Karmein sairaalaruokakokemuksesi?
Kommentit (30)
Olin menettänyt kävelykyvyn, en siis pystynyt pääsemään edes vessaan. Alusastia tuotiin kun sitä pyysin, mutta hoitajien kiireellisyyden ja muiden asioiden mukaan. Yhtenä yönä sitten tuli ns. hätä yli laidan, eli vaippa kastui, mutta rakko oli niin täynnä että sitä vain jatkui. Heräsin siihen ja nolona hälytin hoitajan paikalle. Pian paikalla oli kolme hoitajaa, kaksi riisui ja raahasi minut ensin vessaan pesulle ja vaihtamaan vaatteet, kolmas vaihtoi petivaatteet. Yksi hoitajista ärähteli, kun en voinut auttaa liikuttelemistani jaloillani. Se oli todella nöyryyttävää nuorelle ihmiselle. Päätin sen jälkeen, että kohta kävelen, seuraavalla viikolla kävelin muutaman päivän rollan kanssa ja siitä lähtien omin avuin.
Ikinä ei ole vessassa käyminen ja sängystä nouseminen tuntunut niin mahtavalta.
Kaikki sairaalaruuat mitä olen saanut, on olleet ihan hyviä... ei ainakaan ole mieleen jääny mitään erityisen huonoa kokemusta.
Olen ollu parissa leikkauksessa, osastohoidossa ja muutaman päivän suljetullakin. Leipä on joskus ollu kovaa känttyä (olen keliakikko, ja monet tuntuu hankkivan gluteenittomana vaan niitä jäätävän kovia, kuiviä pakasteleipiä jotka melkeen tukehduttaa kaikessa kuivuudessaan...).
Viimeksi kun olin sairaalassa niin mieleen jäi kuinka harmittii että en huonon kuntoni takia jaksanut syödä annoksesta puolikaan. Muistan vaan että se oli hyvää, ihan kotiruokamaista.
Mä oon joka kerta tykännyt juuri siitä puurosta, se on hyvää
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 10:52"]Just selkäydinpunktion, joka meni 5 kertaa pieleen ja makasin puolikippurassa lääkärin polvien päällä ja pidin sitä kädestä ja sain suonensisäisiä. Lopuksi taju lähti. No sitte heräsin omasta sairaalasängystä ja henkilökunta toi jotai jäätäviä kasvispihveiltä, jotka näytti liiskatuilta etanoilta joihin oli tungettu ruohoa. Ja makukin oli jäätävä :/
[/quote]
HahahaaaAaaaa :DDDDDDDD
Ite oon ollu onnekas, oon saanu tähän mennessä sairaaloissa vain tosi hyvää ruokaa :)
Ei valittamista, olen aina saanut hyvää ruokaa.
Kätilöopiston sairaala, huhtikuu 2006. Jouduin olemaan reilu kaksi viikkoa kyseisessä laitoksessa ja eräänä päivänä illalliseksi tarjottiin makaronilaatikon ja perunamuusin yhdistelmää. Se on pahinta, mitä olen koskaan syönyt. Mies haki sitten ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 10:52"]Just selkäydinpunktion, joka meni 5 kertaa pieleen ja makasin puolikippurassa lääkärin polvien päällä ja pidin sitä kädestä ja sain suonensisäisiä. Lopuksi taju lähti. No sitte heräsin omasta sairaalasängystä ja henkilökunta toi jotai jäätäviä kasvispihveiltä, jotka näytti liiskatuilta etanoilta joihin oli tungettu ruohoa. Ja makukin oli jäätävä :/
[/quote]
HahahaaaAaaaa :DDDDDDDD
Ite oon ollu onnekas, oon saanu tähän mennessä sairaaloissa vain tosi hyvää ruokaa :)
[/quote]
Tämän kommentin kirjoittaja ei tainnut tajuta, että selkäydinpunktiossa se taju lähtee kivun takia... luuydin kun ei puudu.
Minäkin ihmettelen juuri synnyttäneiden energiatonta laihdutussapuskaa. Vielä enemmän ihmettelen, miksi sen pitää sisältää kaikkea ilmavaivoja aiheuttavaa, kuten raakaa sipulia ja raakaa kaalia. Olin vauvan kanssa sairaalassa viikon, ei toivettakaan, että niillä eväillä saisi maitoa aikaiseksi ja ne raa'at sipulit ja kaalit mitä söin, aiheuttivat vauvalle megalomaaniset vatsakivut (kuin myös minulle). Mies toi mulle Ruokaa joka päivä ja siitä se maidontulo alkoi ja vauvan mahakivut hellittivät.
Pahimmat sairaalaruoat sain, kun olin kerran sairaalassa pelkällä soseruokinnalla. Käytännössä se tarkoitti sitä, että sitä samaa mitä muillekin tarjottiin oli minun osaltani vedetty blenderillä soseeksi. Hyi saatana!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:33"]Olin menettänyt kävelykyvyn, en siis pystynyt pääsemään edes vessaan. Alusastia tuotiin kun sitä pyysin, mutta hoitajien kiireellisyyden ja muiden asioiden mukaan. Yhtenä yönä sitten tuli ns. hätä yli laidan, eli vaippa kastui, mutta rakko oli niin täynnä että sitä vain jatkui. Heräsin siihen ja nolona hälytin hoitajan paikalle. Pian paikalla oli kolme hoitajaa, kaksi riisui ja raahasi minut ensin vessaan pesulle ja vaihtamaan vaatteet, kolmas vaihtoi petivaatteet. Yksi hoitajista ärähteli, kun en voinut auttaa liikuttelemistani jaloillani. Se oli todella nöyryyttävää nuorelle ihmiselle. Päätin sen jälkeen, että kohta kävelen, seuraavalla viikolla kävelin muutaman päivän rollan kanssa ja siitä lähtien omin avuin.
Ikinä ei ole vessassa käyminen ja sängystä nouseminen tuntunut niin mahtavalta.
[/quote]
Alapeukutin, koska aloituksessa pyydettiin kokemuksia sairaalaruuasta.
Mun ei edes kuulu vasatata tähän mutta vastaan silti. Olen joutunut viettämään aikaani sairaalassa useaan otteeseen ja joka kerta olen nauttinut ruuasta. Viimeisen leikkauksen jälkeen piti ihan pihistellä etten syönyt kaikkea lautaselta oli niin hyvää, mutta vatsa ei olisi kestänyt sellaista määrää. Pistetään siis kiitokset Tyksin keittiölle tätä kautta :D
Jos nyt jotain huonoa, niin ööö iltapalaleipä on joskus ollut kuivaa. Eli ainakin mä olen saanut hyvää ja tasapainosta ruokaa sairaalassa ollessa. Muualla en ole olut joten en tiedä miten paljon vaihtelua eri sairaaloiden välillä on.