellä on toinen (kiikarissa). Nyksä ärsyttää pelkällä olemassa olollaan, eli tulee raivottua turhasta. Joko siellä on edetty fyysiselle tasolle tai ollaan vasta viestittelyn/flirtin asteella, mutta halu muuhun on selvä.

Vaikea sanoa mitä sun pitäisi tehdä. Ero on helppo ratkaisu mutta ei välttämättä teille oikea. Ja jos pettäminen on vielä vain ajatuksen tasolla tilanteesta on mahdollista kummankin päästä yli. Suosittelen parisuhdeterapiaa.

Vierailija
4/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt on niin herkkähipiäisiä ja miehen ego niin haavoittuvainen.

Vierailija
5/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ymmärrä miksi on mulqqu. Masennus?

Tätä olen kysynyt varovasti, mutta ei myönnä ainakaan, että olisi masentunut.

Ap

Vierailija
6/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on klassinen oire, kun miehellä on toinen (kiikarissa). Nyksä ärsyttää pelkällä olemassa olollaan, eli tulee raivottua turhasta. Joko siellä on edetty fyysiselle tasolle tai ollaan vasta viestittelyn/flirtin asteella, mutta halu muuhun on selvä.

Vaikea sanoa mitä sun pitäisi tehdä. Ero on helppo ratkaisu mutta ei välttämättä teille oikea. Ja jos pettäminen on vielä vain ajatuksen tasolla tilanteesta on mahdollista kummankin päästä yli. Suosittelen parisuhdeterapiaa.

Tätä juuri pelkään, että on toinen. :(

Vierailija
7/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin ole kysynyt varovasti. Kielteinen vastaus tuli. En ymmärrä miksei voi sanoa, että haluaa erota.

Ap

Vierailija
8/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin ole kysynyt varovasti. Kielteinen vastaus tuli. En ymmärrä miksei voi sanoa, että haluaa erota.

Ap

Ei ne mitään myönnä tai ota aloitetta eroon. Sun pitää nyt vain tiedostaa omat rajat ja tehdä ukolle selväksi miten sua saa kohdella.

Vierailija
9/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suuttui mulle tänään, kun radiossa soi kappale "Itkisitkö onnesta", ja hän alkoi laulaa sitä mukana ja katsoi minua vikitellen. Vastasin laulamalla: "Itkisin mä onnesta, jos et kyselisi sä tuollaista".

Suuttui ja mököttää vieläkin montaa tuntia myöhemmin.

Vierailija
10/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein just taannoin keskustelun, että mies raivoaa olemattomista asioista. (Ei sinne tullut vastauksia muutakuin trolleilta.) Ei tosin minulle saatika nimittele mua onneksi, sais äkkiä kenkää. Mutta tuttu juttu tuo: pyydetään anteeksi, selitellään että nyt vaan stressaa tms ja silti käytös ei muutu. Raivostuttavaa. Meillä pieniä lapsia, niin on jo tarpeeksi kuormitusta. 

Vierailija
11/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyttenkin mies raivoa vessassa, no ainahan se pissalla huutaa kuin hyeena.

Ap

Vierailija
12/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyttenkin mies raivoa vessassa, no ainahan se pissalla huutaa kuin hyeena.

Ap

linkki johonkin luontodokumenttiin olisi kiva. olisi kiva kuulla miten hyeena huutaa pissatessaan

Vierailija
13/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tullut koskaan mieleen kuunnella mitä se mies huutaa? toki sitä voi kysyä av:ltakin, mutta ei  se mies niin lujaa huuda, että av palstalaiset olisivat kuulleet

Vierailija
14/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinien vajaus? Hermoille ja hermostolle B-vitamiinit on erittäin tärkeitä. Todella vahvoja B-vitamiineja kannattaa kokeilla ja eikä mielellään mitään markettimerkkejä vaan jotain laadukkaita esim. Solgar tai Skip. 

Vierailija
15/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies vastaa, kun kysyt syytä?

Jos syyttää sinua, niin vapauta luontoon. 

Vierailija
16/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tulee kysyä mieheltä, mistä se suuttuminen pohjimmiltaan johtuu. Usein sillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa josta suuttuu. Onko jonkinlainen perusahdistunut olo, joka purkautuu kotona huutamisena. Mistä se olo pohjimmiltaan johtuu. Ap tulee sanoa miehelle, että hän voi kertoa suoraan miksi on ahdistunut. Ja sen jälkeen voitte yhdessä puhua asiasta. Mies ei enää kohdista suuttumusta ap:hen vaan puhuu asiasta. Vaikea tietää mistä johtuu. Onko stressaava työ. Onko kiireen tunne. Onko tyytymätön itseensä. Eikö viihdy paikkakunnalla missä asutte. Muita esim. liika alkonkäyttö, energiajuomien juonti, liikaa kahvia ( tunnetusti tekee hermostuneen olon). Liian vähäinen liikunta. Jutella ei kannata silloin kun mies on suuttuneena vaan sen jälkeen kun rauhoittuu. Voithan hemmotella miestä, tee miehen lempiruokaa, hiero hartioita jne. Anna miehen olla omissa oloissaan myös. Älä ota itseesi suuttumisesta, sano että tiedät ettei se johdu pohjimmiltaan sinusta vaan jostain muusta. Anna miehen olla nyt rauhassa. Miehen tulisi luvata ettei enää ikinä huuda sinulle vaan rauhoittuu jotenkin muuten. Syökö mies monipuolisesti, sokeriarvot jotka heittelehtivät voivat myös vaikuttaa.

Vierailija
17/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tyytymätön elämäänsä mikä heijastuu kuvailemanasi käytöksenä. Mikä tahansa lisä-ärsyke riittää siihen, että läikkyy yli. Voi olla kotiasiat, työasiat, taloudellinen tilanne, parisuhde tai melkein mikä tahansa. Jotain se jättää sulle kertomatta.

Vierailija
18/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aika vuodesta. Ensin ollaan aatonaatto ja aatto sivästi. Kaikki on eeehanaa. Sitten onkin katseltu sen mursun naamaa jo pari ihanaa iltaa. Ja mursu siis sukupuoleton termi, molemmat käy. 25 päivä vielä sinnitellään, koska aikuisiahan tässä ollaan. Sen jälkeen alkaakin tämä enempi vähempi riitely. Ja kiihtyy päivä päivältä.

Vierailija
19/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toivoa. Senhän sä halusit kuulla.

Vierailija
20/31 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on tyytymätön elämäänsä mikä heijastuu kuvailemanasi käytöksenä. Mikä tahansa lisä-ärsyke riittää siihen, että läikkyy yli. Voi olla kotiasiat, työasiat, taloudellinen tilanne, parisuhde tai melkein mikä tahansa. Jotain se jättää sulle kertomatta.

Tämä. Olen juuri tuollainen ap,n kuvailema mies. Ja syy on tyytymättömyys. Tiedostan asian, ja yritän korjata asioita, ja ainakin olla kiukuttelematta, niinkuin kakara. Hidasta on kehitys, en tiedä riittääkö elinikä. En silti jätä mitään kertomatta, eikä vältsisti ap,n mieskään. Aina ei edes itse tiedä mikä vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi