No, oletteko syöneet tänään KÄSINLYPSETTYÄ mätiä?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Minkä kalan mätiä se mahtoi olla? Kaviaaria kenties?
Muikunmätiä oli meillä. Mutta se ei ole kyllä käsin lypsettyä vaan puserrettu puhkomisen (=perkaus) jälkeen kurkun kautta ulos. Ihan omin kätösin sen kyllä tein.
Ei ollut kaviaaria, vaan lohen mätiä.
Minusta menee ruokahalu, jos mainostetaan mädin olevan käsinlypsettyä. Mäti on muuten hyvää.
Mitä se tarkoittaa? Että eläviltä kaloilta se jotenkin lypsetään ja sen jälkeen kala jatkaa elämäänsä? Sorry jos kysyn tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa? Että eläviltä kaloilta se jotenkin lypsetään ja sen jälkeen kala jatkaa elämäänsä? Sorry jos kysyn tyhmiä.
En itse asiassa tiedä. Minulle vain moneen kertaan mainostettiin mädin olevan käsinlypsettyä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muikunmätiä oli meillä. Mutta se ei ole kyllä käsin lypsettyä vaan puserrettu puhkomisen (=perkaus) jälkeen kurkun kautta ulos. Ihan omin kätösin sen kyllä tein.
Ei ollut kaviaaria, vaan lohen mätiä.
No ei käy kyllä kateeksi. Muikun ja siianmäti kyllä maistuis mutta on niin turkasen kallista. Kaviaarista en voi kuin haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse asiassa tiedä. Minulle vain moneen kertaan mainostettiin mädin olevan käsinlypsettyä. ap
Kuka mainostaa.
Toi käsinlypsy tehdään kalanviljelylaitoksen emokaloille. Mutta ei se siinä vaiheessa, siis kutukypsänä ja juoksevana ole enää parhaimmillaan vaan vetisen öljyistä.
En usko, että kaupan tiskin lohen mäti on käsinlypsettyä. Eiköhän se perkauksessa oteta talteen.
Uusimpien tutkimuksien mukaan jäykästä vonkaleesta lypsetty maitiaisneste muodostaa tuoreena mille tahansa pinnalle tehokkaasti koronalta suojaavan kalvon.