Olin koko viime vuoden juomatta pisaraakaan alkoholia
Tai viimeisin alkoholiannos otettu joskus kesäkuussa 2019 mutta eipä vieläkään ole tullut tarvetta uusinnalle. Join ennenkin siis todella harvakseltaan että en mitenkään tarkoituksellisesti tai tarpeeseen lakannut juomasta. Enkä ole raskaanakaan :) Onkohan hullua ruveta kokonaan absolutistiksi ilman edeltävää alkoholiongelmaa? Jos kuulet että joku ei juo, mitä ajattelet hänestä? Luuletko että taustalla on jotain liikakäyttöä ollut?
Kommentit (31)
Aikamoisen numeron järjestät tuosta asiasta. Yleensä täysraittiuttaan mainostaa nimittäin ongelmaiset... Mikä lie tarkoituksesi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raitis kirjoitti:
Miksi juomattomuutta pitää selitellä tai sille pitäisi olla erityinen peruste? Eihän sitäkään tivata, että miksi ihmeessä et tupakoi tai miksi et harrasta vuorikiipeilyä. Jos ei juominen nappaa, niin miksi joisi? Itseäni ei ole koskaan kiinnostanut, ei maun eikä seurausten puolesta. Ärsyttää tämä kulttuuri, jossa raitis on kummajainen.
Niin totta tuokin. Miksi alkoholin käyttäjät eivät ole niitä joilta syytä kysytään? Kuitenkin terveyssyyt ja tilastot rikoksista ym. ovat juomista vastaan.
Nii-i. Näihin ”miksi et juo” -kysymyksiin voisikin alkaa vastata: ”Miksi sinä juot?”
Mikä ongelma kellään tervejärkisellä, ilman riippuvuuksia, olis vastata kumpaankaan kysymykseen? Ei minulla ainakaan.
Taidatte olla vähän huomiohakuisia loukkaantuvia niuhoja?
Miksi oma juomattomuus pitäisi päättää tai määritellä johonkin lokeroon. Minä en ota ongelmaa, en juo kun ei huvita.
hienoa , mulla täysraitis vuosi 2021 ja pysyn päätöksessäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, hienoa että se sopii sinulle, kunhan et pidä itseäsi parempana kuin sellaisia jotka ottavat välillä.
Ihmeellinen kommentti. Eli annetaan lupa olla juomatta KUNHAN ei sitten ylpistytä! Jos meinaa nokka nousta pystyyn, niin ei kun pulloa käteen vaan!
Oletko ap? Eli itse kerjäämällä kerjäät mielipiteitä täällä ja sit kun joku sanoo, niin pahoitat mielesi?
Kyllä alkaa vaikuttaa just siltä et haluat itse tehdä asiasta isomman kuin se onkaan.
Selvä, tässä: Olet hyvin erityinen ja onnistunut hienosti ja muut katsovat sinua ihaillen ja palvoen ylöspäin, jos kerrot olevasi absolutisti. Mutta toisaalta siihen asiaan et halua kiinnitettävän huomiota liiaksi, sekin kun pahoittaa mielesi. Eli toivottavasti muut osaavat hoitaa palvonnan mahdollisimman hienovaraisesti kyselemättä mitään turhia.
Tämänkö halusit nyt kuulla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi oma juomattomuus pitäisi päättää tai määritellä johonkin lokeroon. Minä en ota ongelmaa, en juo kun ei huvita.
No tässä on musta just se kummallinen osa: pohditaan asiaa, kysellään vauva-palstalla mielipiteitä ja näkemyksiä, tehdään asian suhteen päätöksiä. (Eli selvästi kyseessä on isompikin asia)
Mut auta armias, jos joku muu sattuu kysäsemään et miks et (tällä kertaa) ota? Kun ap on aiemmin käyttänyt alkoholia. Sit pitäis perustella asiaa, jota ilmiselvästi joutuu kuitenkin itselleenkin perustelemaan ja asiasta päättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, hienoa että se sopii sinulle, kunhan et pidä itseäsi parempana kuin sellaisia jotka ottavat välillä.
Ihmeellinen kommentti. Eli annetaan lupa olla juomatta KUNHAN ei sitten ylpistytä! Jos meinaa nokka nousta pystyyn, niin ei kun pulloa käteen vaan!
Oletko ap? Eli itse kerjäämällä kerjäät mielipiteitä täällä ja sit kun joku sanoo, niin pahoitat mielesi?
Kyllä alkaa vaikuttaa just siltä et haluat itse tehdä asiasta isomman kuin se onkaan.
Selvä, tässä: Olet hyvin erityinen ja onnistunut hienosti ja muut katsovat sinua ihaillen ja palvoen ylöspäin, jos kerrot olevasi absolutisti. Mutta toisaalta siihen asiaan et halua kiinnitettävän huomiota liiaksi, sekin kun pahoittaa mielesi. Eli toivottavasti muut osaavat hoitaa palvonnan mahdollisimman hienovaraisesti kyselemättä mitään turhia.
Tämänkö halusit nyt kuulla?
Ei se ollut ap, vaan ihan muu ihminen eli minä. Haukuit väärää puuta.
Mä en syönyt viime vuonna yhtään jäätelöä. Enkä syönyt yhtään muroja tai myslejä.
en ole juonut 10 vuoteen. ongelmaa ei ole koskaan ollut minulla. vanhempani oli alkoholisti, siksi en juo. hyvä päätös!
Nii-i. Näihin ”miksi et juo” -kysymyksiin voisikin alkaa vastata: ”Miksi sinä juot?”