Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetätkö julkisilla paikoilla?

Vierailija
06.06.2014 |

Haluaisin uskaltaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imetin esikoistani ja aion imettää tätä seuraavaakin vauvaani.

Vierailija
2/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Lapseni ei ole koskaan juonut mitään muuta kuin rintamaitoa ja en todellakaan pidä häntä nälässä kaupungilla ollessani. Lapsi on jo pitkälti yli vuoden. Imettämisessä ei ole mitään pahaa tai outoa ja imettää saa ihan missä vain. Imetysvaatteet ovat nykyään niin hyviä, että todellakaan ei tissi imettäessä näy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään vauva saa kuin rintamaitoa eikä ole ollut nälässä, mutta olen aina mennyt imettämään johonkin vessaan tms. Ap

Vierailija
4/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin mm. pitkän matkan junassa ja kahvilassa sekä maalla luonnon helmassa. Tukholman Tivolissa yritin myös imettää, mutta vauva ei silloin huolinut rintaa ja jouduin sitten menemään vessaan imettämään. En tiedä oisko ruotsalaiset järkyttyneet jos ois nähneet mun imettämässä julkisella paikalla. 

Vierailija
5/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän.

Vierailija
6/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kyllä, mutta yritin mahdollisuuksien mukaan löytää lastenhoitohuoneen tai mahdollisimman syrjäisen paikan. Jännitti kovasti, mitä ihmiset ajattelee, mutta kukaan ei ole katsonut paheksuen tai tullut asiasta sanomaan. Tietysti olen suojannut ruokailuhetken parhaani mukaan harsolla tai neuleella, kun olen joutunut imettämään huutavan vauvan julkisella paikalla.

Nyt vauvan ollessa melkein taapero hän pärjää ilman maitoa ne hetket, kun hoidetaan asioita kaupungilla, niin ei ole tarvinnut miettiä imettämistä julkisilla paikoilla. En tiedä miten ihmiset reagoisivat melkein taaperon tai jo taaperon imetykseen. Kellään kokemuksia?

Vierailija
7/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan imettänyt vessassa. En todellakaan pakota lastani syömään pahan hajun ja bakteerien keskellä. Oikeasti terveysriski ja superällöttävää. vauva syö siellä missä muutkin. En itsekään söisi vessakopissa.

Vierailija
8/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 4kk-ikäistä imetän edelleen julkisilla paikoilla, junissa, kahviloissa jne. Ei ole koskaan kukaan valittanut. Ja tissi ei siis näy, kun käyttää järkeään.

Vierailija
9/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin aina kotoa lähtiessäni sellaiset vaatteet, ettei vilahtele. Mulla ei ollut varsinaisia imetysvaatteita (vaikka sellaiset varmasti ovat ihan käteviä), vaan alla oli aina toppi, jonka voi vetää alas, ja päällä sen verran löysä yläosa, että sen voi vetää ylös ja se antaa samalla myös näkösuojaa. Mulla oli ensimmäiset 6 kk haasteena vielä rintakumit, mutta ihan hyvin onnistui!

Vierailija
10/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, ketkä arastelette julki-imetystä, niin asutteko pienillä paikkakunnilla. Itse asun Helsingissä ja täällä on ihan normaalia imettää missä vain julkisella paikalla.

Vierailija
11/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imetän ja imetin ensimmäistäkin. Toki hienotunteisesti, mitään tuskin näkyy, mutta ihan kaikkialla. Vauvani ei suostu juomaan muuta kuin rintamaitoa, mutta vaikka suostuisikin, niin hänellä on oikeus äidinmaitoon ja imetykseen, eikä se ole keltään pois. Onneksi laki on ja tulee aina olemaan imettäjän puolella. :)

Vierailija
12/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tekemättä asiasta numeroa. Imetysvaatteita en ole käyttänyt, nostan paitaa ylös ja peitän mahaa vauvalla. Silloin kun vauva joi vain kyljellään, ei imetys onnistunut ja käytin lypsettyä maito tuttipullossa. En viitsinyt imettää lattialla maaten vauva vierellä.

Vierailija
13/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tekemättä asiasta numeroa. Imetysvaatteita en ole käyttänyt, nostan paitaa ylös ja peitän mahaa vauvalla. Silloin kun vauva joi vain kyljellään, ei imetys onnistunut ja käytin lypsettyä maito tuttipullossa. En viitsinyt imettää lattialla maaten vauva vierellä.

Vierailija
14/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää mutta imetin vielä vuosi sitten. Imetin kuopusta kaksivuotiaaksi asti, mutta loppukuukausina vaan ennen päikkäreitä ja yöunia, nukahti tissille. Imetin yleensä missä vaan satuimme olemaan, mutta jos oli helppo mennä syrjäisemmälle paikalle niin sitten siellä. Oltiin kaupunkilomalla kun kuopus oli 6kk vanha, oli niin kätevää kun oli vauvan ruoka matkassa, eräässä historiallisessa turistikohteessa/museossakin tuli imetettyä, menin vaan syrjäiselle portaalle istumaan vauvan kanssa.

Rennosti vaan, mä ainakin pystuåyin pienine rintoineni imettämään varsin huomaamattomasti, niin ettei ihoa juuri näkynyt.

Vierailija
15/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun imetin, imetin siellä missä vauvalla tuli nälkä. Menin johonkin vähän syrjemmälle ja mukana oli aina jotain mistä sai näkösuojaa, vähintään löysät vaatteet. Vessaa tai lastenhoitohuonetta en todellakaan halunnut varata niin pitkäksi aikaa kuin imettäminen yleensä kesti, enkä kyllä muutenkaan halunnut istuskella turhaan siellä hajun keskellä.

Vierailija
16/16 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän, enkä todellakaan mene mihinkään vessaan imettämään, joku saattaa tarvita sitä vessaa oikeastikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän