Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana, kävikin nopeammin kuin ajattelin! Mitäs nyt? Mitä pitää huomioida/tehdä?

Vierailija
02.01.2021 |

Kysymys otsikossa. Lisäksi mietin, taltioitteko raskautta jotenkin, kuvin, päiväkirjaa tms? Kaikki kivat vinkit kehiin hyvinvointiin ja kaikkeen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hengittää.

Kirjoita ajatuksia ylös, niihin on kiva palata joskus. Esikoisen odotus on täysin ainutlaatuinen kokemus.

Vierailija
2/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskausajasta muista mitään, koska tekee niin paljon töitä. Niin saa hyvät äitiysrahat. Muista rehkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa aika aborttiin

Vierailija
4/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ja viinanjuonti helpottaa, jos on raskauspahoinvointia.

Vierailija
5/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala täyttämään elatusmaksuvaatimuksia ja haasteita

Vierailija
6/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa sietää varoa.

Vierailija
7/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten raskausajan fyysistä hyvinvointia tukee monipuolinen liikunta (lihasharjoittelu, kestävyysharjoittelu, venyttely, ym). Lähes kaikki lajit, joissa ei suurta loukkaantumisenvaaraa ole normaalistikaan, käyvät. Loppua kohden voi keventää/ valita ne lajit ja liikkeet, joita raskausvatsa ei haittaa.

Syöminen kannattaa pitää normaalina. Painoa ei tarvitse tulla lisää kymmeniä kiloja. Jos ylipainoa on ennestään, sitä vähemmän.

Muutoin ohjeeni on, että kukin voi omalla tavallaan nauttia raskaudesta ja taltioida, mitä taltioi. Jos se oman vatsan valokuvaaminen ja raskausmuistojen kirjoitus on itsestä kivaa ja nautit siitä, tee se. Jos ei ole, niin älä tee. Raskautta ei tarvitse suorittaa.

Lopuksi sanoisin, että "lepää vielä kun voit" on erittäin kliseinen, mutta sitäkin viisaampi neuvo.

Vierailija
8/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne kuin aloittajalla.

Olen masentunut ja ahdistunut. Entinen elämä on ohi.

Haluan vain elämäni takaisin.

Vierailija
9/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä et saa takaisin enää koskaan. Kun lapsi syntyy, unohdat että sinua on olemassakaan. Olet merkityksetön omassa elämässäsi tästä eteenpäin -  on vain lapsi. Ihmiset kyselevät lisäksi vain lapsen kuulumisia, eivät sinun.

Vierailija
10/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä et saa takaisin enää koskaan. Kun lapsi syntyy, unohdat että sinua on olemassakaan. Olet merkityksetön omassa elämässäsi tästä eteenpäin -  on vain lapsi. Ihmiset kyselevät lisäksi vain lapsen kuulumisia, eivät sinun.

No voi helvetti. Sekin vielä.

Haluan olla taas se iloinen ja hymyileväinen tulevaisuuteen uskova ihminen. Nyt olen vain masentunut ameeba, jonka kasvoista on väri paennut.

Vierailija
11/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kalenteria tai päiväkirjaa tuntemuksista ja oireista. Älypuhelimeen saa raskaussovelluksia. Ota paljon vatsakuvia.

Nauti nyt viimeisistä rauhallisista aamuista, hiljaisista illoista, pitkistä yöunista.

Vierailija
12/12 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen voi koskaan oikein varautua. On ihan kukkupuhetta, että raskaus jotenkin valmistaisi äitiyteen.

En uskonut mitään vauvaa olevan olemassakaan, ennen kuin se oli oikeasti sylissä. Pidä nyt alkuun huoli ihan vaan itsestäsi. Sillä rakkaudella pääsee hyvin eteenpäin.