Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko valmiita tekemään vapaaehtoistyötä esim. viikonlopun ajan?

Vierailija
06.06.2014 |

Siis aivan ilman palkkaa ja kulukorvauksia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 00:10"]

Joo! Olen työttömänä nyt ollut lähes 1,5 vuotta ja olisi kiva tehdä jotain hyödyllistä missä saisi aikaa kulutettua.

[/quote]

Työttömän kannattaa olla tarkkana jopa vapaaehtoistöiden suhteen. Muistelisin olleen tapauksia joissa on tullut karenssia työkkärin tulkittua työ joksikin muuksi.

Vierailija
22/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin JOS. Tekisin ELLEI. Teen SITKU. Teen heti KUN.

Eikö se äitiyden pitänyt tehdä epäitsekkääksi? Minä, vela vm -71, teen hyväntekeväisyys ja -vapaaehtoishommia vähintään joka toinen viikko ja parin vuoden välein vietän kuukaudesta kolmeen ulkomailla vapaaehtoisena mm. orpokodeissa.Ottakaa katse ylös siitä omasta ja perheen navasta ja huolehtikaa ihmisistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Olen työtön ja jos työkkäri kuulee mistä tahansa vapaaehtoishommasta niin heti menee tuet, nimim. kokemusta on.

Muutenkin olen tosi pettynyt ihmiskuntaan, pari kertaa kun olen itse tarvinnut apua mm. muutossa niin ketään ei saavu paikalle :(

Vierailija
24/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 03:23"]Tekisin JOS. Tekisin ELLEI. Teen SITKU. Teen heti KUN.

Eikö se äitiyden pitänyt tehdä epäitsekkääksi? Minä, vela vm -71, teen hyväntekeväisyys ja -vapaaehtoishommia vähintään joka toinen viikko ja parin vuoden välein vietän kuukaudesta kolmeen ulkomailla vapaaehtoisena mm. orpokodeissa.Ottakaa katse ylös siitä omasta ja perheen navasta ja huolehtikaa ihmisistä :)

[/quote]

ku pitäis ne omat lapsetkin hoitaa, ei ehdi orpokotiin.

Vierailija
25/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tässä elämäntilanteessa (pienet lapset). Haaveilen, että joskus olisi aikaa hyväntekeväisyydelle.

Vierailija
26/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kategoriaan menee mielestäni mm. koulujen ja päiväkotien vanhempainyhdistyksissä ja luokkatoimikunnissa, ja lasten harrastusten takajoukkoina oleminen. Siinä saa olla järjestämässä kahvilamyyntiä, paistaa ja myydä makkaraa, olla tuomarina, järjestyksenvalvojana, kakkujen leipojana, kukkien ja sukkien myyjänä ja ties missä ilmaisissa puuhissa. Sellaisissa olen ollut hyvin monta kertaa vapaa-ajallani vuosien aikana oman työni ohessa. Palkkaa ei tietenkään tule senttiäkään, ehkä oikein hyvällä tuurilla voi ottaa sen viimeisen paistamansa makkaran, mikä ei päässyt myyntiin. Aika monet vanhemmat ovat näissä vapaaehtoisjoukoissa.

Vierailija
27/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä tulee tehtyä arki-iltojen lisäksi kokonaisia viikonloppuja ja enemmänkin. Partio on siitä vinkeä harrastus, ettei se ole aikuisille ainoastaan palkatonta vapaaehtoistyötä, vaan maksullista vapaaehtoistyötä. Leirimaksut ja muut joutuu siis itse maksamaan, vaikka menee viikoksi raskaisiin vastuutehtäviin.

Vierailija
28/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 03:23"]

[/quote]

Mutta miten tekee vapaaehtoistyötä, jos ei ole aikaa? Et ehkä lapsettomana oikein ymmärrä, että etenkin pienet lapset tarvitsevat sitä vanhempien valvontaa ja läsnäoloa jatkuvasti, eikä kovin monella ole sitä tilannetta, että hoitajaa olisi ihan jatkuvasti tallella.

Vierailija
29/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kertaluonteisesti silloin tällöin, mutten missään nimessä usein. Onneksi(!) kehittelinkin hapuilevan ajatuksen, että minne aion itseäni tarjota! Olen aika innoissani jopa, vaikka saapa nähdä toteutuuko. En mitään vapaaehtoishommia koskaan ole harrastellutkaan, mutta keksin sitten tämän yhden aihepiirin (olisi siihen liittyen laajemmin kenties enemmänkin) jota kohtaan tunnen kiinnostusta ja jonka parissa ajattelen pyörivän mielenkiintoisia potentiaalisia tuttavuuksia.

Vierailija
30/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 03:23"]

[/quote]

Joo, ymmärrän sinua. Ennen lapsi olin itsekin tuollainen itseriittoinen "hyvä ihminen". Mut lasten kanssa ei ole olemassa sellaista vapaa-aikaa kuin lapsettomalla, niin kauan kuin lapset ovat hyvin tarvitsevassa iässä. Ja vanhemmuus, jos sen tekee kunnolla, vie aikaa ja on muutenkin vaativaa, varsinkin jos lapsella on elämässään ongelmia. 

Itse asiassa, jos meistä jokainen keskittyisi hoitamaan sen oman tonttinsa ensin hyvin, kuten huolehtimaan lapsistaan, lemmikeistään ja iäkkäistä sukulaisistaan, ed edes tarvittaisi monia yhteiskunnan ja kolmannen sektorin tukitoimia. Meillä on nykyään se käsitys, että perhe ja ihmissuhteet ovat asia, jota voi hoitaa vasemmalla kädellä jos tärkeämmiltä asioilta jotain aikaa ja halua siihen jää, ja siksi me ollaan tilanteessa jossa on niin paljon yksinäisiä ihmisiä ja tukea ja huolenpitoa kaipaavia lapsia.

Vierailija
31/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, jos en taatusti menettäisi työttömyyskorvauksiani. Nykyäänhän tuollainenkin on mahdollista, että työkkärirahat on pidätetty vapaaehtoistyöstäkin eikä työtön saisi tehdä yhtään mitään, muutakuin maata kotona. Ei edes vapaaehtoistyötä.

Vierailija
32/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:40"]

Olisin, jos en taatusti menettäisi työttömyyskorvauksiani. Nykyäänhän tuollainenkin on mahdollista, että työkkärirahat on pidätetty vapaaehtoistyöstäkin eikä työtön saisi tehdä yhtään mitään, muutakuin maata kotona. Ei edes vapaaehtoistyötä.

[/quote]

Mitähän sä höpötät. Jos sä teet jotain vapaaehtoistyötä, niin eihän sun hyvänen aika tarvitse sanoa siitä sanaakaan jossain työkkärissä. Ei sun myöskään tarvitse tilittää sinne että sä käyt lenkillä tai sä kudot sukkaa. Onpa siinä taas niin taattua "tietoa" jollain av-laisella... Jos teet jotain mistä sulle maksetaan, ja josta siten luonnollisesti tulee maksaa tellit, lellit ja verot, niin sitten vasta se kiinnostaa työkkäriä/tahoa joka sulle maksaa työttömyyskorvausta tms.

Vierailija
33/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä. Minulla on sen verran vähän vapaa-aikaa, että haluan viettää kaiken mahdollisen liikenevän ajan perheeni parissa. Katson tekeväni työssäni aika paljon myös ns hyväntekeväisyyttä. Olen kunnalla töissä, teen tärkeää, ihmisiä auttavaa työtä ja teen säännöllisesti ylitöitä ilman palkkaa. Teen siis oikeastaan muita auttavaa työtä ilman palkkaa jo 5-6 tuntia viikossa, vuodessa siitä tulee aika paljon. Verovaroja säästyy muuhun.

Vierailija
34/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti. Täällä on kuramulkkuja aivan tarpeeksi enolaa levittämässä.

Vierailija
35/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ebolaa*

Vierailija
36/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vähänkin enemmän vapaa-aikaa, niin voisin hyvinkin. 

Vierailija
37/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla sen verran paska palkka, et kyllä hyväntekeväisyyttä töissä käyminen on..

Vierailija
38/38 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:40"]

[/quote]

Mitähän sä höpötät. Jos sä teet jotain vapaaehtoistyötä, niin eihän sun hyvänen aika tarvitse sanoa siitä sanaakaan jossain työkkärissä. Ei sun myöskään tarvitse tilittää sinne että sä käyt lenkillä tai sä kudot sukkaa. Onpa siinä taas niin taattua "tietoa" jollain av-laisella... Jos teet jotain mistä sulle maksetaan, ja josta siten luonnollisesti tulee maksaa tellit, lellit ja verot, niin sitten vasta se kiinnostaa työkkäriä/tahoa joka sulle maksaa työttömyyskorvausta tms.

[/quote]

Ei tarvikaan, mutta sekin riittää jos joku käräyttää. Tai jos on lehdessä kuva vapaaehtoisyhdistyksen tilaisuudesta, missä sä olet kahvinkeittäjänä.

Niinhän sille yhdelle kävi, joka menetti työkkärirahansa. Siitä tilaisuudesta oli tehty lehteen juttu ja tämän ihmisen kuva oli siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi