Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikö sitten nykyään kehdata kiljua huvipuistolaitteissa?

Vierailija
08.06.2014 |

Olen 31 vuotias ja nuorempana muistan,kun kuului Lintsinkin laitteissa kiljuntaa,riemusta siis. Itse kävin nyt piitkästä aikaa kunnon vemputtimissa Lintsillä ja myös Särkänniemessä. Olen aina huutanut kurkkusuorana ilosta ja riemusta. Mut hämmästelin,kun kaikki muut ovat tuppisuina,eikä oikeastaan missään kuulunut muiden ääniä,kuin omani. Muutama epäoonistunut yritys sieltä kuului,mutta kuulosti siltä,että häpesivät edes pientä äännähdystä ja kiljunta loppui aina heti,ennenkuin pääsi vauhtiin. Itse nuorempanakin "nautin" lähtiessä huvipuistosta,kun ääni oli käheänä ja hauskaa oli. Ainut ääni mitä huvipuistossa kuului,oli lokit ja laitteiden surinat. Mitä te nykynuoret häpeilette huutaa riemusta,kun kiljuminen on sallittua?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette käyneet testaamassa Kingin?

Vierailija
22/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:13"]Joko olette käyneet testaamassa Kingin?

[/quote]

21 ei nähtävästi,koska mikään ei ota häntä vatsanpohjasta. Musta oli kiva,kun yks äiti meni lapsensa kanssa lasten kingiin lintsillä ja häntä otti vatsanpohjasta,eikä hävennyt näyttää tunteitaan,vaikkei sekään sit jollain muilla ota vatsanpohjasta..ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kiljua? Ihan samalla tavalla pitäisi huutaa vaikka suojatiellä tai siinä vaiheessa, kun avaa kotioven. Eihän sitä ikinä tiedä, kenet kotoaan löytää.

Vierailija
24/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon Enterprise Tykkimäessä pisti kyllä tän 32 vuotiaan kiljumaan ja kovaa! Varmaan osaksi senkin takia että on niin pirun vanha laite ja ruuvit senkun helisi... :)

Vierailija
25/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Tässä suomalaiset taas vauhdissa. "Ihan lällyä", "mitä sitä turhaan kiljua vaikka on kivaa" "ärsyttää ne kiljujat" jne. jne. Italiassa huvipuistossa teinit lauloivat, kiljuivat ja nauroivat jopa laitteiden ulkopuolellakin enemmän kuin suomalaiset lintsin hurjimmassakaan vempeleessä.

Jotenkin säälittävän huvittavaa ajatella jotain kieputinta missä jäyhät suomalaiset istuvat katse tiukasti horisontissa ääntäkään päästämättä. Hurjimmat tokaisevat kyydin jälkeen, että no kyllähän se vähän mahan pohjasta kouraisi. :D Ihan terveellistä olisi antaa äänen tulla ulos, siitähän se riemukas "lintsiolo" yleensä syntyykin, kun on saanut kiljua ja nauraa vatsan pohjasta asti.

Itsekään en pidä kiljujista noin muuten, mutta huvipuistossa se nyt vaan kuuluu asiaan, kuten muutenkin iloinen mieli ja energinen fiilis.

Vierailija
26/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiljuin ennen mielelläni suomalaisissa huvipuistoissa, mutta sitten mm. muutaman benji-hypyn hypättyäni ja ulkomailla oikeasti hurjissa huvipuistolaitteissa käytyäni ei vaan litsillä tule enää tarvetta kiljua. Eli lällyjä ovat minunkin mielestä. Kieppikin tekee heilumisellaan korkeintaan kipeää, muttei loppujenlopuksi ole lainkaan hurja. Eikä sitä huutoa voi pakottaakaan vaan spontaania sen pitää olla.

Vierailija
27/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kilju koska en vaan osaa eikä tule edes mieleen kiljua. Hauskaa minulla silti on Suomen jokaisessa huvipuistossa eikä haittaa vaikka tee muut vähän ääntä pidätte munkin puolesta.

Vierailija
28/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä laitteissa edelleenkin kiljuntaa kuuluu eli ap on tainnut vain kuuroutua iän myötä.

Vierailija
29/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kiljun :3 Oltiin lintsillä nyt viikonloppuna.

t. teini

Vierailija
30/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiljuin ennen, mutta en enää. Kerran vuoristoradassa meni jotain suuhun kun kiljuin, oliko se sit ötökkä vai mikä. Sen jälkeen on suu pysynyt visusti kiinni :D

Vierailija
31/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:38"]

Joopa joo. Tässä suomalaiset taas vauhdissa. "Ihan lällyä", "mitä sitä turhaan kiljua vaikka on kivaa" "ärsyttää ne kiljujat" jne. jne. Italiassa huvipuistossa teinit lauloivat, kiljuivat ja nauroivat jopa laitteiden ulkopuolellakin enemmän kuin suomalaiset lintsin hurjimmassakaan vempeleessä.

Jotenkin säälittävän huvittavaa ajatella jotain kieputinta missä jäyhät suomalaiset istuvat katse tiukasti horisontissa ääntäkään päästämättä. Hurjimmat tokaisevat kyydin jälkeen, että no kyllähän se vähän mahan pohjasta kouraisi. :D Ihan terveellistä olisi antaa äänen tulla ulos, siitähän se riemukas "lintsiolo" yleensä syntyykin, kun on saanut kiljua ja nauraa vatsan pohjasta asti.

Itsekään en pidä kiljujista noin muuten, mutta huvipuistossa se nyt vaan kuuluu asiaan, kuten muutenkin iloinen mieli ja energinen fiilis.

[/quote]

Juuri kiljuminen tekee huvipuistosta huvipuiston. Nykyään penikat kiljuvat yötäpäivää trampoliiinilla ja kouluissa välitunnilla ja aloittavat touhun jo päiväkodissa, huvipuistossa istutaan tuppisuuna.

Vierailija
32/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:03"]lällyjä kaikki. (joillekkin pikkulapsille voikin olla ihan jees, mutta tuskin kenelekkään aikuiselle

[/quote]

Ihanaa, taidankin sitten pysyä lapsena aina :)

t: eräs keski-ikäinen, joka ei kestä edes lasten vuoristorataa eikä sitä isompia laitteita ole koskaan kokeillut

Vierailija
33/34 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. Suomalaiset lapset elämöivät koulussakin niin paljon että tänne pisatutkimuksia ihastelemaan tulevat muut opettajat olivat taannoin järkyttyneitä asiasta ja kurin puutteesta.

Samat lapset istuvat huvipuistossa tuppisuuna, kun muissa maissa siellä iloitaan kuten kuuluukin!

Vierailija
34/34 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistossa nautitaan laitteista jah vauhdista, ei siellä tarvii kiljua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän