Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytännössä toteutetaan muutto touselle puolelle Suomea?

Vierailija
01.01.2021 |

Jos saa työpaikan kaukaa, niin miten käytännön asiat? Miten löytää nopeasti asunto toiselta paikkakunnalta, jonne ei pääse kiertelemään asuntoesittelyjä sillä on vanhassa työssä kiinni vanhalla paikkakunnalla ja välimatkaa 500 km? Entä kahdelle päiväkoti-ikäiselle päiväkotipaikat läheltä uutta kotia? Entä vanhan vuokra-asunnon loppusiivous ja avainten palautus kun onkin jo muuttanut muuttokuorman kanssa sinne 500 km päähän? Vanhasta työstä 2 vk irtisanomisaika, jolle ei myönnetä lomaa, ja uusi työ pitää aloittaa sitten heti maanantaina kun muutto viikonloppuna.

Auttakaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka voi auttaa asunnon etsimisessä mutta monesti asunnon saa soittelemalla tai isompien firmojen kautta. Näytöissä ei ehkä pääse käymään mutta harvoin noihin isojen firmojen asuntoihin muutenkaan pääsee tutustumaan etukäteen. Hyvä puoli niissä on, että asunnon voi irtisanoa nopeasti, jos tulee parempi vastaan.

Muuttofirma hoitamaan muutto ja loppusiivous. Avainten palautus sovitaan nykyisen vuokranantajan kanssa. Toinen vaihtoehto on pakata kaikki omaan autoon, siivota, palauttaa avain ja lähteä sitten ajelemaan kohti uutta paikkakuntaa.

Eräs vanha työkaveri toteutti tuommoisen muuton työn takia nopealla aikataululla, mutta alle 200 km matkalla. Taisi yhden tai kaksi yötä nukkua hostellissa, kun sai avaimet uuteen kotiin samana päivänä, kun työt alkoi. Lapset saivat suhteellisen nopeasti päiväkotipaikan uuden kodin läheltä. Oli yksinhuoltaja, niin lapset asuivat sen hetken isällään, kunnes pääsivät normaaliin rytmiin takaisin.

Toivottavasti saat työpaikan. Asioilla on tapana järjestyä.

Vierailija
22/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille näyttö tehtiin whatspp videopuhelulla. Itse pyysin jos onnistuisi. Peruskuva asunnonkunnosta aikahyvin tällä. Jos isoperhe ja paljon tavaraa niin kannattaa rekka tai iso pakettiauto pyytää muuttokuljetukseen. Reippaasti yhteyttä paikalliseen kuljettajaan. Tulee halvemmaksi kun saa kerralla kaiken siirrettyä tollasen välimatkan kanssa. Yksi aikuinen jää viimesen siivouksen tekemään perusteellisesti. Paras olisi jos saatte pakattua kaiken siististi laatikoihin hyvissäajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille näyttö tehtiin whatspp videopuhelulla. Itse pyysin jos onnistuisi. Peruskuva asunnonkunnosta aikahyvin tällä. Jos isoperhe ja paljon tavaraa niin kannattaa rekka tai iso pakettiauto pyytää muuttokuljetukseen. Reippaasti yhteyttä paikalliseen kuljettajaan. Tulee halvemmaksi kun saa kerralla kaiken siirrettyä tollasen välimatkan kanssa. Yksi aikuinen jää viimesen siivouksen tekemään perusteellisesti. Paras olisi jos saatte pakattua kaiken siististi laatikoihin hyvissäajoin.

Ei ole kuin yksi aikuinen, minä. Lasten isä häipyi lasten elämästä, eikä minulla ole tukiverkkoja. Rahalla ostan kai loppusiivouksen mutta avainten palautusta en tiedä miten hoidan. Ne pitää kuitata eikä saa lähettää postitse. Ap

Vierailija
24/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin yksi aikuinen, minä. Lasten isä häipyi lasten elämästä, eikä minulla ole tukiverkkoja. Rahalla ostan kai loppusiivouksen mutta avainten palautusta en tiedä miten hoidan. Ne pitää kuitata eikä saa lähettää postitse. Ap

Mä varmaan pakkaisin huonekerrallaan kaikki tyhjäksi ja siivoaisin samalla perusteellisesti. Viimeseksi ei tarvitsisi kuin mopilla käydä lattia läpi. Mikäli laatikot ja tavarat saisi yhteen huoneeseen sullottua niin olisi helpompi vain kantaa ulos ja pitää muukämppä puhtaana. Nopeuttaa sitä muuttoakin huomattavasti. Isot huonekalut eteen jotta saadaan pakattua auto tehokkaimmin. Muuttofirmoilla kantajia joten periaatteessa sun ei tartte tehdä muuta. Voisit jopa soittaa lähi kuljettaja ammattikoululle et onnistuisko niiltä pitkänmatkan "harjotus". Tuurilla voisi olla halvempi vaihtoehto. Soittaisin heti vuokranantajalle ja sopisin avaintenluovutuksesta etukäteen tarkan ajan. Raskaankaluston saa helposti kiinni vaikka tuntia myöhemmin lähtisi.

Vierailija
25/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjattu kirje, se pitää kuitata ja postin seuranta kuuluu hintaan

Vierailija
26/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siellä isän puolella muitakin sukulaisia on. Vai katkaisitko välit lapsen isovanhempiin, serkkuihin, täteihin ja setiin sieltä isän puolelta samalla kun lasten isän lähti läiskimään? Miksi ihmeessä niin teit?

Vierailija
27/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit antaa valtakirjan jollekin ystävällesi kuittaamista varten ja lähettää avaimet hänelle kirjatussa kirjeessä.

Vierailija
28/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin??

Ai niinku satasen yö eli kk 3000

?

Vierailija
29/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli tällainen vaihtoehto mieleen asunnon etsinnän suhteen, että olisiko ap:n mahdollista käydä etukäteen Joensuussa katselemassa asuntoja, vaikka uusi työ ei olisikaan vielä varmaa?

Vierailija
30/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Joensuusta kämppiä löytyy, no worries.

Vierailija
31/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotihakemus uudelle paikkakunnalle heti, kun työpaikka varmistuu. Päiväkotipaikan saaminen uuden kodin läheltä ei ole mitenkään varmaa, vaikka se koti olisi jo hakemusta lähettäessäsi tiedossa. Jos sinulla on enemmän kuin yksi päiväkoti-ikäinen lapsi, ei ole mitenkään taattua, että saat heidät noin lyhyellä varoitusajalla edes samaan päiväkotiin tai samalle perhepäivähoitajalle.

Kannattaa ehdottomasti kysellä sukulaisilta ja tuttavilta lastenhoitoapua ihan vain siltä varalta, että jos se hoitopaikka ei ihan heti järjestykään uudella paikkakunnalla.

Vierailija
32/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASO:ja vapaina usein, voi olla helpompi saada.

Vierailija
33/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin niin, että mä lähdin 2 vkoa ennen miestä muuttokuorman kanssa ja mies jäi vielä vanhaan asuntoon tekemään loppusiivouksen ja hävitti loput tavarat kierrätyskeskukseen. Asunto me vuokrattiin välitysfirman kautta kuvien perusteella.

Vierailija
34/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tuollaisen muuton yh:na juurikin 2 viikon varoajalla. Otin asoasunnon näkemättä. Lapsille soitin koulupaikat perjantaina ja ma aloittivat koulun. Su iltana tultiin muuttokuorman kanssa. Tiukkaa teki.

Vierailija
35/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin tällainen muutto takana, tosin itse olen lapseton joten päivähoitoasioista en osaa sanoa mitään. Olen hoitanut suunnilleen näin:

- ensin voi ottaa vastaan vähennän mieluisan asunnon vaikka näkemättäkin, mutta esim. täällä ehdotettu videopuhelu on myös yksi vaihtiehto näyttöön

- sellaiset siivoustoimet jo ennen muuttoa, joissa ei ole todennäköistä että sotkeutuu uudelleen (ikkubat, uunin taustat ym.)

- jatkan siivoamista samalla kun asuntoa tyhjennetään muuttoautoon ja siivoan loput nopeasti ennen lähtöä, avaimet palautan saman tien

Onnistuu, jos on organisointitaitoa ja ehkä mielellään joku kaverina siivoamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi