Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se on niin vaikea pitää ne kissat kiinni?!

Vierailija
07.06.2014 |

Ei koiratkaan juokse tuolla pitkin maita ja mantuja miten lystää, thank god!

Taas tuossa pihalla kuseksimassa jonkun naapurin kissa!!

Kommentit (225)

Vierailija
1/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan alkuperäiseen kysymykseen. Siksi, että kissat kyttävät ovella ja lapset juoksevat ulkoa sisälle ja sisältä ulos ja NE vaan välillä karkaavat. Ihan oikeasti se on näin kesäaikaan tosi vaikeaa. Talvella kissat eivät pyri ulos, eikä ovi muutenkan OLE samalla tavalla auki. Omat lapset ovat oppineet vähän varomaan, mutta vieraat (sekä lapset että aikuiset) poikkeuksetta eivät ymmärrä miten nopeasti kissa karkaa "oho, se livahti". Siksi, kyllä se vaan on yllättävän vaikeaa, jos kissat itse tahtovat ulos ja talossa ramppaa paljon väkeä. Ikinä EI olla tahallaan pihalle laskettu.

Vierailija
2/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 15:49"]Kissan ei kuulu juoksennella vapaana muuta kuin maalla,jossa sillä on tehtävä. Taajama-alueella kissan vapaana pito on lainvastaista. En mäkään päästä koiriani paskomaan vapaana ympäri kyliä,saati sitten ilman omantunnon tuskia anna niiden jäädä auton alle.

Meillä on aidattu piha. Jos sinne tulee kissa (on käynytkin) ja joku kerta pääsee hengestään, niin se ei ole mun ongelma. Naarmukin koirassani on kissan omistajan ongelma.

[/quote]

Kerääthän koirankakat kuitenkin?

[/quote]

Riippuen tilanteesta. En paskata koiriani toisten pihoihin, pihateillä ojiin enkä siistitylle alueelle. Tai sitten kerään paskat.

Koirani on riistaviettinen, en kuitenkaan päästä sitä taajamassa toteuttamaan viettiään, koska se on a. Vaarallista, b. Väärin kanssakulkijoita kohtaan.

Joten miksi sen kissan pitikään päästä?

Meillä ei muuten koiratkaan karkaa, koska ne on koulutettuja sekä osaan avata suuni, kun vieras on menossa ovelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eipä tulisi mieleenkään päästää meidän kissoja ulos ilman valjaita. Liikennettä täällä ei ole paljoa mutta kotkia ja kettuja, joille kissa on hyvä ateria. 

Tietenkin on myös muiden pihalla kuljeksiminen. Ei varmasti ole asukkaista mukavaa. Mutta se kissan henki ja terveys on minulle tärkein.

Vierailija
4/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja on ollut Suomen maaseudulla ja kaupungeissa vapaana jo ainakin sata vuotta, eikä kissojen takia yksikään luonnonvarainen eliölaji ole kuollut sukupuuttoon. Tämä on taas tätä nykyajan ylihysteerisyyttä. Ennenkin ollaan sovussa eletty, miksi ei nytkin.

Vierailija
5/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää kyllä hyvin paikkaansa, että eläimet ja niiden omistajat muistuttavat toisiaan. Kissojen omistajat ovat just yhtä laiskoja, itsekkäitä ja omahyväisiä kuin kissatkin. Kun ei jakseta edes hihnaan opettaa! Helppohan se on vain ovi avata, että mene sinne.

Vierailija
6/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani olivat 8 vuotta mummonmökissä vapaana juosten. Muutin rivariin, jossa terroristinaapurit. Vaikka oli kissahäkki pihassa ja vein valjaissa ulos, niin aina jotain s***nan huutelua. Pimeetä porukkaa.

Suomi on eläinvihamielinen maa. Kun menee Ranskaan, niiin siellä kissat ovat ravintoloissa vapaina, koska asuvat siellä.

Vierailija
7/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 15:24"]Meillä kaksi kissaa jotka todellakin ulkoilevat vapaana. eipä ole hiiriä nurkis pyöriny kissojen tulon jälkeen. meillä myös hiekkalaatikko pihas mut ei katit siel tarpeelaan käy. hiekka ei varmaan ole sopivaa kun mielummin menevät multakasaan asioilleen, tai hiekkakasaan missä on hienompaa hiekkaa kuin hiekkalaatikos. Suihkuttakaa hiekkalaatikoihin kissa stoppia tms. Pitäs pitää katit kuris. 

[/quote]

Kissathan ei kuse omaan pihaan, vaan sinne naapuriin.

Vierailija
8/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuista huolissaan olijat: lintujen väheneminen on IHMISEN toiminnan aiheuttamaa. PISTE.

Ylimetsästys, vesien tuhoaminen jne. on metsälinnut ja monet kahlaajat ajanut todella ahtaalle. On se niin kiva posautella lintuja päiviltä tai ajaa ylinopeutta niiden päälle, eikö niin?

Vierailija
9/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:07"]

Kissathan ei kuse omaan pihaan, vaan sinne naapuriin.

[/quote]

Mun kissat kusi NIMENOMAAN mun omaan pihaan. > 8 v. vapaana.

Vierailija
10/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattujen kissojen kusi ei kauaa ulkona haise. Suomessa näet sataa aika usein.

Vierailija
11/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kyllä ihan hullua pitää kissaa sellaisella alueella missä se täytyy pitää sisällä tai hihnassa. En tajua ollenkaa näitä kaupunkilaisten sisäkissoja. Eläinrääkkäystä minusta.

Täällä maaseudulla ei haittaa vaikka kissat pidetään irti, eivät ole kenenkään tiellä. Tieteenkään ei saa pitää irti jos se jotakuta haittaa. Silloin ei kannata kissaa edes hankkia.

Tuohon metsästysjuttuun vielä, kyllä se kissa vaan on eläin, joka metsästää ruokansa. ihan1801 on luonnollista että joku kuolee toisen ravinnoksi, ei sitä lihaa teidänkään pöytään ole missään laboratoriossa kasvatettu.

Vierailija
12/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan epäselvää, millainen tunne-elämä on ihmsellä, joka pitää kisaansa taajamassa vapaana. Ei tulisi mieleenkään päästää omaa koiraani juoksemaan irti pitkin ja poikin, olisin tosi huolissani ensinnäkin siitä, mitä vahinkoa se aiheuttaisi tielle juostessaan autoilijoille, ja toisekseen ajatus omasta koirasta kitumassa jossan ojanpohjalla olisi kauhea. Mutta näitä kissanomistajia ei näytä asia hetkauttavan mitenkään. Kun edellisestä kissasta ei kuulu mitään, haetaan toinen kissa, aivan kuin kissa olisi kertakäyttölemmikki jonka kohdalla on vaan hauska että saa parin vuoden välein uuden kissanpennun.

Vierailija
13/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat sisälle= tervetuloa rotat ja myyrät pihoille!

Luuletteko oikeasti että kissa on luotu ihmisen paijattavaksi? Se on peto, saalistaja. Yksikään maatiaiskissa ei asuisi vankina sisällä jos sillä on mahdollisuus ulkoilla vapaana.

Orava tappaa lintuja siinä missä kissakin. Kukaan tuskin vikisee kun näkee kurren ikkunalaudalla . Monet muutkin eläimet paskoo pihoille, ette vaan siihen kiinnitä huomiota.

Kissa peittää jälkensä, lasten hiekkalaatikkoon kuseminen on ikävää mutta itse en sellaiseen ole törmännyt. Kannattaa hankkia kansi.

Leikattu kissa ei myöskään merkkaile.

Vierailija
14/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 15:37"]Kissan kuuluu juoksennella vapaana.

[/quote]

Otatko vastuun ja maksat korvaukset?[/quote]

Mitkä korvaukset??? :D

Vierailija
15/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ihmiset ennen wanhaan ovat pärjänneet, kun kissat ovat aina olleet irti? Itse omistan kissoja, enkä niitä päästäisi hullujen maalitauluksi. Ymmärrän toki, jos pissa haisee nurkissa ja lasten leikkipaikat on "hiekkalaatikkona".

Ärsyttää vain muuten tuo avaus. Monia ihmisiä ei valitettavasti kiinnosta huolehtia eläimistään. Kesäkissojakin vielä otetaan...mihin nämä kulkukissat sitten menee, kun kesä on ohi? Kusevat sitten vielä Jani-Petterin hiekkalaatikolle?!

Vierailija
16/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt koiraakaan ole luotu ihmisten paijattavaksi! Tai hiiriä, tai rottia tai mitä vain elukoita. Voi hyvänen aika näitä kissahihhuleita.

Taidan hankkia muutaman rotan ja päästää ne teidän pihalle jaloittelemaan. Tai ei. Hankinkin pitbullin ja annan sen juosta tuolla vapaana. SEN TÄYTYY SAADA SAALISTAA, SE ON PETO! En voi kahlita sitä naruun!

Vierailija
17/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luuletteko oikeasti että kissa on luotu ihmisen paijattavaksi?"

Tuskin on luotu, mutta niin ne vain tykkäävät paijaamisesta ja ihmisen huomiosta, että tulevat viereen monta kertaa päivässä. Jotkut jopa nukkuu ihmisten kanssa. Omat kissani tulevat sänkyyn paijattavaksi iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja sitten käyvät levolle. Ihan kuin lapsia.

Jos kissat eivät olisi luonteeltaan sellaisia kuin ovat, niin tuskin ihmisen lemmikkeinä olisivat. Mun kissat ovat sopeutuneet kerrostaloon vanhemmiten, eikä silloin tietenkään metsästetä muuta kuin narua, jolla leikitän niitä.

Vierailija
18/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:25"]

Eihän nyt koiraakaan ole luotu ihmisten paijattavaksi! Tai hiiriä, tai rottia tai mitä vain elukoita. Voi hyvänen aika näitä kissahihhuleita.

Taidan hankkia muutaman rotan ja päästää ne teidän pihalle jaloittelemaan. Tai ei. Hankinkin pitbullin ja annan sen juosta tuolla vapaana. SEN TÄYTYY SAADA SAALISTAA, SE ON PETO! En voi kahlita sitä naruun!

[/quote]

No tossa meidän naapurissa on vankina 10 mullikkaa sähköaidan takana. Onhan niidenkin paikka vapaana luonnossa, koska minä olen Avarasta Luonnosta nähnyt että niiden alkuisät vaeltavat savanneilla satoja kilometrejä. Onko mulla nyt oikeus päästää ne vähän juoksentelemaan? Saisivat toteuttaa vaistojaan.

Vierailija
19/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani ovat ulkoillessaan osittain katselleet ja haistelleet paikkoja, mutta suurimmaksi osaksi ne tykkäävät loikoilla auringossa tai helteellä varjossa. Ei kissa koko ajan metsästele tai hillu.

Vierailija
20/225 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:25"]

[/quote]

No tossa meidän naapurissa on vankina 10 mullikkaa sähköaidan takana. Onhan niidenkin paikka vapaana luonnossa, koska minä olen Avarasta Luonnosta nähnyt että niiden alkuisät vaeltavat savanneilla satoja kilometrejä. Onko mulla nyt oikeus päästää ne vähän juoksentelemaan? Saisivat toteuttaa vaistojaan.

[/quote]

Tietenkin. Anna mennä vaan!