Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaimmat valituset naapureilta?

Vierailija
08.06.2014 |

Meistä valitti aikoinaan samassa rapussa asunut mamma, kolistellaan kuulemma rapussa. Oli soittanut isännöitsijälle.Isännöitsijä sitten soitti meille ja oli kertonut mammalle että oli sama päivä kun muutettiin rappuun....:)

Kommentit (263)

Vierailija
41/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:24"]

Kuka riemuidiootti varastaisi pyörän kirkkaassa päivän valossa niin, että piha raikaa kilkuttelun äänestä?

[/quote]

Pyörien varastaminen keskellä päivää on helppoa ja hyvää bisnestä. Kannattaa katsoa Youtubesta videoita, joissa ulkopuoliset vain kävelevät ohi tai jopa pysähtyvät auttamaan pyörän vrastamisessa. Paljon epäilyttävämpää niitä lukkoja on sahata keskellä yötä.

Vierailija
42/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:20"]

Olisi se aika kummaa että oman asunnon väki nukkuu ja ei häiriinny, mutta naapuri aivan toisessa asunnossa häiriintyy. Silloin on varmaan syytä valita jokin muu asumismuoto (naapurin)!

[/quote]

No just, tyypillinen MINÄ MINÄ asenne. Kun kerran meidän lapset saa nukuttua niin kyllä kaikkien muidenkin talossa pitää pystyä nukkua vaikka nyt pikkusen pestään pyykkiä keskellä yötä...Olette todellinen WT-perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes tuota otsikkoa voi oikolukea? Vituttaa lukea virheellistä tekstiä!

Vierailija
44/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:04"]

Itse käyn wc, suihkussa ja saunassa milloin sattuu (rivi+kerrostalossa). Yöllä: 01, 03, 04 jne.

Eikä kukaan ole kymmeniin vuosiin valittanut.

[/quote]

Meidän tuttu muuten kertoi meille (ei ole siis valittanut kenellekään) että heidän naapuri rivitalossa käy keskellä yötä 2-4 aikaan aina saunomassa ja se kuuluu selvästi heille. En kyllä ymmärrä sitä miksi joku saunoo aamuyöllä, kyllä ne pahimmat paskat voi pestä suikussakin pois?

[/quote]

Siksi, kun ei välitä eikä kiinnosta muut ihmiset ja heidän yöunensa tippaakaan, vaan oma perse on ainoa mikä merkitsee. Onneksi minulla on loistavat naapurit, eikä sellaisia jotka saunovat kiusallaan keskellä yötä koska "minäminäminä minulla on oikeus!".

Vierailija
45/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:41"]

Itse käyn wc, suihkussa ja saunassa milloin sattuu (rivi+kerrostalossa). Yöllä: 01, 03, 04 jne.

[/quote]

Meidän tuttu muuten kertoi meille (ei ole siis valittanut kenellekään) että heidän naapuri rivitalossa käy keskellä yötä 2-4 aikaan aina saunomassa ja se kuuluu selvästi heille. En kyllä ymmärrä sitä miksi joku saunoo aamuyöllä, kyllä ne pahimmat paskat voi pestä suikussakin pois?

[/quote]

Siksi, kun ei välitä eikä kiinnosta muut ihmiset ja heidän yöunensa tippaakaan, vaan oma perse on ainoa mikä merkitsee. Onneksi minulla on loistavat naapurit, eikä sellaisia jotka saunovat kiusallaan keskellä yötä koska "minäminäminä minulla on oikeus!".

[/quote]

Tarkoitin ihan, että en ymmärrä aamuyöllä saunomista (enkä pyykinpesua) vaikka ei olisi naapureitakaan. Itse kyllä nukun öisin ja jos on tarvetta yöllä peseytyä jostain syystä, niin otan pikasuihkun. Tosin jos vuorokausirytmi on päivät zzzzzz ja yöllä valvotaan niin sittenhän se on normaalia kai.

Vierailija
46/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:24"]

Kuka riemuidiootti varastaisi pyörän kirkkaassa päivän valossa niin, että piha raikaa kilkuttelun äänestä?

[/quote]

Pyörien varastaminen keskellä päivää on helppoa ja hyvää bisnestä. Kannattaa katsoa Youtubesta videoita, joissa ulkopuoliset vain kävelevät ohi tai jopa pysähtyvät auttamaan pyörän vrastamisessa. Paljon epäilyttävämpää niitä lukkoja on sahata keskellä yötä.

[/quote]

Ymmärtäisin sellaisen, että sahalla lukko poikki ja pyörä messiin, mutta kun tilanne tosiaan oli sellainen, että työtä oli tehty jo parisen kymmentä minuuttia ja välillä miehet keskeyttivät työn miettiäkseen mitä voisi kokeilla seuraavaksi. Ei siis mitään hämärää otanpa-tässä-nyt-jonkun-pyörän toimintaa. Ja naapuri olisi voinut vaikka huutaa ensin ikkunasta jos ei uskalla ulos tulla kysymään mitä on tekeillä. Poliisit naureskelivat tällä kertaa, mutta varmasti on inhottavaa saada tällaisia hälytyksiä, jotka voisi hoitaa myös muuten ja jotka vievät kuitenkin aikaa pois oikeilta hälytyksiltä.

Vierailija
47/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin exäni kanssa rivarikämppään... Muuttopäivänä ( 20 c pakkasta ) ajoin pari kertaa autoni sitä kävelytietä asunnon oven eteen että saisin nopeasti tyhjennettyä tavarat autosta asuntoon eikä niitä tarvitsisi raahata pakkasessa parkkipaikalta kämpälle. No, olin siinä tekemässä toista tyhjennystä ehkäpä, kun seinänaapuri tuli valittamaan että siinä ei saa pitää autoa ja hän on saanut kerran sydänkohtauksen ja ambulanssin tarvitsee päästä talon eteen jne. Minä siinä yritin änkyttää että tämä on väliaikaista ja näin muuttopäivänä pitäisin tätä autoa tässä n. 5 minuuttia kerrallaan. Sellainen "tervetulotoivotus"...

toisen kerran tämä sama naapurin ukko tuli valittamaan kun olimme jonkun aikaa asuneet kämpässämme ja exäni hakkasi nauloja seinään tms. Yhtäkkiä tajusin että kello on 21.55 tms ja kohta alkaa hiljaisuus... No, hommat lopetettiin saman tien että ei vaan kymmeneltä enää metelöidä. No, tasan kymmeneltä soi ovikello ja alkoi kamala valitus ja marmatus vaikka meillä oli ollut jo tovi hiljaista. 

Vierailija
48/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 05:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:20"]

Asutaan rivarissa, samassa yhtiössä useampi talo peräkkäin. Talojen välistä pääsee takametsään, jossa on hyvät koiran lenkityspolut. Viereisen talon naapuri oli saanut kauhean huutoraivarin meidän tytölle joka oli mennyt meidän ja heidän talojen välistä metsään, oli kuulemma "liian lähellä" heidän pihaansa. Ei siis koira tai tyttö kumpikaan astunut heidän pihalleen, siinä on aita, mutta liian lähellä. Ei mulle lopulta ihan selvinnyt että mikä tämä "liian lähellä" sitten oli, tytön mukaan ehkä n. metrin päästä naapurin aidasta kulki. Myöhemmin tähän väliin ilmestyi "ei läpikulkua" kyltti. Isännöitsijän mukaan saamme tietysti mennä talomme taakse ihan kummalta puolelta tahansa, mutta tyttö pelästyi huutavaa naapurinsetää niin paljon että kulkee nykyään toiselta puolelta koiran kanssa.

Samaiset naapurit olivat ajaneet lapsemme pois yhteisen leikkikentän toiselta puolelta, joka oli kuulemma heidän talonsa puolisko.. Isännöitsijältä vielä ihan varmuuden vuoksi tarkistin että onhan se koko alue yhteinen kun samaa yhtiötä kuitenkin ollaan. On kyllä ja lapset saa leikkiä ihan kummalla puolella vaan. Ilmeisesti se että leikkialueella on kaksi keinua ja kaksi hiekkalaatikkoa hämäsi naapurin luulemaan että toinen olisi toisen talon ja toinen toisen.

Aiemmin asuttiin omakotitalossa, siinä asui ainoana rajanaapurina vanhempi pariskunta jonka mies oli ihan hullu. Sai useampaan kertaan hirveät huutoraivarit ennen kuin lapset oppi varomaan heitä. Kerran oli meidän pihalta vahingossa lentänyt frisbee heidän nurmikolle, tämän hakemisesta tuli huuto (siis tosiaan sellainen kiroilukarjunta). Samoin joskus huusi ja karjui koirallemme joka oli kyllä ihan meidän omalla pihalla mutta oli ilmeisesti haukahtanut tälle miehelle (ei ihme). Valitti että lasten trampoliinilla hyppimisestä kuuluu liian kova ääni ja että edellisistä asukkaista ei ollut kuulemma mitään vaivaa niin kuin meistä. Edellinen asukas myi siis talonsa kun muutti vaimonsa kuoleman jälkeen vanhainkotiin.

Ai niin ja valitti hän kerran kuinka pilaamme koko kadun näkymän kun mies oli leikannut nurmikkoon sellaisen "radan" lapsille juosta eikä siis siististi koko nurmea.

[/quote]

Hassua, että teille juuri sattuu aina hulluja naapureita, jotka huutaa teidän viattomille kultamussuille. Kohta varmaan tulee hulluja poliiseja, jotka tuo teidän viattomia teinejä kotiin.

Minäkin olisin tyytyväinen, jos pari kovaäänistä ja huonotapaista riiviötä säikähtäisi niin, että kiertäisi toista kautta, eikä roikkuen meidän takapihan aidalla kuola valuen, kun syömme/juomme/juttelemme/teemme pihatöitä

[/quote]

Onko frisbeen heitteleminen sinusta huonotapaista? Minulla ei ole lapsia mutta kerran kyllä poltin hihani, kun naapurin tytöt hyppivät narua pihatiellä ja eräs toinen naapuri tuli tytöille raivoamaan että NAURAVAT LIIAN KOVAA. Oli lauantai ja kello oli ehkä 13.30. Samainen naapuri valitti siitä, että nämä tytöt pitävät labradorinnoutajaansa irti OMALLA PIHALLAAN, josta koira ei ole koskaan karannut minnekään, valittajanaapuri kirjoitti jopa yleisönosastolle siitä. Onneksi sai melko hilpeitä vastauksia kirjeeseensä. Tämä perhe on mukava, ja heidän tytöt pelaavat jalkapalloa, leikkivät muutenkin aktiivisesti ulkona ja ovat iloisia. Naapuruston pojille tämä valittaja ei tietenkään sano mitään, vaikka pojat pitävät moninkertaisesti enemmän meteliä (hekään eivät ole koskaan häirinneet minua).

Mietin usein, että ne jotka eivät kestä nähdä lasten naamoja voisivat muuttaa jonnekin saareen erakoiksi niin kaikilla olisi mukavampaa.

Vierailija
49/263 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelin asteikkoja ja sormituskuvioita saksofonilla ihan iltapaivalla (pyrin soittamaan kun on mahdollisimman vahan ihmisia kotonaan), mutta alakerran naapuri otti herneen nokkaansa ja alkoi vetamaan bassoriffeja taydella volyymilla :)

No, en ollut kylla paras naapuri tassa tilanteessa. Vaihdoin sivistyneet melodiat maailman arsyttavimpaan kappaleeseen, Tiritombaan, ja soitin sita muutaman minuutin looppina, viela vahan kovempaa kuin olisi tarvinnut. Naapuri lopetti. Jatkoin normaaleja harjoituksiani.

Parastahan tassa on, etta alakerran naapuri jarjestaa usein jumputusbileita, ja humalaisten nauru ja bassojumputus jatkuu pitkalle yli puolenyon. Heilla ei ole myoskaan mitaan kasitysta ajasta - soittavat pianoa puolenyon jalkeen ja kerran ennen aamukuutta! Katson oikeudekseni soittaa sumutorveani, kun sentaan pidan silmalla aikaa, volyymia ja varoitin seinanaapureita ennen torven hankkimista.

Vierailija
50/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 07:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:28"]

VOI SAATANA SENTÄÄN.

EI OLE TULLUT YHTÄ VALITUSTA 50 VUOTEEN.

KERTOISIKO SE JOTAIN???

[/quote]

Se kertoo ehkä sen 50%. Johan täällä on todettu, että on paljon (varmaan sen puolet) ihmisiä jotka EI VALITA vaikka heitä vituttaa naapureiden toiminta.

Vaikka ne naapurit eivät valita ei tarkoita sitä, että he pitäisivät teistä, johon kaltaisesi ihminen varmaan toteaa---> No mitäs eivät valita jos häiritsee, oma moka, kärsiköön melusta jos ei valita.

Vastasin noin jo puolestasi koska kaltaisesi ihmisen aivotukset on helppo aavistaa.

[/quote]

Tämä on totta. Älykäs ihminen tietää että ihmiinen pitää aina päänsä kiinni eikä koskaan häirititse ketään, jos on normaali mukava ihminen. Eli jos joku ei itse ymmärrä että aina pitää olla hiljaa, hän on silloin mulkku. Tässä tapauksessa älykäs ihminen tietää että ei kannata sanoa mitään koska elämänlaatu tulisi heikkenemään entisestään mulkun takia jos huomauttaisi. 

Itse en valitettavasti kuulu noihin älykkäisiin, vaan kuvittelin liian naiivinia että ihmisille voi sanoa jos heidän aiheuttamasta häiriöstä ja he korjaavat tilanteen välitömästi.

[/quote]

Se, että kukaan ei valita, ei riipu millään muotoa ihmisen käytöksestä. No yh:n elämästä varmasti valitetaan helposti, jos hän on hiljainen ja kiltti eikä hänellä vieraile vaikkapa ketään joka näyttäisi moottoripyöräjengin jäseneltä.

Sen sijaan kenelle ei valiteta, niin tietenkin röyhkeät ja huonokäytöksiset, ja ne joilla on sosiaalisia suhteita paljon paikkakunnalla.

Huonoimmat ja meluavimmat naapurit ovat ne, jotka pitävät itseään hyvinä ihmisinä ja hyvinä vanhempina, koska eivät juo ja tupakoi, vaan urheilevat tauotta pihalla. Jatkuav kyttääminen jos joku muu ei ole pihalla jatkuvasti ja toisten tupakat ja alkot ja jatkuva meteli pihalla.

Vierailija
51/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitin ihan, että en ymmärrä aamuyöllä saunomista (enkä pyykinpesua) vaikka ei olisi naapureitakaan. Itse kyllä nukun öisin ja jos on tarvetta yöllä peseytyä jostain syystä, niin otan pikasuihkun. Tosin jos vuorokausirytmi on päivät zzzzzz ja yöllä valvotaan niin sittenhän se on normaalia kai.

[/quote]No jos on vaikka tehnyt 16h töitä pölyisellä ja hikisellä kentällä (esim. festareilla) on aika taivaallista päästä saunaan silloin töiden loputtua eli yleensä klo 4 yöllä.

Vierailija
52/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 09:27"]

toisen kerran tämä sama naapurin ukko tuli valittamaan kun olimme jonkun aikaa asuneet kämpässämme ja exäni hakkasi nauloja seinään tms. Yhtäkkiä tajusin että kello on 21.55 tms ja kohta alkaa hiljaisuus... No, hommat lopetettiin saman tien että ei vaan kymmeneltä enää metelöidä. No, tasan kymmeneltä soi ovikello ja alkoi kamala valitus ja marmatus vaikka meillä oli ollut jo tovi hiljaista. 

[/quote]
Kiitos tämän rohkenen kertoa omankin tarinani: 
Maalasin erään televisio-ohjelman aikana pientä maustehyllyä, ja ohjelman päätyttyä sain työn valmiiksi. Paukutin maalipöntön kiinni, ja tosiaan siis pari kevyttä paukahdusta, ei mitään tynnyriserenadia. Kello oli hieman yhdeksän jälkeen. Naapurini kysyi seuraavana päivänä, että mitä minä metelöin, ja sitten sanoi että "älä enää tee niin, menen silloin nukkumaan". Pahoittelin toki, enkä enää tehnytkään niin.

Kaverini vanhempi vuorostaan tuli poraamaan seinään hyllyn, joskus seitsemän, kahdeksan aikoihin, ei päässyt aikaisemmin. Tämä naapurini valitti myös tästä. Hassua vain, että me asuimme naapurini kanssa ihan eri rapussa ja vastakkaisessa suunnassa kuin kaverini. :) Että oli varmasti korviahuumaava meteli.

Sittenpä alkoi jo naapurivälit hyytyä, kun tuli kommenttia jokaisesta asiasta (toki välimme menivät muusta syystä, mutta naapuruus ei kyllä helpottanut asiaa): mikäli varoitin että minulla on bileet tulossa silloin-ja-silloin, niin ei pienintäkään joustoa: hän menee nukkumaan yhdeksältä, joten ei saa mekkaloida ja piste. Pidin koko siinä asumisen aikana kahdet bileet, eli en ollut mekkaloiva bilehirmu. Ja näinäkin kertoina kyllä tiedostimme kymmenen hiljaisuuden. :) 

Mikäli minun vanhempani tulivat kylään, sain kautta rantain kuulla epäilyksiä että "minulla on varmaankin ollut bileet". Että kauheasti mekkalaa saakin aikaan kahvinkaadosta ja leivonnaisten tarjoilusta - ja he muuten tulivat ihan päiväsaikaan!

Naapuri ei muuten ollut edes se klassinen kyttäävä kissamummo, vaan minun ikäiseni. 

Vierailija
53/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli postiluukkuun A4:n kokoinen tiheästi kirjoitettu virallisennäköinen vuodatus "törkeistä jätelain rikkomisista taloyhtiössä." Kuulemma syyllinen voidaan selvittää, mm. pizzalaatikoista voidaan jäljittää ostaja. Kellekään muulle sellaista ei ollut tullut.

Harmi kun en sitä säästänyt. Makeat naurut siitä sai.

Vierailija
54/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin parikymppinen ja muutin ensimmäiseen omaan asuntooni, alkoi alapuolellani asuva rouva olla jatkuvasti oven takana valittamassa milloin mistäkin. lopulta jutut menivät täysin pimeiksi, mm. että siirtelen huonekaluja kaikki yöt ! uhkasi hommata minulle häädöt, vaan kas kummaa isännöitsijä oli puolellani eikä kukaan muu naapuri ollut minusta valittanut

Vierailija
55/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä kellarissa väärällä puolella rappua. Kyseinen pappa myös osas sujuvasti selittää millä pyörällä ei oo ajettu kahteen vuoteen ja mistä pyörästä on kumi puhki.

Vierailija
56/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin naapurissa asunut mummo valitti isännöitsijälle että työkaverini tupakoi asunnossaan. "sitten se savu tulee tänne minun puolelleni pistorasioista".

Työkaveri ei tupakoinut ollenkaan, mutta mummo oli päättänyt että noin se vaan on.

Vierailija
57/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kääntöpuolena sitten toinen tarina. Äitilläni oli vuokra-asunto, johon muutti oikein nörtti-lookinen yh-äiti. (nörtti-look: paksut silmälasit, vaatimattomat vaatteet, maantienvärinen tukka ponnarilla jne.) Vähän ajan päästä naapuritalossa asuva pariskunta alkoi tehdä tarkkailuraporttiaan äidilleni. Raportin ydin oli siinä, että nainen harrastaa prostituutiota asunnossa. Tuli tarkat ajat, koska miehiä tulee ja menee. Samana päivänä saattoi kuulemma käydä 3-5 miestä parin tunnin välein ja näin tapahtui aina, kun lapsi oli pois kotoa. Äitini vähän suutahti, kun on aina ärsyyntynyt, jos hänen vuokralaisiaan painostetaan ja kytätään turhasta. No, aikaa kului ja asiasta tuli sitten ihan isännöitsijältäkin yhteydenotto. Äiti vaan leimasi sen edelleen sen saman naapuroston skitsoiluksi. Sitten alkoi vyyhti purkautua... Mainitsi asiasta eräälle, joka tietää näistä asioista työnsä puolesta ja todellakin, nainen myi itseään. Lisäksi lapsia oli useampia, mutta kaikki muut paitsi tämä yksi oli huostaanotettu äidin juomisen ja miesbisneksen takia. Tämä yksikin oli 90% ajasta hoidossa isovanhemmilla. Ei ikinä olisi uskonut ulkonäön ja olemuksen perusteella mitään tuollaista. Pakkohan se oli sieltä laittaa pois ja siinä kävi ilmi, että edellisessä asunnossa oli tullut sama ongelma.

Että joskus ne kyttääjät on oikeassakin...

Vierailija
58/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajastan pyykkikoneen ja tiskarin pesemään yöllä. Pyykkiä pyrin pesemään joka yö koneellisen, niin ei viikonloppuna mene aikaa pyykinpesuun (5 henkinen perhe!) Ja onhan koneissa ollut yöohjelma jo vuosikausia :)

Vierailija
59/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin eukko tuli hakkaamaan ovea su-iltana yhdeksältä ja ulvomaan, että "nyt loppuu se seksin harrastaminen!!! en kestä enää kuunnella!" avasin oven ja ilmoitin, etten todellakaan harrasta seksiä siskoni kanssa..

Vierailija
60/263 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten vetää noille puuttujille heti alkuunsa raja. Ei kannata yhtään lähteä joustamaan vaan saavat siitä pikemminkin syyn jatkaa posmitustaan. Ensin tulee yksi pieni ja hassu pyyntö. Sitten seuraava ja seuraava jne. Parempi heti alkuunsa viheltää peli poikki ja ottaa etäisyyttä. Ei tule vaatimuksia ja riitoja, kun pysyy etäällä. Mitään ystävällistä lainailua ei kannata harrastaa, koska seuraavaksi siitä lainasta tulee oikeus jne. Naapureiden kanssa olen 27 vuotta (eli siitä, kun täytin 18) tullut hyvin toimeen, kun olen hoitanut omat asiani, en ole puuttunut toisten tekemisiin ja vaihdan postilaatikolla muutaman ystävällisen sanan, mutten muuten ala kaveerata. Ei kukaan ole koskaan huomauttanut tai vaatinut mitään älytöntä. En myöskään esitä naapureille vaatimuksia, jos elävät suunnilleen normaalia elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä