Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko uudemmissa kerrostaloasunnoissa parempi äänieristys?

Vierailija
01.01.2021 |

Käsittääkseni pitäisi olla. Haen asuntoa, jossa seinät ei olisi ”paperia” kuten nykyisessä. Kaiken kruunaa vielä juoppopariskunta, niiden kaikki puhe kuuluu yöllä läpi.

Tarkoitan, ett olisiko varminta etsiä uudempaa kämppää? Tottakai tuo on paljon naapureistakin kiinni.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon usein varsinkin nyt korona-aikaan tehnyt virtuaaliohjaustreenejä. Mahtaa alakerran asukki tykätä, kun saattaa useamman kerran viikossa kuulua tunnin ajan hyppimistä ja pomppimista. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että minulla on täysi oikeus jumpata (maton päällä) asunnossani kunhan en tee sitä hiljaisuusaikana. Ja tiedän, että tässä talossa kuuluu koiran leikitkin alakertaan, niin saati sitten kolme-neljä kertaa painavamman ihmisen. Mutta ei oo ainakaan vielä valituksia tullut.

Vierailija
82/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu, riippuu niin monesta. Eniten naapureista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin

Vierailija
84/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010-luvulla rakennetusssa on vähän parempi, esimerkiksi vessalorotukset eivät samallatavoin kuin vaikkapa 80/90-luvun vaihteen paremmassakaan, mutta paikoitellen puuroutunut puhe ja aivastukset, saunaankin kantautuu alakerran kylppäristä, jotta täydellistä rauhaa turha odottaa, vaikka asuinkerros ja huoneiston sijainti vaikuttaa tietysti myös. 

Vierailija
85/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2010-luvulla rakennetusssa on vähän parempi, esimerkiksi vessalorotukset eivät samallatavoin kuin vaikkapa 80/90-luvun vaihteen paremmassakaan, mutta paikoitellen puuroutunut puhe ja aivastukset, saunaankin kantautuu alakerran kylppäristä, jotta täydellistä rauhaa turha odottaa, vaikka asuinkerros ja huoneiston sijainti vaikuttaa tietysti myös. 

Samoja kokemuksia. Tosin voittaa 10-0 80-luvulla rakennetun, jossa sai normipuheenkin sanoista selvää. Yölläkin heräsi siihen, vaikka naapurit edes mölynneet.

Vierailija
86/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon usein varsinkin nyt korona-aikaan tehnyt virtuaaliohjaustreenejä. Mahtaa alakerran asukki tykätä, kun saattaa useamman kerran viikossa kuulua tunnin ajan hyppimistä ja pomppimista. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että minulla on täysi oikeus jumpata (maton päällä) asunnossani kunhan en tee sitä hiljaisuusaikana. Ja tiedän, että tässä talossa kuuluu koiran leikitkin alakertaan, niin saati sitten kolme-neljä kertaa painavamman ihmisen. Mutta ei oo ainakaan vielä valituksia tullut.

Tästä muistui mieleeni hauska juttu kasarilta. Olin vuosien ajan aktiivinen karaten harrastaja, asuin silloin kotona itä-helsingin betonibunkkerissa. Treenasin tunteja päivässä kotonakin, kerran meille tuli poliisit tarkastamaan mahdollista pahoinpitelyä. Muistan et kysyin, että ilmakoo pahoinpitelin. Sitä ennen en ollut tajunnut äänien kuuluvan niin hyvin, taisin olla jo 18v silloin.

Tarkoitan etteivät naapurit aina ymmärrä mölyävänsä, itsekin treenasin aina vamhempien ollessa poissa.

Vierailija
87/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä raksamiehenä sanoisin että ei riipu vuodesta , vaan  rakennuttajasta.

Tehtiinkö halvemmalla kuin sopimus sanoo vai oikealla hinnalla.. Vedätystä riittää tuolla alalla varmaan vieläkin .

Joskus ei laitettu eristeitä yms, kun sanottiin että ei tartte ... Ja seinien sisään jätettiin roskat koska maksaa kuskata alas  ne.

Vierailija
88/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä raksamiehenä sanoisin että ei riipu vuodesta , vaan  rakennuttajasta.

Tehtiinkö halvemmalla kuin sopimus sanoo vai oikealla hinnalla.. Vedätystä riittää tuolla alalla varmaan vieläkin .

Joskus ei laitettu eristeitä yms, kun sanottiin että ei tartte ... Ja seinien sisään jätettiin roskat koska maksaa kuskata alas  ne.

Tehdäänkö tota vieläkin. Isäni oli rakennusmies, puhui noista roskien seinään jättämisistä. Tosin jäi eläkkeelle 2009.

Vierailija
89/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien naapureiden saaminen on aika lottovoitto. Itsellä ollut laidasta laitaan, piripäistä kuuroihin mummoihin. Kumma kyllä, Helsingin kaupungin vuokrakämpässä oli hiljaisinta aikanaan. Meluisinta omistusasunnossa, 80-luvulla rakennetussa kerrostalossa.

Vierailija
90/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seiniin tungetaan kaikki mitä suurinpiirtein saa laitettua.

Ainaki vielä viimekesänä .

Vierailija
91/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seiniin tungetaan kaikki mitä suurinpiirtein saa laitettua.

Ainaki vielä viimekesänä .

Mitkähän talot on edes hyvin rakennettuja äänieristyksen puolesta. Käsittämätöntä. Itsekin etsimässä asuntoa, ja tässä vaiheessa pakko muuttaa kerrostaloon. Pelottaa jo etukäteen, kun olen herkkäuninen.

Vierailija
92/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia hyvistä rakennuttajista, jotka panostavat äänieristykseen?

Vierailija
93/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Hiljaisimmat talot, joissa olen asunut ovat olleet rakennusvuosiltaan 1972, 1996, 1998,2000 ja 2011. Asuin hetken vuonna 2020 valmistuneessa talossa, jossa äänet kuuluivat selvästi yläkerran naapurista. Rappukäytävästä puolestaan ei kuulunut meteliä juurikaan. 50-luvun talossa kuuluivat kaikki mahdolliset äänet seinistä ja katosta läpi. Tämän hetkisessä 60-luvun asunnossa ääniä kuuluu myös mutta ei niin pahasti kuin tuossa 50-luvun talossa. Noissa - 96 ja - 98 rakennetuissa taloissa ääntä kuului vain jos joku piti oikeasti kovaa meteliä, esimerkiksi huusi. Olen asunut kahdessa 1998 rakennetussa talossa ja toisessa äänet kyllä kuuluivat liian hyvin. Sanoisin että on melkeinpä tuurista kiinni. Olen asunut myös 2010 rakennetussa talossa, joka oli äänieristykseltään huomattavasti heikompi kuin tuo 2011 rakennettu. Tuossa 2011 rakennetussa ei kuulunut ikinä mitään ääniä mistään, ei ylhäältä eikä alhaalta.

Vierailija
94/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni hehkuttaa tuota yläkertaa. Eipä ole sekään mikään onnela. Alapuolelta kantautuu myös asukkaan askeltöminä. Älkääkä kysykö miten on mahdollista, en osaa vastata. Liene kantautuu jotenkin rakenteita pitkin, ns "runkoääni". Tömps, tömps, tömps, tömps.....

T: Uudessa talossa asuva

Allekirjoitan tämän. Hankittiin taannoin ylimmän kerroksen asunto sillä ajatuksella, että sinne ei kantaudu ääniä niin paljon. Mutta mitä vielä, tänne kuuluu kävelyäänet sekä puhe alemmasta kerroksesta. Tuntuu ihan käsittämättömältä, kun ennen tätä on asuttu kymmenessä eri talossa ja missään niistä ei ole ikinä kuulunut ääniä asunnon alapuolelta. Tulipahan koettua nyt tämäkin... 😔

Vierailija
95/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suosituksia Espoosta mahdollisesti hiljaisista taloista?

Vierailija
96/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maarianhaminaan vissiin rakennettiin/on rakenteilla (en muista kumpi) kerrostaloja joita markkinoidaan hyvin äänieristettyinä.

Vierailija
97/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maarianhaminaan vissiin rakennettiin/on rakenteilla (en muista kumpi) kerrostaloja joita markkinoidaan hyvin äänieristettyinä.

Vähän pitkä duunimatka, muuten kelpaisi! Tulee hulluksi kun kuulee naapurin ihan kaikki äänet! Siis puheenkin erottaa selvästi! Naapurit toimii öisin, poika huutaa nettipelille ym. Juttelu niille ei ole tuottanut tulosta, saati valitus isännöitsijälle. Muutto edessä itselläkin siis.

Vierailija
98/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin siellä tarvitaan kerrostaloja, kun ei niitä ole koko luodolla kuin 30000 ?

Vierailija
99/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, tässähän näitä:

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/maarianhamina/15626056

"Talossa panostetaan myös asumismukavuuteen. Asunnoissa on korkean tason äänieristys"

Vierailija
100/192 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että päinvastoin. Ennen vanhaan tehtiin paksut seinät, nykyään on niitä heppoisia. Tietty voi olla poikkeuksia.