Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heijastinvaljaat on kuin crocsien uusi tuleminen! :D

Vierailija
01.01.2021 |

Ei lisättävää

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinliivillä tai heijastinvaljailla ei naista saa 😞

Jokke19

Vierailija
42/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä crocseilla on turvallisuuden kanssa? Lähinnä haittaa kun ovat liukkaat eikä ole takaremmiä. Heijastinvaljaat on näppärät ja turvalliset, ne roikkuvat heijastimet tarttuu aina kiinni johonkin ja putoaa. Heijastavia asusteita on joo olemassa, mutta useimmat eivät teholtaan ole yhtä hyvät kuin valjaat/liivi kuitenkaan ja sitten pitäisi aina käyttää juuri niitä asusteita ilman vaihtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko niin totisia. Tietysti ymmärrän että lisäävät näkyvyyttä pimeässä. Mutta minua huvittaa enemmän se, mikä yhtenäinen univormu siitä on yhtäkkiä tullut. Maailman sivu on pärjätty tavallisilla heijastimilla ja nyt sitten kaikki tuolla ulkona marssii identtiset valjaat päällä kuin tinasotilaat. Se on jotenkin hellyyttävää ja niin suomalaista. Anteeksi jos loukkasin. Ap

Valjaat on kätevämmät ja monikäyttöisemmät kuin pienet heijastimet, jotka tietyssä kulmassa saattaa jäädä pimentoon.

Musta on ihailtavaa miten ihmiset on oppineet tekemään itsestään näkyviä liikenteen seassa. Asutaan kuitenkin puoli vuotta niin, että päivät on pääosin pimeitä. Hyvä univormulle! Ihmiset välittää paitsi itsestään, myös muista liikenteessä liikkujista. 

Vierailija
44/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat heijastimet ovat raajoissa olevat tai roikkuvat heijastimet. Ne kun heiluvat niin huomio kiinnittyy niihin paremmin kuin paikalla pysyvään heijastimeen.

Vierailija
45/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä myötähäpeä, kun näkee 30-35 v naisen heijastiliivi päällä vastaan, keskellä kirkasta päivää klo 13

Ehkä hän on menossa kotiin vasta päivän pimentyessä, joten heijastimet kulkee jo valmiiksi mukana. 

Vierailija
46/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin tyytyväinen, kun meidän 12v tyttö on oppinut rutiinisti käyttämään niitä valjaita. Ei tartte muistutella juurikaan, vaan osaa laittaa omatoimisesti päälleen.

Mikä teidän taktiikka on, että saatte tuollaiset murkut käyttämään just ällaisia niinku heijastinvaljaita, pyöräilykypärää, sadevaatteita yms. ?? 

Vierailija
47/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko niin totisia. Tietysti ymmärrän että lisäävät näkyvyyttä pimeässä. Mutta minua huvittaa enemmän se, mikä yhtenäinen univormu siitä on yhtäkkiä tullut. Maailman sivu on pärjätty tavallisilla heijastimilla ja nyt sitten kaikki tuolla ulkona marssii identtiset valjaat päällä kuin tinasotilaat. Se on jotenkin hellyyttävää ja niin suomalaista. Anteeksi jos loukkasin. Ap

Ajatko ap itse autoa tai jotain muuta moottoriajoneuvoa? Jos ajat, oot varmasti itsekin pannut merkille, miten huonosti tien vieressä metsäisillä taipaleilla kulkevat pyöräilijät tai jalankulkijat näkyvät ihan valoisaankin aikaan. Että tätä kannattaa miettiä, jos pohtii, että miten ne tavalliset heijastimet eivät enää kelpaa, kun "ennenkin" ollaan ilman niitä pärjätty. Pärjättiinhän ennen ilman nopeusrajoituksia ja turvavöitäkin.

Vierailija
48/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman sivu on pärjätty ilman? Ai siis eikö ihmisiä enää jääkään auton alle? Itselläni on kyllä erilainen kuva asiasta. Ja itse ainakin autoilijana arvostan jokaista, joka viitsii sen verran tehdä oman turvallisuutensa eteen (ja samalla autoilijoiden mielenterveyden eteen), että sellaisen pienen hihaheijastimen sijaan käyttää jotain oikeasti näkyvää heijastinta kulkiessaan pimeällä kadun reunassa. Aika ala-astemeininkiä pitää jotain tällaista asiaa huvittavana, sillä mitä laajemmalle tällaiset käytännöt leviää, sen parempi.

Vierailija
49/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon helpompaa napata lähtiessä mukaan se heijastinvaljas kun viritellä neljä erillistä heijastinta jalkoihin tai käsiin. Läheskään kaikki ulkoiluvaatevalmistajat ei tajua edelleenkään ommella kunnon heijastimia suoraan vaatteisiin. Aika monella täällä meillä päin on heijastinvaljaan lisäksi valo, näkyminen on muotia.

Vierailija
50/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pikku heijastimet ei näy minnekään.

Ja ne valjaat ovat yleistyneet Suomessa, koska ne ovat helpoin tapa näkyä kunnolla tuolla ulkona ja Suomessa nyt vaan on talvella helvetin pimeää lähes koko vuorokauden, jos et ole huomannut.

Itselläni on heijastavista materiaaleista tehdyt rukkaset, reppu ja pipon tupsu, lisäksi vaatteissa vielä erikseen heijastimet, roikkuvat tai vaatteiden omat. Itse käytän käytännössä aina reppua kun liikun ulkona, niin valjaat ei oikein toimi sen kanssa. Että joo ei edes henkkoht kosketa mua kun en omista noita valjaita, mutta ihmetyttää vaan näin lapselliset mielipiteet :D

Vierailija
51/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon helpompaa napata lähtiessä mukaan se heijastinvaljas kun viritellä neljä erillistä heijastinta jalkoihin tai käsiin. Läheskään kaikki ulkoiluvaatevalmistajat ei tajua edelleenkään ommella kunnon heijastimia suoraan vaatteisiin. Aika monella täällä meillä päin on heijastinvaljaan lisäksi valo, näkyminen on muotia.

Joo esim. ostamassani sadetakissa ei ole lainkaan kiinteitä heijastimia! Ja kun siihen liukkaaseen sadetakkiin ei oikein saa pysymään kunnolla heijastimia, eikä tietysti mitään hakaneulakiinnitteisiä ollenkaan.

Vierailija
52/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä myötähäpeä, kun näkee 30-35 v naisen heijastiliivi päällä vastaan, keskellä kirkasta päivää klo 13

Edes klo 13 ei kyllä välttämättä ole kovin kirkasta tähän vuodenaikaan. Ehkäpä kyseinen nainen aikoo tehdä kunnon lenkin, parin tunnin lenkillä ehtii se hämärä jo tulla.

Vierailija
53/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on, että siinä on järkeä. Kaikki vähäjärkiset muotihössötykset menee kyllä läpi ilman kysymyksiä.

Vierailija
54/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes klo 13 ei kyllä välttämättä ole kovin kirkasta tähän vuodenaikaan. Ehkäpä kyseinen nainen aikoo tehdä kunnon lenkin, parin tunnin lenkillä ehtii se hämärä jo tulla.

Mä käytän kesälläkin heijastinliiviä, kun pyöräilen kotoa keskustaan. Mutkainen tie, joka kulkee suurimmaksi osaksi metsän keskellä. Tummissa vaatteissa pyöräilevät tai kävelevät eivät näy hyvin autoihin. Jos en laita heijastinliiviä, laitan esim. valkoisen paidan. Ja moottoripyöräkypäräni väriksi olen valinnut valkoisen myöskin samasta syystä, että näkyisin kauas.

Vierailija
55/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman sivu on pärjätty ilman? Ai siis eikö ihmisiä enää jääkään auton alle? Itselläni on kyllä erilainen kuva asiasta. Ja itse ainakin autoilijana arvostan jokaista, joka viitsii sen verran tehdä oman turvallisuutensa eteen (ja samalla autoilijoiden mielenterveyden eteen), että sellaisen pienen hihaheijastimen sijaan käyttää jotain oikeasti näkyvää heijastinta kulkiessaan pimeällä kadun reunassa. Aika ala-astemeininkiä pitää jotain tällaista asiaa huvittavana, sillä mitä laajemmalle tällaiset käytännöt leviää, sen parempi.

Juurikin näin. Naulankantaan👍

Vierailija
56/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet pyöräilijätkin käyttää nykyään valoa ja kypärää. Ihme homma, kyllähän sitä on ilman pärjätty tähänkin asti (paitsi ne jotka ei pärjänneet, mutta ne ei olekaan täällä kertomassa). Huvittavan näköistä kun kaikilla vastaantulijoilla on samannäköinen kypärä päässä! Tai sitten on vaan hyvä, että yhä useampi on kiinnostunut turvallisuudestaan ja käyttää pyöräillessä kypärää ja valoja ja lenkkeillessä heijastinvaljaita. Saisi heijastimen käyttö tulla pakolliseksi jalankulkijoille niinkuin valot pyöräilijälle.

Vierailija
57/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat/liivi varmasti ihan kätevät kun tarpeeseen käytetään, mutta kun niitä näkee just ihan turhaan ihmisten päällä esim kaupunkialueilla missä on hyvä valaistus ja jossain pulkkamäessä lasten kanssa....Vähän sama juttu kun porukkaa tulee valaistuilla ulkoilureiteillä joku otsalamppu päässä ja päällä vastaan :-D niin vähän että wtf...

Tuntuu, että nykyihmiset on aika "luonnosta vieraantuneita".

Vierailija
58/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka asuu alueella, jossa ei ole katuvaloja käyttää hyvin mielellään heijastinliivejä. Meillä 25 000 asukkaan taajamassa puuttuu katuvalot osalta asuinalueista.

Vaikka olis katuvalotkin, heijastinliivin tai valjaiden käyttäjä näkyy todella paljon paremmin. Jos et usko, suosittelen pientä kenttätestiä. Kävele ilman heijastinta tai jollain pikkukilluttimella lähelle suojatietä. Aika kauan saat odottaa, että pääset yli. Mutta heijastinliivin tai valjaiden kanssa autoilijat hidastaa AINA!

Minä liikun vaihdellen omalla autolla ja julkisilla (jolloin kävelen osan matkasta) ja myös lenkkeilen vapaa-ajalla. Heijastinliivi ollut käytössä tähän asti, mutta luulen että seuraavaksi ostan valjaat. Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos jonkun mielestä ne ei ole kauniit, mulle on tärkeintä se, että näyn pimeässä ja siten (todennäköisemmin) vältän yliajetuksi tulemisen.

Vierailija
59/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valjaat/liivi varmasti ihan kätevät kun tarpeeseen käytetään, mutta kun niitä näkee just ihan turhaan ihmisten päällä esim kaupunkialueilla missä on hyvä valaistus ja jossain pulkkamäessä lasten kanssa....Vähän sama juttu kun porukkaa tulee valaistuilla ulkoilureiteillä joku otsalamppu päässä ja päällä vastaan :-D niin vähän että wtf...

En nyt ihan ymmärrä, miten ne voi olla "turhaan" päällä. Ja jos näet ne jonkun päällä kaupungissa, tiedätkö varmasti, että nämä ihmiset eivät ole kulkeneet sinne keskustaan jotain vähemmän valaistua reittiä, tai etteivät he ole menossa sellaiselle?

Vierailija
60/217 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkialueella kyllä liikkujat näkee toisensa ilman heijastinliiviäkin, mutta autoilija näkee heidät paljon huonommin kuin he näkevät toisensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi