Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsen tarha-aikana käydä mielestänne kaupassa tai salilla?

Vierailija
02.01.2021 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni laittaa huvikseen, ei jaksa itse hoitaa. Näitä on paljon.

No eihän se lapsi silloin ole siellä huvikseen jos vanhempi ei jaksa hoitaa täyspäiväisesti.

Vierailija
22/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy toki, ei se minulta ole pois. Itsekin sometan ja hoitelen omia asioitani työajalla. Tiedä vaikka kaupassa törmättäis ja katsottais toisiamme miettien että hetkinen, eikö SINUN pitäisi olla lapsen kanssa tällä hetkellä?

Tarhan täti

Olet huono hoitaja, etkä sovellu tuolla asenteella alalle. Toivottavasti saat potkut tai tajuat itse tehdä jotakin muuta. Sinun tehtäväsi on siellä hoitopaikassa hoitaa lapsia ja saada siitä tehtävästä palkkaa. Sinulle ei makseta perheiden valintojen arvostelusta eikä somessa maleksimisesta.

Minä olen ihan eri alalla, mutta silti minua välillä kummastuttaa, kuinka lastenhoito on ammattilaisille pakollista mutta lapsen omille vanhemmille yksilöllinen valinta, jota ei saa edes arvostella.

Mikä sen sinusta pitäisi olla?

Aina lapsia on muutkin hoitaneet kuin omat vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy toki, ei se minulta ole pois. Itsekin sometan ja hoitelen omia asioitani työajalla. Tiedä vaikka kaupassa törmättäis ja katsottais toisiamme miettien että hetkinen, eikö SINUN pitäisi olla lapsen kanssa tällä hetkellä?

Tarhan täti

Olet huono hoitaja, etkä sovellu tuolla asenteella alalle. Toivottavasti saat potkut tai tajuat itse tehdä jotakin muuta. Sinun tehtäväsi on siellä hoitopaikassa hoitaa lapsia ja saada siitä tehtävästä palkkaa. Sinulle ei makseta perheiden valintojen arvostelusta eikä somessa maleksimisesta.

Toivottavasti saankin, pääsisin liiton rahoille kuten ilmeisesti sinäkin. Harmi vaan että työnantaja pitää kynsinhampain kiinni jokaisesta, joka suostuu vielä edes sillointällöin saikuiltaan käymään kääntymässä töissä. Ei ole kovin vetovoimainen nääs tuo ala, ellet ole huomannut.

Mutta vakavasti puhuttaessa, eipä voisi vähempää kiinnostaa mikään työttömän kersan kasvattaminen.

Täti-ihminen

Vierailija
24/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikossa yksi vapaapäivä kun lapset ovat kuitenkin päiväkodissa, silloin harrastan / siivoon / lepään / käyn kaupassa :)

Vierailija
25/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käynyt kaupassa ennen lasten hakemista. Ostokset ovat kylläkin autossa, joten työntekijöiden tai muiden vanhempien ei tarvitse pahoittaa niistä mieltään. Jos olisin yksin lasten kanssa, kävisin myös mahdollisuuksien mukaan salilla tai muuten liikkumassa ennen hakemista. Parempihan se tuttu hoitopaikka on kuin joku salin lapsiparkki.

Vierailija
26/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa.

Hoitoajasta tehdään sopimus. Se on sitten oma asia mitä silloin tekee.

Kannatatko myös subjektiivista päivähoito-oikeutta? Kokopäivähoito myös osa-aikatyötä tekeville, kuten myös nuorempaa sisarusta hoitaville ja työttömille, vaikka ei hakisi töitä?