Miksi aitoja ja hyviä ihmisiä on niin vaikea löytää?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sellaisia ei ole. Et sinäkään, vaikka varmaan kuvittelet kaltaistasi etsiväsi.
Mistäs sinä sen tiedät.
Kyllä niitä aitoja on ainakin minun läheisissäni.
Mistäs sinä sen tiedät.
Oikeasti.
Paremmin minä läheiseni tunnen kuin sinä.
Nykyään pitää esittää kaikkee. Kumpa kelpaisin tällaisena. Aikoinaan kelpasin ja nyt kun oon varakkaampi, pidän kunnostani huolta ja oon muuttunut parempaan suuntaan. Ei pääse edes treffeille.
Ja sit treffeillä varmaan nykyään pitäs olla kauheet selittelyt minkä takia asiat ovat niinkuin ovat. Miksi et ole töissä? miksi et kouluttaudu? jne. Nuorempana oli helpompaa. Ihmisillä menee asiat monin eri tavoin ja jos poikkee niin sit pitäs kauheasti selitellä.
Tulen nykyisilläni toimeen ja kiinnostuksen kohteita on. Ja harrastuksia. Uraohjukseksi en halua. Sijoittaminen ja satunnaiset työhommat riittää. Olen 40 vuotias mies. Aidoksi on sanottu enkä halua esittää mitään,jos joskus edes oon sellaista tehnyt.
Koska kaikki vihaisivat minua jos olisin oma itseni.
Ovat varmaan useimmin niitä, jotka ovat elämäänsä tyytyväisiä jo sellaisenaan, eivätkä aktiivisesti etsi uusia ystäviä. Onko ystävämarkkinoillakin sama kuin parisuhteesta puhuttaessa, että "parhaat on jo viety"?
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki vihaisivat minua jos olisin oma itseni.
Miksi?
Riippuu täysin siitä miten tuomitseva olet itse.
Minulla ainakin tulee inhon väreitä ihmisistä, joka valittelevat miten vähän hyviä ihmisiä on. He itse toki laskevat itsensä niihin harvoihin hyviin ihmisiin kuuluviksi.
Ei minulla ole ollut ongelmia löytää aitoja ja hyviä ihmisiä. Miksi teillä muilla on ongelmia löytää aitoja ja hyviä ihmisiä?
Todenpuhuja kirjoitti:
Tahtoo olla niin, että jos on aito, ei pidetä kovinkaan hyvänä. Moni varoo kertomasta todellisia mielipiteitään, koska niiden mukaan moni pitääkin pahana ihmisenä.
Tämä on outoa, koska miksi jonkun random-tyyoin mielipide painaisi mitään missään, kun itse tiedän olevani rehellinen itselleni. Se riittää.
Ei ole minun ongelmani, jos joku tulkitsee asiat väärin.
Mitä marginaalisempi on itse, sitä vaikeampaa on löytää hyviä ystäviä. Niitä aitojakaan.
Todenpuhuja kirjoitti:
Tahtoo olla niin, että jos on aito, ei pidetä kovinkaan hyvänä. Moni varoo kertomasta todellisia mielipiteitään, koska niiden mukaan moni pitääkin pahana ihmisenä.
No jos ne aidot mielipiteet eivät ole hyviä niin ei hän sua silloin pidetä hyvänä ihmisenä. Yltiörehellisyys voi olla tosi julmaa. Hyvä ihminen ymmärtää että ollaan erilaisia eikä kaikki tulla toimeen keskenämme, mutta rikokset ja muu vääryys poislukien, ollaan erilaisuudestamme huolimatta yhtä hyviä. Rehelliset melipiteensäkin voi esittää niin ettei loukkaa ketään.
Mistä kaupungista aitoa ihmistä voi nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole ollut ongelmia löytää aitoja ja hyviä ihmisiä. Miksi teillä muilla on ongelmia löytää aitoja ja hyviä ihmisiä?
Eipä ole minullekaan tullut tarvetta alkaa sättiä tapaamiani ihmisiä huonoiksi tai teeskentelijöiksi. En muista että olisin ikinä ajatellut noin kenestäkään.
Millainen on muuten "aito ja hyvä" ihminen? Mistä sen tunnistaa?
Aika laaja käsite "aito ihminen". Kannattaisi miettiä tarkemmin, minkälaisia ihmisiä ja mitä ominaisuuksia juuri etsii. Kaikkea ei kuitenkaan saa koskaan samassa paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Todenpuhuja kirjoitti:
Tämä on outoa, koska miksi jonkun random-tyyoin mielipide painaisi mitään missään, kun itse tiedän olevani rehellinen itselleni. Se riittää.
Kovin rakas 90-vuotias mummokin muuttuu epäihmiseksi, jos se kertoo, ettei pidä mustista, homoista eikä ymmärrä kasvissyöntiä. Kannattaa siis olla mielummin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on muuten "aito ja hyvä" ihminen? Mistä sen tunnistaa?
Haukkuu netissä muita. Kuten ap.
Todenpuhuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todenpuhuja kirjoitti:
Kovin rakas 90-vuotias mummokin muuttuu epäihmiseksi, jos se kertoo, ettei pidä mustista, homoista eikä ymmärrä kasvissyöntiä. Kannattaa siis olla mielummin hiljaa.
Tyhmäkin ihminen voi olla rakas. Mä kysyisin mummolta perusteita sille miksi hän on niin vihamielinen. Olettaen että hän on vielä järjissään eikä kovin dementoitunut.
Koska ihmiset vertailevat itseään toisiin ja lähtevät loputtomaan kilpailuun jossa ei ole voittajaa.