Kuinka rattaiden kanssa bussiin?
Siis miten noita julkisia käytetään kun mennään rattaiden kanssa?!? En oo koskaan ennen mennyt ja nyt ajattelin kokeilla. Ekan bussin tultua en tajunnut että siinä ovessa on joku nappi, vaan burgeroin ja oletin että se kuski avaa ovet, koska tuossa ajaa vain yksi linja. Vähän nolotti vaan seistä siinä kun bussi häipyy. Joku maahanmuuttajaperhe oli siinä mun takana eivätkä tiesti kehdanneet mennä edelle, vaan jäivät ilman kyytiä :-D Teki mieli kadota. Toisella kerralla näpytin sitä nappia mutta ovi ei auennut?? Siellä oli kahdet vaunut jo mutta eikö enempää mahdu? Taidan jatkaa yksityisautoilua.
Kommentit (5)
Yleensä busseihin mahtuu vain kahdet rattaat. Joihinkin mahtuu kolmet, sen tietää siitä että bussissa on enemmän lattiatilaa. Bussiin mennään sisään normaalisti eteenpäin mennen, ulos tullaan peruuttamalla. Rattaita ei siis käännetä. Näin siis matalalattiabusseissa, joita nyt lienee pääosin kaikki lähiliikenteen bussit.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:00"]Tuolla älyllä ei se yksityisautoilukaan onnistu. Ja vaikeuksia voi olla työntää lastenrattaista tai saada lapsi niihin.
[/quote]
ööh? Kuinka helvetissä voin tietää jos en ole koskaan julkista käyttänyt?? Lisäksi oon maalta joten tämä ei ole ihan niin itsestään selvää. Mikä on ongelmasi?
Älä huoli, nuo julkisen käyttöön liittyvät ongelmat selviävät parin reissun jälkeen! Mulla ei oo vaunuja mutta kuskille heilauttaminen, napin painaminen että ovi aukeaa jne ne oppii kantapään kautta... ja sitten onkin jo kaikki opittu.
Noiden ohjeiden perusteella ei vielä osaa matkustaa rattaiden kanssa.
Opastus tulee aloittaa jo kotoa. Se mihin kohtaan vauva laitetaan rattaisiin. Mistä kohden rattaita työnnetään sekä kaikki muu sellainen normaalisti aivan selkeä asia.
Viisain ratkaisu olisi kun ei vielä koulutuksen tässä vaiheessa astuisi kodin ulkopuolelle ensinkään vaan opettelisi sen sisällä liikkumaan.
Tuolla älyllä ei se yksityisautoilukaan onnistu. Ja vaikeuksia voi olla työntää lastenrattaista tai saada lapsi niihin.