Paljonko koira saa haukkua ennen kuin vuokra soppari voi pureta/vuokralaista voidaan häätää?
Moikka!
Meillä kaksi koiraa, jotka haukkuvat satunnaisesti ja enintään muutaman minuutin kerrallaan. Jos pitäisi sanoa määrä, niin pieni koira haukkuu ehkä kerran-pari päivässä, enintään 4 min kerrallaan, kun hän reagoi ääniin rappukäytävästä tai ulkoa. Isompi koira ei hauku juuri koskaan. Erittäin harvoin koirat reagoivat öisin, ehkä kerran viikossa tai harvemmin.
Naapurista on tullut valitua vuokran-antajalle, ja saatiin vuokran-antajalta varoituksen. Millä perusteilla vuokran-antaja voi purkaa sopparin, ja tarvitseeko hän todisteita häiriköstä? Sitruunapanta on käytössä pienellä koiralla.
Olen kiitollinen vastauksista!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun päätin ottaa koiran kerrostaloon niin ehdottomasti vahvimpana kriteerinä oli löytää hiljainen rotu/yksilö. Tai no, olisin muutenkin etsinyt luonnostaan hiljaisempaa koiraa kun en oikein pidä räksyttäjistä.
Oletteko/oletko asunut aina kerrostalossa? Omituista jos silti otit haukkuherkän koiran.
Tällaiset vastaukset eivät auta AP:ta nyt yhtään mitenkään. Otettua koiraa ei voi enää vaihtaa toisen rotuiseksi, eikä rotuvalintakaan aina takaa varmaksi yhtikäs mitään. Miksi siis tulet jälkiviisastelemaan ja kehumaan itseäsi oikeista valinnoista kun toinen tarvitsee selkeästi apua ongelmaan? Jos sinulla on kerran kristallipallo mistä onnistuu varmistaa yksilön tulevakin käytös niin mikset lainaisi sitä AP:lle ja ongelma on ratkaistu. Oikeasti koiraihmiset tietävät että räksyttäminen voi johtua monestakin syystä ja myös niillä hiljaisilla roduilla voi ilmetä muita käytöshäiriöitä vaikka kyseessä ei olisi haukkuminen. Huomaa että tällaisilla vastaajilla ei oikeasti ole mitään neuvoja tai tietoa, joten ainut asia mitä he keksivät on itsensä nostaminen jalustalle (osittain hyvän tuurinsa) takia. :D
Aivan liian monet ottavat pystykorva tyyppisiä koiria kerrostaloon ja sitten ihmettelevät räksytystä. Näitä on nähty tällä palstalla ihan liikaa, siksi reagoin näin turhautuneesti. Ajattelen koirien parasta.
Enkä edes sanonut että olen 100% koiraihminen tai joku kaikkitietävä. Tämäkin koira on ensimmäinen koirani niin miten voisin itsekään tietää sen kummemmin mutta voin todellakin kehua itseäni kun onnistuin pohjatyössä hyvin ja löysin etsimäni kerrostalo elämään tottuneen koiran.
Ja osaan minä senverran neuvoa että apn kannattaisi lähteä asunnosta ulos ja jäädä itse kuuntelemaan kuuluuko ääniä. Toki ei oven taakse vaan vaikkapa pohjakerrokseen mikäli ap asuu ylempänä.
Sitruunapannat ovat ajanhukkaa mikäli koira kärsii eroahdistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä víțuń PURETA 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Koiraa purettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun päätin ottaa koiran kerrostaloon niin ehdottomasti vahvimpana kriteerinä oli löytää hiljainen rotu/yksilö. Tai no, olisin muutenkin etsinyt luonnostaan hiljaisempaa koiraa kun en oikein pidä räksyttäjistä.
Oletteko/oletko asunut aina kerrostalossa? Omituista jos silti otit haukkuherkän koiran.
Tällaiset vastaukset eivät auta AP:ta nyt yhtään mitenkään. Otettua koiraa ei voi enää vaihtaa toisen rotuiseksi, eikä rotuvalintakaan aina takaa varmaksi yhtikäs mitään. Miksi siis tulet jälkiviisastelemaan ja kehumaan itseäsi oikeista valinnoista kun toinen tarvitsee selkeästi apua ongelmaan? Jos sinulla on kerran kristallipallo mistä onnistuu varmistaa yksilön tulevakin käytös niin mikset lainaisi sitä AP:lle ja ongelma on ratkaistu. Oikeasti koiraihmiset tietävät että räksyttäminen voi johtua monestakin syystä ja myös niillä hiljaisilla roduilla voi ilmetä muita käytöshäiriöitä vaikka kyseessä ei olisi haukkuminen. Huomaa että tällaisilla vastaajilla ei oikeasti ole mitään neuvoja tai tietoa, joten ainut asia mitä he keksivät on itsensä nostaminen jalustalle (osittain hyvän tuurinsa) takia. :D
Aivan liian monet ottavat pystykorva tyyppisiä koiria kerrostaloon ja sitten ihmettelevät räksytystä. Näitä on nähty tällä palstalla ihan liikaa, siksi reagoin näin turhautuneesti. Ajattelen koirien parasta.
Enkä edes sanonut että olen 100% koiraihminen tai joku kaikkitietävä. Tämäkin koira on ensimmäinen koirani niin miten voisin itsekään tietää sen kummemmin mutta voin todellakin kehua itseäni kun onnistuin pohjatyössä hyvin ja löysin etsimäni kerrostalo elämään tottuneen koiran.
Ja osaan minä senverran neuvoa että apn kannattaisi lähteä asunnosta ulos ja jäädä itse kuuntelemaan kuuluuko ääniä. Toki ei oven taakse vaan vaikkapa pohjakerrokseen mikäli ap asuu ylempänä.
Sitruunapannat ovat ajanhukkaa mikäli koira kärsii eroahdistuksesta.
Mulla oli suomenpystykorva kerrostalossa, eikä se haukkunut ellen innostanut sitä. Valituksia haukkuvasta koirasta alkoi tulla vuosi koiran kuoleman jälkeen 🤔😅 onneksi vuokranantaja uskoi ettei kuollut koira voi haukkua..
Vierailija kirjoitti:
Ainakin valituksia kuuluu olla useammalta kuin yhdeltä naapurilta, eli tarvitaan siis ns. todistaja/todistajia. Itselläni on iso koira joka ei haukahda kuin merkiksi silloin jos ovikello soi tai varoituksena jos joku tulee yöllä ovelle (mikä on todella hyvä asia). Eräs naapuri (muutaman kuukauden talossa asunut vuokralainen) oli kuitenkin muista syistä päättänyt vihata minua ja valitti isännöitsijälle että koirani haukkuu jatkuvasti. Muut naapurit vahvistivat etteivät ole koskaan häiriintyneet tällaisesta ja eräs vuosikymmeniä talossa asunut naapuri tuli sanomaan minulle ettei mitään hätää, hän ei ole koskaan kuullut koirani haukkuvan. Lopulta selvisi että kyseinen naapuri oli tehnyt monista muistakin asioista ja henkilöistä perättömiä valituksia eikä häntä enää otettu tosissaan. Eli vaikka tuo olisikin ollut totta, silloinkin olisi tarvittu useamman naapurin yhtenäinen kanta asiaan.
Toki jos pienempi koirasi oikeasti haukkuu paljon, naapureiden on aika helppo esim. äänittää sitä. Jos olisin sinä, konsultoisin jotakin koiriin ja haukkumiseen erikoistunutta ammattilaista ja tekisin erikoisjärjestelyjä. Ensin selvittäisin siis perin pohjin miksi koira haukkuu, onko stressaantunut? Onko äänieristys kunnossa, olisiko sitä mahdollista parantaa? Jos mikään muu ei auta, on tietysti joskus pakko miettiä rauhallisempaa asuinpaikkaa. Mutta jos koira on stressaantunut ja haukkuu muista syistä kuin rapun äänistä, ongelma jatkuu ihan samalla tapaa muuallakin. Siksi olennaista on nyt puuttua syihin eikä miettiä pelkkää häätöä. Häätöön menee kuukausia joka tapauksessa eikä se ole niin helppoa kuin palstalla luullaan edes silloin kun on hyvä syy häätää asukas. Varoitus on kuitenkin nyt sinulle iso huomautus puuttua asiaan ja toimia mahdollisimman pian. Tsemppiä!
Muuttopäivä on purkamisilmoituksesta seuraava arkipäivä ja sitä seuraavana luovutettava avaimet.
Varoituksen voi vuokranantaja antaa, mutta häätöön pitäisi jo olla 3 eri naapurin valitukset samasta häiriöstä kolmella eri kerralla, ainakin suuremmat vuokranantajat kuten sato ja lumo toimivat näin. Yksityinen vuokran antaja sitten voi taas tehdä melkeinpä mitä haluaa.
Laita vuokranantajalle emailiä että olet hankkinut koiralle haukkumista tuntuvasti vähentävää sitruunapantaa joka on koiralla 24/7. Tai mieti muuttamista lemmikkejä salliville vuokranantajille, kuten just noi sato tai lumo.
Koirat eivät kuulu kerrostaloihin eikä edes kaupunkiin... Olet sadisti!
Vierailija kirjoitti:
Koirat eivät kuulu kerrostaloihin eikä edes kaupunkiin... Olet sadisti!
Höpöhöpö koirat on perheenjäseniä ja kuuluvat sinne missä omistaja on/asuu. Koirapuistoissa saavat sitten liikkua ja juosta vapaina.
Tuolla logiikalla ainoastaan maalaiset sais pitää lemmikkejä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on VTS-asunto?
Tampereen kaupungin vuokrafirma.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asutko VTS asunnossa vai et. Jos asut, ei hätää, jos et, voipi tulla lähtö. VTS:llä saa koirat haukkua yötä päivää ja joku joka tästä valituksen teki (koira reagoi jokaiseen ääneen rapussa 24/7 ja haukkui yksin ollessaan) niin tämä joka siitä jatkuvasti valitti, sai itse häädön.
Eipä tuo mikään yllätys ole. VTS tarjoaa asuntoja eniten tarvitseville ja ottaa luottotiedottomia, vähemmistöjä jotka ei muuten saa asuntoa sekä avohoidossa sairaalasta päässeitä. Edes sisällä tupakoinnista ei valiteta ja ihmiset pöllii toisiltaan jatkuvasti pyykkipulvereita ja pyykkejä, romanit ja avohoitopotilaat tappelevat keskenään ja alkoholistit pitävät bileitä, koirat haukkuvat jne... Mutta halvimmat vuokrat Tampereella ja asuvuus vaihtuvaa, voi toki löytää hyvänkin talon.
Kauanko vauva saa rääkyä, ennen kuin perhe lentää pihalle? enemmin koiran haukuntaa kuuntelee kun kauheaa vinkuiitaa..
Vierailija kirjoitti:
Kauanko vauva saa rääkyä, ennen kuin perhe lentää pihalle? enemmin koiran haukuntaa kuuntelee kun kauheaa vinkuiitaa..
Meiän talossa oli oksettava pariskunta jotka laittoi vauvan huutamaan (oikeasti huutamaan ja rääkymään) pahimmillaan useaksi tunniksi kolme-5 kertaa viikossa, parvekkeen oven auki ja harrastivat kovaäänistä seksiä niinkuin olisi tehnyt ne äöniefektit tahallaan, vauva rääkyi ja huusi joskus useamman tunnin parvekkeella ja otettiin takaisin sisään seksiaktin jälkeen. Tein valituksen vaikka en mistään yleensä valita, mutta olin huolissani. Isännöitsijä kävi jututtamassa tätä perhettä ja ei silloin harrastaneet seksiä joten valitukseni ei johtanut mihinkään.
Laita sitä sitruunaa johonkin suihkepulloon ja anna täyslaidallinen nenille, kun haukkuminen alkaa.
Se on sinun hommasi opettaa haukkuminen pois. Ettei se mölyä jokaisesta rapasahduksesta rapussa ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiän talossa oli oksettava pariskunta jotka laittoi vauvan huutamaan (oikeasti huutamaan ja rääkymään) pahimmillaan useaksi tunniksi kolme-5 kertaa viikossa, parvekkeen oven auki ja harrastivat kovaäänistä seksiä niinkuin olisi tehnyt ne äöniefektit tahallaan, vauva rääkyi ja huusi joskus useamman tunnin parvekkeella ja otettiin takaisin sisään seksiaktin jälkeen. Tein valituksen vaikka en mistään yleensä valita, mutta olin huolissani. Isännöitsijä kävi jututtamassa tätä perhettä ja ei silloin harrastaneet seksiä joten valitukseni ei johtanut mihinkään.
Ei ne matrixissa johda. Minä tein työkeikalla valituksen naapurista joka rääkyi kaiket yöt, minä sain varoituksen.
Sincc
Totesin, että ei näiden matrixin kus.i.päiden kanssa kannata "elää".
Sincc
Haggasin tosin harjanvarrella joka kerta kattoon, kun se rääkyminen alkoi ;)
Rääkyjä ei kuitenkaan saanut mitään häätöä. Koskaan.
Eli ei matrixissa ASIOILLE koskaan tehdä mitään. Häiriköidään vaan ihmisiä, kuten palstallakin ..
Sellaist bashkaa koko tämä tarina.
Sincc
Saattoivat myös siirrellä huonekaluja 02-04-06 yöllä ..
Jne .. heitellä tavaroita pitkin lattioita 06 aamulla.
Ei tullut häätöä. Munaton matrixin kätyri isännöitsijä oli.
Sincc
Jatkoin harjanvarrella hakkaamista, mölyännnmän takia. Varmaan muilla naapureilal oli kiwaa ;)
yleisemmällä tasolla, isännöitisjäkin voi saada itselleen käräjäkäynnin välinpitämättömyydestä ja riidan lietsomisesta jossain yhtiössä. kostovalituskierre.
Sellaiselle toimijalle ei kannata investoida yhtään mitään.