Viljaton ja maidoton - miten nopeasti ja mitä tuloksia?
Kysymys tulikin jo otsikossa. Nyt siis on puhe viljattoman ja maidottoman ruokavalion kokeilemisesta.
Kommentit (36)
24 jatkaa, niin olit jo näemmä kokeilun aloittanutkin! Ruokavaliomuutoksissa voi mennä pari viikkoa tai kuukausikin että kehon toiminta alkaa muuttua.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:05"]
Nosto, tungen jonon jatkoksi.
Kirjoittelin tänne pari päivää sitten siitä, miten mahani menee kaikesta sekaisin ja sain neuvoksi ottaa viljat sekä maitotuotteet pois ruokavaliostani. Kieltämättä looginen neuvo; olen koko ikäni voinut parhaiten ilman niitä. Nyt vaan pitäisi toteuttaa käytännössä ja kaipaisin vähän neuvoja sekä tukea.
Mitä syötte esim. aamiaiseksi? Tai välipaloiksi? Olen huono laittamaan ruokaa, joten en varmastikaan jaksa paistella munia päivä toisensa perään. Voinko syödä esim. soijajogurttia? Osa sisältää jotain maitoproteiinia tms., sen tiedän. Tarkkana olisi oltava. Mitä ruokia laitatte tällä ruokavaliolla, kun viljatuotteet ja maitotuotteet ovat pannassa?
[/quote] Me syödään hedelmiä ja marjoja.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:05"]Nosto, tungen jonon jatkoksi.
Kirjoittelin tänne pari päivää sitten siitä, miten mahani menee kaikesta sekaisin ja sain neuvoksi ottaa viljat sekä maitotuotteet pois ruokavaliostani. Kieltämättä looginen neuvo; olen koko ikäni voinut parhaiten ilman niitä. Nyt vaan pitäisi toteuttaa käytännössä ja kaipaisin vähän neuvoja sekä tukea.
Mitä syötte esim. aamiaiseksi? Tai välipaloiksi? Olen huono laittamaan ruokaa, joten en varmastikaan jaksa paistella munia päivä toisensa perään. Voinko syödä esim. soijajogurttia? Osa sisältää jotain maitoproteiinia tms., sen tiedän. Tarkkana olisi oltava. Mitä ruokia laitatte tällä ruokavaliolla, kun viljatuotteet ja maitotuotteet ovat pannassa?
[/quote]
Minä syön iltaisin ja joskus aamuisin kaurapuuroa, joka ei aiheuta minulle ongelmia. Tämä on tietenkin yksilöllistä. Nopea tehdä mikrossa ja halpa, mukaan marjoja tai hedelmää. Soijajugurtteja tulee myös syötyä, maustamatonta ja sokeritonta. Riisiä, linssejä ja papuja käytän paljon, punaiset linssit keittää nopeasti kattilassa. Runsaita salaatteja, aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja. Keittoja tai muita mössöjä teen usein isomman satsin pakkaseen, josta saa nopeasti sulatettua kun ei jaksa tehdä ruokaa.
Syön yleensä aamiaiseksi 200-300 grammaa marjoja tai banaaneja siemenien, manteleiden ja pähkinöiden kera. Joskus syön siemennäkkäriä, keitettyjä kananmunia tai kasviksia aamupalaksi.
Olin reilut kymmenen kiloa hoikempi maitotuotteita vielä käyttäessäni. Painonnousu selittynee maitosokerihimon muuttumisella taatelihimoksi.
Onko joku kärsinyt ummetuksesta maitotuotteiden takia?
Lukekaa antti heikkilän terveysklubia niin olette askeleen lähempänä ongelman ratkaisua
Miksi sitten suomen kansalla, joka juo maailmassa eniten maitoa, on eniten myös osteoporoosia???
Onko kenelläkään lisää kokemusia?
Minulla on kokemusta parin kuukauden verran, tai no täysin viljattomalla en ole, vaan syön riisiä ja kauraa, koska ne eivät aiheuta mulle mitään oireita.
Jo viikossa huomasi että mahaa ei turvota eikä ollut enää ilmavaivoja. Kuukauden jälkeen painoi tippui muutaman kilon, ja olo on ollut energisempi ja parempi, en enää nuku päivisin ollenkaan, ennen piti aina torkahtaa hetkeksi sohvalle kun ei silmät vain pysyneet millään auki kun väsytti niin paljon. Ja olen aika tärkkä tässä, joulu oli ainoa kun pidin parin päivän tauon, mutta sen huomasi heti olossa, joten palasin takaisin noudattamaan tätä ruokavaliota.
Joten suosittelen kokeilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta parin kuukauden verran, tai no täysin viljattomalla en ole, vaan syön riisiä ja kauraa, koska ne eivät aiheuta mulle mitään oireita.
Jo viikossa huomasi että mahaa ei turvota eikä ollut enää ilmavaivoja. Kuukauden jälkeen painoi tippui muutaman kilon, ja olo on ollut energisempi ja parempi, en enää nuku päivisin ollenkaan, ennen piti aina torkahtaa hetkeksi sohvalle kun ei silmät vain pysyneet millään auki kun väsytti niin paljon. Ja olen aika tärkkä tässä, joulu oli ainoa kun pidin parin päivän tauon, mutta sen huomasi heti olossa, joten palasin takaisin noudattamaan tätä ruokavaliota.
Joten suosittelen kokeilemaan!
Itsekin ajatelin, että kaurapurosta on vaikeaa luopua, mutta kauraahan saa myös gluteenittomana?
Ja riisiä ajattelin syödä myös :)
Voi hemmettti. Jos on viljattomalla, kaikki vilja pitää jättää pois. Siis myös riisi tai tattari ja vaikka kvino.
Älkää puhuko viljattomasta ruokavaliosta, jos jokin vilja kerran teille sopii.
Voivoi... kirjoitti:
Voi hemmettti. Jos on viljattomalla, kaikki vilja pitää jättää pois. Siis myös riisi tai tattari ja vaikka kvino.
Muuten komppaan, mutta tattari ei ole vilja.
Viljaton ja gluteeniton on tosiaan eri asia ja viljoja on muitakin kuin nuo kotimaiset. Maissikin on vilja. Mulle ei auttanut gluteeniton, nyt viljattomalla olen oireeeton.
Mulle ei auttanut gluteeniton ja maidoton, ei vähentynyt turvotus tai paino tms. En heti kokeillut ihan viljatonta, kun on niin työläs.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi... kirjoitti:
Muuten komppaan, mutta tattari ei ole vilja.
Viljaton ja gluteeniton on tosiaan eri asia ja viljoja on muitakin kuin nuo kotimaiset. Maissikin on vilja. Mulle ei auttanut gluteeniton, nyt viljattomalla olen oireeeton.
Mitäs se Tattari sitten on?
Mahakivut, turvotus ja ylenpalttinen piereskely loppui, ja päivän mittaan olo paljon virkeämpi myös talvella. Jos ei ole alunperinkään mitään ongelmia niin en tiedä miten sitten vaikuttaa. Kokeile! :)