Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luksusmerkit ovat niin tärkeitä monille rahvaille ihmisille?

Vierailija
02.01.2021 |

Tunnen myös useita hyväosaisia ihmisiä, eikä heille ole mitenkään tärkeää, onko heillä käytössään joku merkkilaukku tai -takki.

Milloin merkkituotteista on tullut jotain rahvaiden hyvän elämän mittareita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lähinnä rahvaita eikä yhtäkään kiinnosta "luksusmerkit". Tai nojoo, vessapapereissa itsekkin ostan vaan lambia. 

Vierailija
2/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten puheiden perusteella ala-asteella vertaillaan paljonkin tavaroita, vaatteita ja perheiden varallisuutta. Jos lapsena on ilman näitä "luksusmerkkejä", niin sitten varmaankin haluaa aikuisena hankkia niitä jos pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmisten ostaa mitä haluavat. Itse en koskaan laittaisi rahaa esim. 800€ laukkuun mutta ei haittaa pätkääkään jos joku muu laittaa.

Vierailija
4/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihminen ei omassa elämässään ole saavuttanut mitään ansiokasta omaa statusta yritetään nostaa merkkituotteiden avulla eli kyse on ihmisen heikosta itsetunnosta. Jotkut yrittää nostaa omaa arvoaan kuuluisilla tai muuten ansioituneilla tuttavilla sen sijaan että itse yrittäisivät itse saad jotakin aikaan.

Vierailija
5/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli dokkari Briteistä. Merkkituotteet ja kalliit autot houkuttaa nuoria huumejengeihin.

Myy "tätä" kadunkulmalla, niin sullakin on kohta varaa tähän takkiin. Ei ole yllätys myöskään ihonväri näissä piireissä.

Vierailija
6/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on huonosta lapsuudesta johtuva syvä arvottomuuden tunne, vanhemmilta ei ole saatu pyyteetöntä hyväksyntää ja rakkautta. Tätä tyhjyyttä yritetään sitten aikuisena täyttää merkkituotteilla, joiden mielletään nostavan omaa arvoa. "Katsokaa, olen tärkeä, olen Louis Vuittonin arvoinen!"

Itselläni on ollut hyvä lapsuus ja tunnen itseni arvokkaaksi, tärkeäksi ja rakastetuksi myös nykyisen, oman perheeni ansiosta. En arvosta merkkituotteita merkin vuoksi, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi ne vetoavat moniin ihmisiin. Status on ihmiseläimelle tärkeä, ja merkkituotteiden valmistajat tietävät sen. Kaikki perustuu mielikuvaan siitä, että merkkituote tekisi ihmisestä jotenkin muita paremman, nostaisi statusta. Jos ihminen kokee itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi, hän tietää ettei voisi paremmin "menestyä" elämässään. Siksi statuskilpailuun ei ole tarvetta lähteä.

Vierailija
7/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten puheiden perusteella ala-asteella vertaillaan paljonkin tavaroita, vaatteita ja perheiden varallisuutta. Jos lapsena on ilman näitä "luksusmerkkejä", niin sitten varmaankin haluaa aikuisena hankkia niitä jos pystyy.

Ei halua. Paitsi osakesalkkuun ja se on ihan eri asia se.

Vierailija
8/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ihmisten ostaa mitä haluavat. Itse en koskaan laittaisi rahaa esim. 800€ laukkuun mutta ei haittaa pätkääkään jos joku muu laittaa.

Mun puolesta saavat hankkia niitä niin paljon kuin sielu sietää. Omistan yhden laukkuja valmistavan firman osakkeita. Laukkuja en, koska ne ovat mielestäni rumia.

Vierailija
9/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halveksittavaa ostaa kallis merkkilaukku.

Vierailija
10/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on huonosta lapsuudesta johtuva syvä arvottomuuden tunne, vanhemmilta ei ole saatu pyyteetöntä hyväksyntää ja rakkautta. Tätä tyhjyyttä yritetään sitten aikuisena täyttää merkkituotteilla, joiden mielletään nostavan omaa arvoa. "Katsokaa, olen tärkeä, olen Louis Vuittonin arvoinen!"

Itselläni on ollut hyvä lapsuus ja tunnen itseni arvokkaaksi, tärkeäksi ja rakastetuksi myös nykyisen, oman perheeni ansiosta. En arvosta merkkituotteita merkin vuoksi, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi ne vetoavat moniin ihmisiin. Status on ihmiseläimelle tärkeä, ja merkkituotteiden valmistajat tietävät sen. Kaikki perustuu mielikuvaan siitä, että merkkituote tekisi ihmisestä jotenkin muita paremman, nostaisi statusta. Jos ihminen kokee itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi, hän tietää ettei voisi paremmin "menestyä" elämässään. Siksi statuskilpailuun ei ole tarvetta lähteä.

Teineillä tai nuorilla aikuisilla (varsinkin jos he alkuaan ovat altavataajan asemassa soisaalisesti) ei myöskään ole kovin montaa muuta konstia "nostaa statustaan" kuin merkkituotteet. Aikuiset voivat osoittaa asemaansa myös muunlaisilla tavoilla - osa pitäytyy toki tuossa merkkivaatemoodissa pidempäänkin.

Vierailija
11/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. köyhä kirjoitti:

Tunnen lähinnä rahvaita eikä yhtäkään kiinnosta "luksusmerkit". Tai nojoo, vessapapereissa itsekkin ostan vaan lambia. 

Minä käytän vain Lamborghini-vessapaperia.

Vierailija
12/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei päde ainakaan minuun. En saanut lapsena koskaan mitään luksusmerkkitavaroita, enkä ole kokenut niitä aikuisenakaan tarvitsevani, vaikka olisi sitä varaa jotain sellaista ostaakin.

Vierailija
13/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymysten mestari. Montako miksi-aloitusta aiot tänään tehdä?

Vierailija
14/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittymättömissä yhteiskunnissa ja yhteisöissä ihmisen status näkyy päälle päin. Olen reissannut kehitysmaissa, ja siellä on hyvin yleistä että kun köyhä ihminen saa rahaa, hän hankkii hienot vaatteet tai koruja. Meistä se voi vaikuttaa hölmöltä ja pinnalliselta, mutta korruptoituneessa yhteiskunnassa voi olla välttämätöntä näyttää rikkaalta jotta saisi edes ihan perusjutut.

Me suomalaiset elämme varsin poikkeuksellisessa yhteiskunnassa, jossa tuulipuvussa tukka pystyssä saa aivan yhtä hyvää palvelua kaupassa tai lääkärissä tai poliisiasemalla. Käytän tätä etuoikeutta enkä törsää ulkomuotoon.

Vierailija
15/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tollompi väki alkaa pukeuta Burberryyn ja kantaa Vuittonin laukkuja, noiden merkkien arvo sulaa ja ne kertovat vain, että niiden omistaja on tyhmä. Niistä tulee chav-kamaa.

Vierailija
16/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,,, kirjoitti:

Kun tollompi väki alkaa pukeuta Burberryyn ja kantaa Vuittonin laukkuja, noiden merkkien arvo sulaa ja ne kertovat vain, että niiden omistaja on tyhmä. Niistä tulee chav-kamaa.

Näin tapahtui UK.ssa.

Burberry.stä tuli tavallisen duunarin merkki, kun haluajien määrät nousi.

Eipä siinä kukaan voittanut

Vierailija
17/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen muutaman miljönäärinkin ja kyllä siellä merkkilaukkuja on. Ei vaatehuoneellista, mutta on.

Itse olen ostanut laukkuni, koska halusin ostaa.

Olen käyttänyt niitä ahkerasti ja aion käyttääkin

Vierailija
18/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen muutaman miljönäärinkin ja kyllä siellä merkkilaukkuja on. Ei vaatehuoneellista, mutta on.

Itse olen ostanut laukkuni, koska halusin ostaa.

Olen käyttänyt niitä ahkerasti ja aion käyttääkin

Entä jos käyttää reppuja?

Vierailija
19/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista statusta tai varakkuutta tai itsevarmuutta ei tarvitse julistaa mitenkään. Epävarmuudesta tuollainen johtuu Suomessa.

Olen varakas ja ostan halvinta vessapaperia ja vaatteita esim. Tokmannilta.

Vierailija
20/23 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas ja en osta merkkijuttuja. Vaatteetkin usen Lidlistä. Kun on rahaa oikeasti on vapaa. Ei tarvitse yrittää näyttää varakkaammalta kuin on. Niklas Herlinkin pämppäsi räkälöissä eikä hienoissa ravintoloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi