Flunssa; säkylääkettäkö?
Minulla on flunssa ja olo on huono. Nuhaa ja yskää on, mutta ei esim. kuumetta tai päänsärkyä. Yleisesti ottaen vaan ihan voimaton olo ja olenkin maannut sohvalla koko päivän. Auttaako esim. Burana tämmöiseen oloon?
Kommentit (9)
Jos flunssa oloa ei kestä ilman särkylääkettä niin kyllä on heikko ihminen.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:09"]
Jos flunssa oloa ei kestä ilman särkylääkettä niin kyllä on heikko ihminen.
[/quote]
Kyllä minä tämän kestän, älä huoli :) Tuli vain asiaa pohdittua, koskaan en ole tällaiseen oloon lääkettä ottanut, mietin vain, helpottaisiko se kenties oloa.
t. ap
Siis mä en ymmärrä tuota, että täytyy jotenkin "kestää". Miksei voisi ottaa lääkettä, kun se helpottaa oloa?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:34"]
Siis mä en ymmärrä tuota, että täytyy jotenkin "kestää". Miksei voisi ottaa lääkettä, kun se helpottaa oloa?
[/quote]
No esim. moni ottaa kuumeeseen buranaa tai muuta vastaavaa ihan vaan siksi koska se helpottaa oloa. Sitten unohtuu kumminkin, että se kuumeen laskeminen lääkkeellä pidentää vaan itse sairautta koska se kuume niitä pöpöjä juuri tappaa. Lääkkeiden jatkuva popsiminen ei ole muutenkaan järkevää joka ikiseen mitättömään kipuun.
Huomaa, että on akkojen palsta jossa jokaiseen kynnen katkeamiseen otetaan särkylääkettä...
-mies-
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:34"]
[/quote]
Ymmärrätkö sitä miksi ei aina kannata syödä herkkuja vaikka tekee mieli ja ne on hyviä?
Aina ei ole järkevintä tehdä sitä mikä tuntuu parhaalta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:34"]
[/quote]
No esim. moni ottaa kuumeeseen buranaa tai muuta vastaavaa ihan vaan siksi koska se helpottaa oloa. Sitten unohtuu kumminkin, että se kuumeen laskeminen lääkkeellä pidentää vaan itse sairautta koska se kuume niitä pöpöjä juuri tappaa. Lääkkeiden jatkuva popsiminen ei ole muutenkaan järkevää joka ikiseen mitättömään kipuun.
[/quote]
Tämä ei itse asiassa pidä paikkaansa!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 18:11"]
Tämä ei itse asiassa pidä paikkaansa!
[/quote]
No sinä tuskin tiedät sitä, koska sitä ei tiedä tutkijatkaan..
Lainaus---> Se on kiistanalainen ja epäselvä asia. Ei ole selvää näyttöä, että kuume vaikuttaisi mikrobien kuolemaan. Kuume nopeuttaa elintoimintoja jonkin verran, mutta ei tarkkaan tiedetä sitä, onko kuumeesta jotain hyötyä elimistön puolustusreaktiossa.
Auttaa. Ota pois.