Hoitajat!
Miten lääke jaetaan dosettiin jos lääkelistalla on lääke laitettu menemään illassa ja lääkepurkin kyljessä menemään aamussa? Lääkelistoja ei päästä efficalta näkemään.
Itse olen paikassa aika uusi ja kun kyselin miten tämä asia menee niin kukaan ei oikein osanu vastata ja pitivätkin lääkkeitten jako ohjetta epäselkeänä. Lääke on muistilääke.
Kommentit (8)
Yleensä muistilääkkeet menevät aamussa, koska ovat ns. virkistäviä. Ei siis ole hyvä ottaa yötä vasten. Mutta kehottaisin silti soittamaan lääkärille
-hoitsu
Kiitoksia neuvosta. Olen vastavalmistunut ja asiat ovat vielä uusia. En halua jättää asiaa seisomaan kun muutkaan ei tunnu tietävän miten tämä asia oikeasti menee.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:32"]Miten lääke jaetaan dosettiin jos lääkelistalla on lääke laitettu menemään illassa ja lääkepurkin kyljessä menemään aamussa? Lääkelistoja ei päästä efficalta näkemään.
Itse olen paikassa aika uusi ja kun kyselin miten tämä asia menee niin kukaan ei oikein osanu vastata ja pitivätkin lääkkeitten jako ohjetta epäselkeänä. Lääke on muistilääke.
[/quote]Jos olet uusi. Kysy rohkeasti muilta. Parempi kysyä kun mokata. Yhdessä tiimissä mietittie.
Toivottavasti et tosissasi kysy täältä av-palstalta tällaisia asioita..... usko hoitajien ammattitaitoon senkun murenee.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:32"]Miten lääke jaetaan dosettiin jos lääkelistalla on lääke laitettu menemään illassa ja lääkepurkin kyljessä menemään aamussa? Lääkelistoja ei päästä efficalta näkemään.
[/quote]
Laittasin menemään niin kun potilaalle on määrätty eli aamussa.Myös farmakasta voi varmistaa millon kyseinen lääke suositellaan otettavaks.Omia aivoja voi käyttää, jokaisessa asiassa ei tarvitse häiritä lääkäriä.
T:sh
Meillä näitä on paljon, kun tulee lääkemuutoksia ja muutokset tehdään lääkelistaan. Reseptihän on aikoinaan kirjoitettu esim juuri aamuun. Lääkäri vaihtaa lääkkeen menemään iltaisin, joten purkissa lukee edelleen aamuisin ellei ole tehnyt uutta reseptiä, jossa ohjeena että aamuisin
Soita sille lääkärille joka sen on määränny äläkä herranjumala kysrle täällä!