Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työhaastattelussa sanoa, että...

Vierailija
06.06.2014 |

... opiskelu on ollut vain harrastus?

Minulla on siis AMK-tutkinto ja sen jälkeen n. 8v alan työkokemusta. Sitten innostuin avoimesta yliopistosta työn ohessa ja sieltä päädyin pääsykokeiden kautta tutkinto-opiskelijaksi.

Lasten kanssa kotiäitinä ollessa olen suorittanut kandin, mutta nyt olisi aika laittaa lapset päiväkotiin ja etsiä työtä.

Perheellisenä, asuntolainallisena en voi alkaa opintotuella tekemään maisteriopintoja, joten nyt etsin ihan kokopäivä työtä ja ainakin hetkeksi laitan opinnot jäihin.

Kuinka selittää haastattelussa, jos kysytään että miksi haluan töihin enkä tehdä opintoja loppuun?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kehittänyt itseäsi kotona ollessa

Vierailija
2/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin, että olen halunnut kotona ollessa kuitenkin kehittää itseäni ja olen sellainen ihminen, joka kaipaa älyllisiä haasteita. Kandi riittää sulle tässä vaiheessa, haluat nyt tehdä töitä juuri tässä haastavassa ja mielenkiintoisessa työyhteisössä ja myöhemmin aiot jatkaa tutkinnon loppuun, työn ohessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tietoinen, että et voi saada työttömyyskorvauksia tuossa tilanteessa?

Vierailija
4/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:54"]Olethan tietoinen, että et voi saada työttömyyskorvauksia tuossa tilanteessa?

[/quote]

Olen ymmärtänyt, että jos opinnot on ollut vuoden keskeytyksellä = ei opintosuorituksia, voisi saada ansiosidonnaista omaehtoiseen opiskeluun, jotta saisi tutkinnon valmiiksi?

Mutta sen tiedän, että jos en nyt saa töitä niin tällä hetkellä en saisi ansiosidonnaista.

Ap

Vierailija
5/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit ehkä aikuiskoulutustukea pari vuotta maisteriopintoihin? Se on ihan hyvä raha

Vierailija
6/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että saat omaehtoisena kun sinulla on jo tutkinto alla.

Koulutusrahastosta ei myöskään saa kun ei ole työpaikkaa.

Sitten on joku aikuisopintotuki.

Gradu on muuten aika hankala tehdä työn ohessa, ennemminkn sitä varten kannattaisi ottaa vaikka palkatonta lomaa.

Vierailija
7/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että omaehtoisen saaminen riippuu pitkälti siitä kuka asiaa käsittelee ja siihen ei varmaan varmuutta tule ennen jos/kun tilanne on ajankohtainen, mutta ensisijainen tavoite minulla olisi siis nyt päästä töihin ja sitten myöhemmin katsoa kuinka opinnot kannattaisi suorittaa loppuun.

Aikuiskoulutustuen olen nyt käyttänyt, mutta vuorotteluvapaata voisi harkita jossain välissä juurikin varsinkin gradua varten, jos sen ehtoja ei nyt todella tiukaksi muuteta (10 vuotta olisi mahdollista saada kasaan työkokemusta opiskeluoikeuden puitteissa, mutta jos se hallituksen esitys 16v toteutuu, niin sitten siitäkään ei ole apua).

Ap

Vierailija
8/8 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että omaehtoisen saaminen riippuu pitkälti siitä kuka asiaa käsittelee ja siihen ei varmaan varmuutta tule ennen jos/kun tilanne on ajankohtainen, mutta ensisijainen tavoite minulla olisi siis nyt päästä töihin ja sitten myöhemmin katsoa kuinka opinnot kannattaisi suorittaa loppuun.

Aikuiskoulutustuen olen nyt käyttänyt, mutta vuorotteluvapaata voisi harkita jossain välissä juurikin varsinkin gradua varten, jos sen ehtoja ei nyt todella tiukaksi muuteta (10 vuotta olisi mahdollista saada kasaan työkokemusta opiskeluoikeuden puitteissa, mutta jos se hallituksen esitys 16v toteutuu, niin sitten siitäkään ei ole apua).

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi