Vinkkejä talviulkoiluun, kun reidet ja takapuoli jäätyy
Ihan jo nollakelilläkin 5km lenkillä reidet ja takapuoli jääkylmät. Kävelen reippaasti ja hölkkään osan matkaa. Pitkä takki tietysti auttaisi, mutta sitten pitäisi vaan kävellä?
Kommentit (37)
Villahousut. Mulla on just sellaiset polvimittaiset, niin pysyy takapuoli, reidet ja vanhan vamman takia kylmänarat polvenikin mukavan lämpiminä, mutta sääret eivät silti haudu.
Tarpeeksi vaatetta takapuolen ja reisien peitoksi.
Tarpeeksi vaatetta niin ei jäädy hanuri.
Itse ostin juuri juoksua varten hiihtohousut ja takin. Hyvin toimivat hitailla hölkkä lenkeillä, kovemmille pakkasille villakerrastoa alle.
Pässin pökkimää alle niin ei palele.
Pitkät kalsarit ulkohousujen alle.
Villaa päälle. Mulla ei ole ikinä kylmä kuin naamalla. Merinovillaa voi kerrostaa lähes rajattomasti.
Autourheilu penkinlämmitin päällä.
Jep, ei siinä muu auta kuin pukeutua sään mukaan. Hankit kunnon aluskerraston, tarvittaessa vielä lyhyet villaiset housut lisäksi. Sitten kunnon tuulta pitävät ja tarpeeksi lämpimästä materiaalista olevat housut/trikoot. Nykyään löytyy ihan loistava valikoima vaatteita kerrospukeutumiseen, joten ei pitäisi olla ongelma.
Mä ratkaisin saman ongelman niin, että laitan juoksuhousujen alle puuvillatrikoiset tiukat shortsit. Varmaan nuo pitkälahkeiset merinovilla-alushousut tms. ajais saman asian, mutta sellaisia mulla ei ole. Shortsien ja juoksuhousujen yhdistelmällä pystyy juoksemaan pakkasessakin. Kovemmille pakkasille lisäksi pitkät kompressiosukat pohkeita lämmittämään ja tarvittaessa päälle säärystimet. Ihan paukkupakkasilla kukaan ei tietty juoksekaan - tai en ainakaan mä, astmaatikko kun olen.
Hylje extreme ja ei palele. Toki se kevyempikin versio riittää etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkät trikoot ei lämmitä.
No tätä aloin tässä hiljalleen ihmetellä, että ei kai Ap nyt pelkissä trikoissa juokse, ja sitten ihmettele, kun persus paleltuu.
Normipukeutumisen lisäksi lyhyt toppahame.
Trikoiden alle voi myös nähkääs laittaa jotain.
Tai sit vaihdat collegehousuihin joiden alle kalsongit.
Mulla on ihan seittemästä veljeksestä neulotut polvipituiset villahousut. Ei tuu persiille kylymä.
Mulla on lenkillä legginssit ja kevyttoppahousut
Ap
Pyllytin. Sellainen hameen oloinen villavaate.
Laita housut.