Väkivaltainen poikaystäväni jätti minut tänään
Olemme kumpikin 23 vuotiaita ja olemme asuneet reilun vuoden yhdessä. Mies alkoi tönimään riitojen yhteydessä n. 8kk sitten. Pian tuli raajojen vääntelyä (on harrastanut lukkopainia). Viimeisenä kuukautena on ottanut kurkusta kiinni minua ja KOIRAA.
Mies ei hoida laskujaan tai muitakaan asioitaan. Minun on pitänyt aina huolehtia, että hänen laskut tulee ajoissa maksettua ja muutkin asiat hoidettua. Ei ole tehnyt ikinä ruokaa, siivonnut tai pyykännyt..
Ero ollaan tehty tässä tasaisin väliajoin miehen aloitteesta joka kerta. Itse en ole pystynyt jättämään tai kertomaan edes ystäville. On hävettänyt millaisessa suhteessa olen roikkunut epätoivoisesti.. olen tehnyt kaikkeni että tämä väkivaltainen ja itsekäs ihminen haluaisi jatkaa kanssani.. mutta tänään se sitten otti kamansa ja lähti. Nyt olo on aivan kamala vaikka tiedänkin syvällä sisimmässäni, että tämä on oikea ratkaisu..
En edes tiedä miksi tulin tänne avautumaan.. ehkä helpottaa oloa kun kertoo totuuden jollekkin, vaikka edes vieraille..
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Tee ehdottomasti rikosilmoitus, ap. Tuollainen tyyppi jatkaa tekemisiään, jos ei pistetä rajoja. Aloita soittamalla rikosuhripäivystykseen. Voit saada sieltä myös tukihenkilön, jonka kanssa jutella kaikesta ja aloitella elämää ilman väkivaltaista miestä.
[/quote]
Tää on ihan uskomatonta mutta itseasiassa hänellä oli pari päivää sitten ensimmäinen sovittelu exänsä kanssa. Exä oli tehnyt rikosilmoituksen uhkailusta ja lievästä pahoinpitelystä. Mä sain tietää tästä asiasta vasta muutama kuukaus sitten..
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:53"]Ap, onko sinulla kenties huono tai olematon isäsuhde?
16
[/quote]
Mulla ja mun iskällä on kyllä tosi hyvät välit, aina ollut. En kyllä mitään henkilökohtaisia asioita hänelle jaa ja olen ehkä enemmänkin ollut aina "äitin tyttö". Esimerkiksi viimeksi tänään kävin iskällä kylässä -ap
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:32"]Tajuatko että olet juuri päässyt eroon narsistista. Tai pahoin pelkään ettet todellakaan ole päässyt siitä eroon vaan kohta sä otat se takaisin, mutta sulla olisi mahdollisesti ollut mahdollisuus päästä siitä eroon "kivuttomasti". Jos niin helvetinmoinen tsägä olisi että se oikeasti jättäis sut rauhaan.
[/quote]
Narsistiksi häntä kutsuikin hänen exä joka mulle soitti kun alettiin seurustelemaan. En kyllä uskonut ollenkaan, ajattelin vain että hän on mustasukkainen ja hullu itse. Myös exäni "kakkos-äiti" varoitteli.. Tästä tosin ei tiedä kukaan muu.. -ap
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Tee ehdottomasti rikosilmoitus, ap. Tuollainen tyyppi jatkaa tekemisiään, jos ei pistetä rajoja. Aloita soittamalla rikosuhripäivystykseen. Voit saada sieltä myös tukihenkilön, jonka kanssa jutella kaikesta ja aloitella elämää ilman väkivaltaista miestä.
[/quote]
Tää on ihan uskomatonta mutta itseasiassa hänellä oli pari päivää sitten ensimmäinen sovittelu exänsä kanssa. Exä oli tehnyt rikosilmoituksen uhkailusta ja lievästä pahoinpitelystä. Mä sain tietää tästä asiasta vasta muutama kuukaus sitten..
[/quote]
Sitä suuremmalla syyllä teet rikosilmoituksen. Poliisi ottaa asian vakavasti. Ja sen ex:n ehkä kannattaisi lopettaa sovittelut tuollaisen miehen kanssa, joka on jo hakannut seuraavaakin naistaan. Sovittelussa on järkeä vain, jos ihminen oikeasti on lopettanut rikolliset tekonsa.
36
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:38"]Tämä ehdotus täytyy toistaa:
VAIHDA LUKOT ULKO-OVESTASI!. Se että mies jätti avaimen ei todista että hänellä ei olisi avaimesta kopiota. Oman turvallisuutesi vuoksi vaihda ulko-ovesi lukkopesä.
[/quote]
Tää on ihan uusi talo ja on semmoiset integroidut lukot vai mitä onkaan. Yksi avain sopii kaikkiin oviin ja myös munalukkoon häkkivarastossa. Eikai semmoista pysty teettää..?
[/quote]
Pystyy teettää. Ei se sunkaan avain käy sun naapurin lukkoon vaikka se naapuri pääsekin omalla avaimellaan vaikka varastoon.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:38"]Tämä ehdotus täytyy toistaa:
VAIHDA LUKOT ULKO-OVESTASI!. Se että mies jätti avaimen ei todista että hänellä ei olisi avaimesta kopiota. Oman turvallisuutesi vuoksi vaihda ulko-ovesi lukkopesä.
[/quote]
Tää on ihan uusi talo ja on semmoiset integroidut lukot vai mitä onkaan. Yksi avain sopii kaikkiin oviin ja myös munalukkoon häkkivarastossa. Eikai semmoista pysty teettää..?
[/quote]
Pystyy teettää. Ei se sunkaan avain käy sun naapurin lukkoon vaikka se naapuri pääsekin omalla avaimellaan vaikka varastoon.
[/quote]
Asian voi tarkistaa huoltofirmalta tai isännöitsijältä. AP, kerro tilanne eli se, että että lukon avain ollut lainassa epäluotettavaksi osoittautuneella henkilöllä. Kysy onko tarvetta vaihtaa lukkopesä.
Lukon voi varmasti sarjottaa uudestaan. Jos on kovin uusi avain voi olla ettei mies ole pystynyt tekemään siitä kopiota mutta selvitä asia huoltoyhtiön kanssa. Ole vahva ja tsemppiä uuteen parempaan elämään.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:43"]Tee ehdottomasti rikosilmoitus, ap. Tuollainen tyyppi jatkaa tekemisiään, jos ei pistetä rajoja. Aloita soittamalla rikosuhripäivystykseen. Voit saada sieltä myös tukihenkilön, jonka kanssa jutella kaikesta ja aloitella elämää ilman väkivaltaista miestä.
[/quote]
[/quote]
No nyt teet sinäkin heti ilmotuksen niin äijä joutuu linnaan! Kyllä ne sua uskoo kun sillä on vanhatkin syytökset vielä niskassa... :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:53"]
Avaimen se jätti.. niinkuin pari muutaki tavaraa. Kai sitten tulee taas joku päivä niiden tavaroiden varjolla käymään?
Oikeessa olette, olen ottanut sen kerran takaisin aikaisemmin. Se on vaan niin vaikeeta kun järki ja tunteet sanoo eri asioita. En ymmärrä miten voin olla näin rakastunut tommoseen ihmiseen. Meillä on ehkä kerran viikossa ns. hyvä päivä. Muuten se kohtelee mua huonosti eikä välttämättä tule edes kotiin.. -ap
[/quote]
Sinuakin pitäisi jonkun rakastaa. Jos ei kukaan muu niin ainakin sinä itse, älä anna kohdella itseäsi enää huonosti.
Onnea uuteen elämääsi!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:55"]
[/quote]
[/quote]
Sitä suuremmalla syyllä teet rikosilmoituksen. Poliisi ottaa asian vakavasti. Ja sen ex:n ehkä kannattaisi lopettaa sovittelut tuollaisen miehen kanssa, joka on jo hakannut seuraavaakin naistaan. Sovittelussa on järkeä vain, jos ihminen oikeasti on lopettanut rikolliset tekonsa.
36
[/quote]
En usko että musta olis tekee rikosilmoitusta, varsinkaan enää. Oon nimittäin semmonen hissukka joka mielummin unohtaa.. ja tuntuu typerältä näin paljon myöhemmin tehdä mitään ilmoitusta. -ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:55"]
[/quote]
[/quote]
36
[/quote]
En usko että musta olis tekee rikosilmoitusta, varsinkaan enää. Oon nimittäin semmonen hissukka joka mielummin unohtaa.. ja tuntuu typerältä näin paljon myöhemmin tehdä mitään ilmoitusta. -ap
[/quote]
Voit tehdä sen netissäkin. Rikosuhripäivystyksestä saat tukihenkilön, joka tulee kanssasi myös poliisiasemalle. On ihan yleistä, että läheisen väkivallasta tehdään ilmoitus vasta paljon myöhemmin, koska melkein kaikki arkailevat ennen kuin saavat ajatuksensa ja tunteensa edes jotenkin järjestykseen.Meitä hissukoitahan on helppo pahoinpidellä ja uhkailla, mutta juuri meitä varten on olemassa poliisi ja oikeuslaitos - auttamassa meitä!
Sitä paitsi velvollisuutesi mahdollisia ja todennäköisiä tulevia uhreja kohtaan on tehdä ilmoitus. Jos näet, että tuntematonta ihmistä pahoinpidellään, voitko vain mennä ohi? Sinun pitää nyt arvostaa itseäsi. Myöhemmin kadut, jos nyt vaikenet, sillä asia jää vaivaamaan mieltäsi loppuelämäksesi.
Ap, onko sinulla kenties huono tai olematon isäsuhde?
16